Ik stond niet voor het hek he, maar er een stuk vanaf. Maar verder moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn oren niet geloofde en verder niet heb gedacht van nu moet ik er op aflopen. Nogmaals, toen ze me zag en ik haar even aanstaarde was het al snel stil (terwijl ik doorliep hoorde ik niets meer). Misschien heb ik verkeerd gehandeld maar zulke dingen overdonderen me altijd en pas later denk je 'wat gebeurde daar nou'. En nog zie je dat een melding doen niet eens in me op kwam. Maar dat ik er wel echt mee zi
Wat voor onnodige problemen dan? Als een organisatie niet professioneel genoeg is om een melding van iemand serieus te onderzoeken, zonder direct op de achterste benen te gaan staan of het niet serieus te nemen, zou ik niet met die organisatie in zee willen. En je hebt ook nog eens een keuze, die jou verder niets kost (qua reisafstand, extra wachttijd of wat dan ook). Ik vind dus dat je geen excuus hebt om het niet te melden. Wellicht blijkt dat het toch een ouder was of iemand die daar maar één keer werkzaam is, want je hebt een tijdstip, dus dat kunnen ze zo nazoeken. Het gaat er niet om dat je daar met een rode kop woedend binnenstormt en eist dat degene die je hebt gezien wordt gehaald en met pek en veren wordt besmeurd, het gaat erom dat jij voorbijliep en schrok van het onprofessionele gedrag van hoogstwaarschijnlijk een van de medewerkers van die professionele opvangorganisatie. Graag zou je willen weten of en wat voor actie er op een dergelijke melding of eventuele andere misstanden wordt ondernomen. Een heel legitieme vraag, net zoals je kunt vragen naar het veiligheidsbeleid en het keuringsrapport van de GGD. Het feit dat er met mensen wordt omgegaan houdt niet in dat je dan maar je mond moet houden, integendeel. Er wordt een dienst geleverd en die dienst hoort professioneel uitgevoerd te worden. Serieus hoor, ik kan me hier vreselijk over opwinden. Als een apotheek mij een verkeerd middel meegeeft, meld ik dat ook. Misschien moet er iets in hun procedure veranderen, misschien heeft mijn huisarts een verkeerd recept doorgefaxt. Jij wordt op je werk toch ook aangesproken op je werkhouding en prestaties?
Ik zou het melden. Ik moet er niet aan denken dat er zo geschreeuwt word tegen mijn kindje. Vind dat de leidster daar best op aangesproken mag worden. Zeker als jouw kindje er straks evt ook naartoe gaat..
Nee dit is geen juiste manier van handelen. Logisch dat je, je zorgen maakt. Je zou je zorg kunnen neerleggen bij de eventuele manager van de PSZ (als die er is).
stel dat het jou kindje was waar ze zo tegen stond te schreeuwen dan zou je toch ook graag willen dat iemand dit melde? ik wel in ieder geval en zou dit zeker melden
Hoewel ik het absoluut niet goed keur, denk ik dat een rustig gesprek wel nodig is met de pzs. Het is absoluut niet goed om in je beroep met kinderen je zo te laten gaan, maar over het algemeen is schreeuwen in zo'n situatie, ouder of juf, een teken van onmacht en hulpeloosheid. Misschien zit alles haar wel zo hoog dat ze praktisch overspannen is. In een gesprek kom je er hopelijk achter of het vaker is geconstateerd of dat het incidenteel is en dan zou ik dus denken dat het niet zo goed gaat met die dame op het moment. Lijkt mij wel belangrijk om te weten als jullie kindje daar ook naartoe gaat. Je wil toch weten waar je kind terecht komt..
Ik zou het ook melden, snap dat je geen problemen wilt maar dit is geen professioneel gedrag. En als jouw zoontje daar later naar toe gaat dan wil je toch ook niet dat ze misschien wel tegen hem schreeuwt? En vind het ook vreemd dat die andere leidster er niet van op keek of iets van zei, dan lijkt het me dat het niet een eenmalig iets is.. Als het blijkbaar zo normaal gevonden wordt!
Ik zou ook even perplex staan en niet goed weten wat ik ermee zou moeten doen maar het zou bij mij, net als bij jou, toch blijven vreten aan me en zeker als ik daar mijn kindje naartoe zou willen brengen! Denk dat het verstandig is dat je eventjes belt en kijkt hoe ze met je melding omgaan, dan kun je daarna beslissen of je je kindje er nog heen wilt brengen of niet.