Wiens kleuter ook (nog steeds) night terrors?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jucade, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Had gehoopt dat t ooit eens minder zou worden bij J. Maar hij heeft dit nog steeds iedere avond :( voorheen gingen we altijd naar m toe, maar dit hielp totaal niet. Nu laten we hem maar gaan en binnen 10 minuten is hij weer rustig aan het slapen.
    Ik vroeg mij af of hier meer ouders zijn die een kind (van 5 jaar of ouder), die dit ook meemaken..

2. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Bedoel je nacht angsten? Hysterisch bang "wakker" worden geen contact kunnen krijgen, ook fysiek heel agressief, drijvend in het zweet, en totaal geen herinnering aan het geheel (gelukkig!)

Ja hier ook nog bijna dagelijks, jammer genoeg wordt kleine zus er vaak wakker van, het enige wat hem snel kan kalmeren lijkt transport naar ons bed baby tv aan en binnen 5 minuten slaapt hij rustig. Ontdekt doordat we hem snel weg bij dochter wilden hebben (slapen in kamers naast elkaar en hij krijst echt alles bij elkaar!)

Het enige wat ik weet is dat drukte/spanning het erger maakt. Het gaat gelukkig over (manlief had het vroeger ook!) meestal bij 6/7 jaar...

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja klopt, Zijn broertje en zusje slapen er 9 vd 10 doorheen gelukkig. Hij heeft t meestal als wij nog niet op bed liggen. Sja J. Is idd druk, maar spanningen kan ik mij niet zo bedenken. En als hij uit logeren is, heeft ie t juist meestal niet..

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is wat jonger en heeft het af en toe. Hij gilt niet maar is wel angstig aan het huilen en erg aan het bewegen dan. Niets helpt. Wij blijven er bij zodat hij zich niet kan bezeren. Spanningen zijn inderdaad vaak de oorzaak en een trigger..dat kan van alles zijn. School, een uitje, iets nieuws leren, op vakantie gaan etc.

we merken het hier dat zoon het heeft wanneer hij een soort sprong maakt in zijn ontwikkeling. (Start met) Leren lezen bijvoorbeeld of klokkijken. Ik ben benieuwd hoe het zo gaat als hij naar de basisschool gaat.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier ook nog steeds. Gelukkig niet elke dag. Alleen als ie ziek is/koorts heeft of echt iets megaspannends heeft meegemaakt.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier dus iedere avond. Hoewel j zich er niks van kan herinneren, vind ik t ook gewoon sneu. Dan heb ik het gevoel dat ik iets niet goed doe als ouder zijnde omdat ie dan zo hartverscheurend huilt en gilt. Hij is ook hooggevoelig en ik denk dat dat het er ook niet makkelijker op maakt.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M heeft het heel erg gehad, maar nu al een tijdje niet meer (klopt ff af). Ik merk ook dat ze een sprong in haar ontwikkeling heeft gemaakt: slaapt sowieso makkelijker, meer begrip voor complexe dingen etc.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Hier ook nachterrors bij meisje van bijna 4. Omdat wij momenteel hele heftige dingen meemaken (jongste is levensbedreigend ziek) loopt ze bij een kinderpsycholoog en krijgt speltherapie. De nachtterrors zijn daardoor erg verminderd. Hoe naar het ook is om aan te zien, besef je dat je kind er niets van merkt. Ik zou wel altijd erbij blijven om te voorkomen dat ze zich bezeren

9. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik ben vorige week blijven slapen bij mijn zus voor 2 nachten. Mijn neefje is 3 en word bijna 4 in september. Over een paar dagen gaat hij voor het eerst naar school en donderdag was zijn laatste dagje op de créche.

Hij lag die nacht te gillen ik schrok er echt van! Neee neee riep ie steeds en droomde over dat ie aan het spelen was en dat hij ruzie kreeg met een kindje op de creche. Ik hoorde van alles. Toen ik een paar keer kwam kijken werd hij maar niet wakker. Ik zijn naam roepen en werd eindelijk 4 tellen wakker daarna hield ie me weer helemaal beet en lag weer te woelen, met zijn benen schoppen, draaien en sliep meteen weer en het was weer raak poeh!

Dit heeft de hele nacht geduurd. Wauw heb dit nog nooit meegemaakt zo heftig, huilen, gillen etc... Ik denk dat het te maken heeft dat ie naar school gaat. Misschien is het allemaal spanning.

Nacht daarop was het maar 1x en toen heeft ie de hele nacht doorgeslapen. Hij is altijd al een dromer geweest maar als vorige week nog nooit geloof ik.

Hij is wel een gevoelig kindje maar kan ook heel vrolijk en blij doen!

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    o ja, hier ook 2 onrustige slapers. Huilen en praten in hun slaap is bijna iedere avond/nacht en om de zoveel tijd, hebben ze echt zo'n nachtmerrie, waar ze niet uit komen en we ze dan ook echt even moeten resetten.
    Helaas, doe je er denk ik weinig aan.

Deel Deze Pagina