Lievelingsdier van je peuter...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nora1983, 20 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Gewoon ff een leuk onderwerpje tussendoor:D

Wat is het favoriete dier van je peuter??? en hoe uit zich dat?

Onze dochter van ruim 2 is gek op konijnen, koeien, honden en paarden. Ook gaat ze graag in de dierentuin kijken bij de vissen. En oja, de ezel vd kinderboerderij is ook haar favoriet!:D
    We hebben zelf een boerderij, dus elke dag ziet ze koeien en de kalfjes, ze weet dus ook niet beter. Daarnaast hebben we nog 6 konijnen, kippen en een hond. Geen paarden helaas, maar als ze een paard ziet beginnen haar oogjes heel erg te glimmen(ben zelf ook wel een paardenmiep, maar doe verder niets meer met deze hobby helaas).
    Ze is een dierengek in het algemeen, liefst speelt ze met haar plastic beestjes, dan zit ze helemaal in haar (dieren)wereldje.
    Ze heeft het niet van een vreemde, ik ben zelf ook een enorme dierenliefhebber!

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Lief he. Dl is ook gek op dieren, poezen en paarden staan hoog, maar de olifant is helemaal the bomb. Als we naar Artis gaan (wonen we dichtbij), blijven we dus in een straal van 50 meter rond de olifanten, omdat ze steeds terug wil. Ze heeft ook een grote pluche olifant van Ikea en die moet naast haar zitten bij het eten, en t/o haar als ze slaapt en ik mag er niet aankomen (dit terwijl ze hiernaast een 'echte' lievelingsknuffel heeft, die altijd overal mee naartoe gaat, en daarnaast nog een knuffel waar ze altijd mee slaapt in bed). Ze tekent olifanten (al best aardig haha) en ik moet ook olifanten tekenen/verfen/plakken van bladeren/etcetera.

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    We zijn afgelopen week naar de dierentuin geweest en toen moesten we als eetst naar de apen en giraffen ;) maar voor de rest heeft hij helaas niet zo veel met dieren

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn 2 jarige is gek op poezen paarden!
    De andere 2 trouwens ook.

5. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hond! Oftewel een faff..

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Een dinosaurus. Net als George uit peppa big.
    En daarna een poes.:D

7. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Konijnen, ze is er echt helemaal gek van. Op de kinderboerderij hebben ze Mega grote konijnen, daar is ze niet bij weg te slaan. Haar slaap knuffel is een konijnen hoofdje met een tutdoek genaamd nijn.

8. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Momenteel is ze gek van olifanten.

En dat komt door het liedje ' olifantje in het bos' , dat zingt ze ook echt de hele dag door, en overal denkt ze olifanten te zien :D

9. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Paarden, poezen en honden! Maar paardje is echt favoriet!

10. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Ik heb echt geen idee! We hebben zelf een hond en 2 katten, maar alle dieren zijn leuk!
    De oudste heeft wel veel interesse in vissen en reptielen.
    De tweede geeft niet zoveel om dieren.
    De jongste vindt alle dieren leuk.

11. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.059
    2.555
    113
    Limburg
    Toevallig zei mijn zoontje laatst nog: Kijk mama, een slak, dat is mijn lievelingsdier!
    En ik geloof m meteen, met de katten en hond heeft hij niet veel, maar als hij een slak ziet...;)

12. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    :D Onze dochter had een keer een slak gevonden, gaat ze er mee lopen knuffelen;"slak lief, aaien, knuffe, zacht" :D ze zat helemaal onder het slijm, hahahaha!

Oja, en spinnen, vind ze ook geweldig, die zijn volgens haar ook "zacht & lief" :$

13. Ijsbergsla

Ijsbergsla Actief lid

7 aug 2015
    185
    12
    18
    Ik heb het hem gevraagd hij werd heel boos "Hoe kan ik nou kiezen!!!"

14. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Kamelen! Sinds hij een kameel heeft gezien in een dierenpark heeft hij het geregeld over kamelen :D
    Verder houdt hij van honden.. en uilen (waarschijnlijk door het boekje Uilskuikentjes ;) )

15. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Haha nog nooit over gehoord,
    Vraag t net en m'n meisje zegt 'n klein poesje en kleine leeuw'
    M'n zoontje die zegt 'n giraf!' Hahahaha

16. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier vindt ze alles mooi, groeit op mijn honden en paarden en we gaan elke week naar de kinderboerderij. Maar hoewel wij echte hondenmensen zijn, is ze helemaal maf van katten:D

17. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Paard. Hij wil ook graag paardrijden. Zo Cute!

18. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    DL is helemaal gek van papegaaien. Was ook het eerste dier wat ze op kon noemen.
    Verder scoren de stokstaartjes ook erg hoog in de dierentuin.

19. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    WIj hebben 2 mopshondjes en 3 paarden (nou ja paarden haha 2 shetlanders en fjord), oudste 2 zoontjes hebben niks met dieren. Dochtertje van 16 maanden is gek op de honden en paarden. Ze ligt bij de honden, ze kroelt met ze, ze kruipt erbij in de bench, ze is er gek op. Bij de paarden is ze niet weg te slaan. AL zijn we er een uur ze zal zich op de grond gooien van bozigheid omdat ze niet weg wil bij ze. (staan bij opa en oma)

Deel Deze Pagina