Weet iemand wat nu echt leuke boeken zijn voor een peuter van 2,5 die al goed kan praten? We hebben hier een boekenwurmpje en ik vind het vaak lastig kiezen in de bieb. Iemand nog tips? Ik word Jip en Janneke een beetje zat, daar blijft ze maar om vragen haha. Vind het ook niet meer van deze tijd, die teksten.
Mooie prentenboeken waren (en zijn) hier favoriet, zoals: De Gruffalo Het kind van de Gruffalo Draak Dries De Gigantosaurus Tyrannosaurus Drup Spring maar op mijn bezemsteel Elmer de kleurtjesolifant Fiet wil rennen Piraten in de straat Aadje Piraatje Joris en de Draak Een bos vol enge wilde beesten Ik zou wel een kindje lusten Hennie de heks De superreuzevervelende olifant
Liselotje is leuk. Bij de action liggen ze momenteel voor nog geen 3 euro per stuk. Is op rijm en de verhalen zijn erg grappig. Verveelt niet snel. De kleine prinses boekjes Wat een geluk dat ik jou gevonden heb (mijn favoriet ) Wim is weg (gouden boekje)
Ik heb thuis hele bieb hihi ik koop veel amazone als tekst weinig of niet relevant. En rijmverhalen hier altijd succes, daarom donaldson favo hier alle boeken hebben we en bij elk boek zit een tekening van andere is erg leuk voor extra oplettende peuters) Grote boze wolf Julia donaldson -alle reeks boeken: superworm, mannetje tak, gruffalo/dochter gruffalo, mama heeft geen staart, hutje mutje, draak dries, waalvis etc. Pas op Het boek bijt Pinnokio -Greban Notenkraker -an leysen Hoed van de beer De fabels van aesopus Het kleine theater van Rebecca: erg mooie boek meer voor mamma) 3d pop op boeken Robert Sabuda Sinterklaas (grote rode kijk boek) Grote boek van elmer Loes raphagen kijk boeken
* De gruffalo * Krrrrokodil * 1 slokje, kikker! Mijn oudste is bijna 4 en ook nog verstokt Jip en Janneke fan, en haar moeder ook! Die bovenste 3 zijn ook favoriet. Verder kiezen we altijd gewoon wat uit bij de bieb, de ene keer met meer succes dan de andere.
hier o.a. favoriet: zzz, fabians feest, alle boekjes van kikker, winnie the pooh's groot verhalenboek.
De Gruffalo Pluk van de Petteflet Ties en Trijntje Het prinsessenboek voor lieve meisjes Sst, we hebben een plan / Stoute hond / Mama kwijt Boeken van het Muizenhuis
De boeken van Kaatje en Karel van Liesbeth Slegers. En alle boeken van Marianne Busser en Ron Schröder.
Hier Barbapapa boek met 15 verhalen (eigen jeugdsentiment ), is zo vaak gelezen dat het boek inmiddels losgeraakt is van de kaft.
Nog een tip: word lid van de bieb! (Als je dat niet al bent). Heb je elke keer wat anders en zelf uitzoeken is natuurlijk hartstikke leuk! Wij gaan hier al vanaf baby af aan naar de bieb, maar dat komt ook omdat ik zelf nogal een boekenwurm ben
Kleintje beer van Harm van Straaten is hier momenteel favoriet. En verder de boeken van Boer Boris. Matianne Busser en Ron schroder doen het hier ook goed. Ties en trijntje van yvon jaspers vond ie ook wel leuk.
Hier nog een Jip en Janneke-verslaafd meisje. Ik vind het juist wel leuk dat ze het leuk vindt. En op een aantal dingen na (kolenhok en schillenboer etc) vind ik de boeken ook wel redelijk tijdloos. Voor Sint en Kerst koop ik ook nog wat boekjes van Annie MG Schmidt voor haar. Floddertje en Allemaal Sprookjes. Van de week heb ik bij de bieb wat boekjes van De Kleine Kerstman gehaald. Die moet ik nu elke avond lezen, naast nog een klein Jip en Janneke verhaaltje. Maar wat ze nog meer leuk vindt is: - Alles van Julia Donaldson (van De Gruffalo. Vooral Mannetje Tak is zo richting de kerstdagen een heel lief verhaaltje) - Zoevende zebra - Jenni Desmond - Kietel nooit een tijger - Pamela Butchart - Ook de boeken van Boer Boris - Vos en Haas - Kleine Ezel - Bobbi-boekjes blijven leuk Niet echt om voor te lezen, maar wel om in te kijken en te zoeken: - Alle boeken van Charlotte Dematons - Waar is de taart/ Picknick met taart/ Kunst met taart etc etc.