Hoi Ik moet het toch even kwijt. Mijn zoontje komt net thuis dat hij door een kindje T uit zijn klas gebeten is in zijn rug omdat T voor wou op de glijbaan! Nou dan heb je aan mij een verkeerde ik werd boos en verdrietig tegelijk en vooral ook al omdat ik de klassenshow was vergeten!!! ik baaaaaal zo verschrikkelijk.. Zoonlief zei dat het pijn deed en inderdaad er zit een bijt plek op zijn rug.. Ik heb juf een mailtje gedaan en zal het morgen op school ook even zeggen.. tja niet dat zij er misschien wat aan kan doen.. wat zouden jullie doen? naar de ouders van het kindje? naar juf?of gewoon maar laten? (tja dat kan ik nie..) Laatst kwam hij ook al thuis met een beste plek op zijn hoofd! Hij gaat sinds Januari naar school en heeft het er best naar zn zin.. Bedankt
Dat heeft mijn dochter ook al eens gehad toen ze net 3 was. Zelfde situatie,ook op de glijbaan. Ik heb wel even aan de juf gevraagd wat er gebeurd is, maar verder niks. Zo'n dingen gebeuren gewoon denk ik dan. Als het maar af en toe een 'incidentje' is zou ik er verder niks mee doen.
tsja leuk ist niet maar de gebeuren! onze oudste heeft een x iemand gebeten en onze middelste is laatst 2x gebeten. ik zou het gewoon tegen juf zeggen een verder nieks
tja je zegt het zelf al... je baalt al omdat jezelf iets vergeten bent en nu trek je je dit teveel aan.op school gebeuren die dingen. nu is het dit kindje geweest, volgende keer stompt de jouwe een ander kindje. kijk het moet niet te vaak gebeuren en altijd dezelfde zijn natuurlijk. maar ik zou het laten rusten verder. of alleen evt tegen de juf zeggen zodat ze er wat op kan letten. maar kinderen maken nu eenmaal snel ruzie en 5 minuten later spelen ze weer met elkaar. ik kwam pas ook aanlopen en mijn dochter was met een knul aan het "knokken"hij duwde mijn dochter echt hard dus ik dacht: ojee die gaat vast huilen maar nee hoor ze liep gewoon weg en even later kreeg hij een oplawaai terug hihi
als dit een 1 malig iets is van dit jongentje zal ik het erbij laten. als hij hem vaker slaat of bijt zou ik denk het voorzichtig brengen bij de ouders.
Als hij niet structureel door dezelfde kind wordt gebeten vind ik je reactie nogal overtrokken. 'dan hebben ze aan jou een verkeerde?' Het zijn 2 kleuters die waarschijnlijk ruzie hadden om de beurt op de glijbaan. Leuk is het niet, maar ik zou om zoiets echt geen gesprekken gaan lopen voeren. Behalve met je kind over hoe je om moet gaan met zulke situaties.
Mijn moedergevoel zou NOT amused zijn als dat zou gebeuren. Maar ik weet dat bij mijn dochter in de klas laatst ook een jongetje door een ander jongetje is gebeten. De juf heeft beide ouders, dus zowel van de bijter als van de gebetene, ingelicht. De bijter had ook al zijn straf gehad en de juf adviseerde dan ook om hem thuis niet nog eens straf te geven. In jouw geval zou ik dus even met de juf erover babbelen. En hoe vervelend ik zou vinden wanneer mijn dochter gebeten zou worden zolang het bij een incident blijft zou ik er geen big issue van maken. Ik zou me ook proberen te verplaatsen in de ouders van de bijter. Er vanuit gaande dat juf de ouders hierop aanspreekt zou ik het er dan verder bij laten. Lijkt me voor die ouders ook niet prettig wanneer én juf én jij ze daarover aanspreekt wanneer het bij een incident blijft. Is was anders als dit recidiverend gedrag wordt of je kind iedere keer met builen en bijtplekken thuis komt.
Sluit ik me helemaal bij aan! Hier is de jongste onlangs ook gebeten door een klasgenootje op de peuterspeelzaal. De juf vertelde dat het kindje een poosje apart had gezeten en voor mij is dan de kous af. Wat schetst mijn verbazing: afgelopen zondag was mijn zoontje op de créche van de kerk en kreeg van een ander kindje niet het stuk treinrails dat hij wilde hebben. Hij zet zo zijn tanden in de rug van het ventje! Mijn schatje, mijn lieverdje bijt zomaar een ander kind!! Ik baal er enorm van en heb mijn zoontje meteen apart gepakt en streng toegesproken. Ik schaam me ook best tegenover de moeder van dat andere kindje, maarja......wat kan ik er verder aan doen?! Ik hoop maar dat het een eenmalig incident was.
Vervelend maar niks aan te doen. Die dingen gebeuren op school. En nee, dat mag geen excuus zijn en als normaal bevonden worden maar omdat het (nu nog) eenmalig is.. laat het rusten. Je kan je zoon vertellen hoe hij moet omgaan met dit soort dingen. Je bent verantwoordelijk voor de opvoeding van je eigen kind, niet voor die van de ander. Mijn beide kinderen zijn wel eens gebeten op kdv/psz/school en hebben zelf ook wel eens gebeten. Beide vreselijk maar 'hoort' een beetje bij deze kinderleeftijd. Vooralsnog geen big deal van maken.
Tja als ze aan je kind in dit geval mijn kind komen raakt je dat wel, ben inmiddels wel bedaard Maar ik heb juf een mailtje gedaan en ze zei dat hij het helemaal niet gezegd had. Als hij dat wel had gedaan had ze T er op aangesproken. Ze gaat het morgen met beide jongens oppakken en bespreken want ze zei dit mag niet gebeuren en is vervelend. Ben blij dat ze het zo opvat en dan kan ik t ook afsluiten