Peutermeisje van 2,3 jaar kan al tellen tot 10!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nora1983, 18 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0

Haha ja dat klopt inderdaad;)

2. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal Norah (TS) maar ik vind dat best knap hoor, zeker als je zegt dat ze bewust telt :)
    Mijn zoontje is bijna 2 en als hij 2 van iets zegt hij twee dit of twee dat. Echt tellen doet hij verder niet.. niet bewust in ieder geval. Hij zegt de cijfers 1-10 in de goede volgorde maar that's it ;)

Wat betreft kleuren.. hij doet altijd heel nonchalant alsof hij niet luistert als ik iets benoem maar gisteravond was hij zelf aan't spelen en hoorde ik opeens: dit is rood, dit is groen etc. Niet allemaal bij de juiste kleur maar ik vond het toch wel grappig :D

3. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Onze dochter, net 2, telt al een tijdje tot 10. Ze telt wel door tot 15 hoorde ik vandaag, maar ze slaat soms wel 2 en 3 over. Ze kent ook alle kleuren ( ook bruin, grijs, zwart) en telt in het engels tot 10 ( niet geheel foutloos hoor). Ze praat ook heel goed, maakt zinnen met 5 woordjes. Op de crèche hoor ik dat ze zo goed is met praten en alle kleuren weet etc. Ze kan gewoon heel goed onthouden. Als ik 2 vorken omhoog houd en vraag hoeveel vorken heb ik in mijn hand, dan zegt ze 2 vorken. Omdat ze al goed praat zegt ze die dingen natuurlijk ook makkelijk. Ook is ze bezig met tegenstrijdigheden idd ( las dit bij iemand anders ook?) Ze zegt bijvoorbeeld: geen grote ballon, kleine ballon.. Een kindje die nog niet zo veel praat, die denkt het misschien alleen nog maar op dat moment. Ik heb niet zoveel vergelijkingsmateriaal dus kan niet echt zeggen of dit inderdaad super goed is voor haar leeftijd. Ik denk wel dat ze voor loopt op haar leeftijds gewoontjes en ben uiteraard wel ontzettend trots op haar.

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoontje is 2,5 en telt ook tot tien (wie niet weg is,is gezien, ik kom!)
    Ik heb niet het idee dat hij snapt wat hij zegt hoor. Het is net zoiets bij hem als een aangeleerd liedje.
    Ik telde altijd hardop zjjn vitamine druppels en ineens 'telde' hij mee.

Ieder kindje is uniek hoor, en tuurlijk is het knap, maar ik zie t zelf niet als iets bijzonders....

5. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Mijn dochter kon toen ze 2 was tot 20 tellen en het alfabet foutloos opzeggen. Maar nu is ze 3,5 en maakt ze juist fouten met beide, omdat ze nu getalbegrip en herkenning van letters heeft, en er dus echt bij na gaat denken.

6. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier telt ze al maanden bewust tot 10, ze doet dit ook met dingen aanwijzen. ze kan tot 20 tellen, maar vanaf 15 gaat alles een beetje door elkaar

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Mijn dochter telt al een aantal maanden (ze wordt in februari 3) tot 10 en ook bewust, dus als er bijvoorbeeld 3 pennen op tafel liggen dan benoemt zij dit. Ook alle letters kan ze benoemen/lezen dus als ze bijvoorbeeld een woord ziet staan dan kan zij de letters één voor één opnoemen. Ze heeft ook een alfabet puzzel en als iemand vraagt om een bepaalde letter dan wijst ze deze ook aan. Ik weet eigenlijk niet of dit bijzonder is, volgens mij heeft ze gewoon een goed geheugen, ik herken het vanuit mijzelf van vroeger.

8. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Mijn zoon is 3 en ter zonder moeite tot 60 . Toen hij 2 was kon hij al tot 39 tellen (40 vergat hij). Wij doen daar eerlijk gezegd niet zoveel mee. Als hij iets fout zegt dan verbeter ik hem op een leuke manier maar we oefenen verder niet.

9. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Onze oudste is hoogbegaafd, en das echt heel erg moeilijk. Hij gaat nu 1 dagdeel per week naar speciaal onderwijs voor kinderen die hoogbegaafd zijn. Hij kan dus totaal niet spelen, loopt op sociaal emotioneel vlak achter en vind geen aansluiting bij leeftijdsgenoten. We hopen dat hij dat nu wel gaat vinden bij kinderen die hetzelfde hebben.

Onze middelste is er een uit de middenmoot. Die doet alles lekker op eigen tempo. We stimuleren hem spelenderwijs, maar hij doet t allemaal op zijn eigen tempo.

Doordat mijn middelste alles op eigen tempo doet merk ik dat ik onbewust bij mijn dochtertje meer en meer stimuleer. Soms denk ik laat dat kind kind zijn. Ze is nu 16 maanden zegt: papa, mama, opa oma, poes paard hond auto , op, klaar..enz!

Ze weet wat het paard/hond/poes/koe/varken/eendje/paardje/schaapje/geitje en kikker zeggen...

Ze liep met haar 1e verjaardag..

Omdat ik haar zo stimuleer is ze denk ik oa waar ze nu is.

Ik heb door de hoogbegaafheid van mijn oudste mijn middelste denk ik te lang klein willen houden, een "echt"kind willen laten zijn.

Maar nu heeft de middelste een taalachterstand (oudste heeft een zeer ernstige spraaktaalachterstand door zijn schisis en adoptie en dat botst met zijn hoogbegaafdheid)en dat wil ik dus bij mijn dochtertje voorkomen. Met 2 kids zit ik 5 keer per week bij de logo. Dacht die derde ga ik voorkoman;):D!

Deel Deze Pagina