na 2 weken pepti: eczeem, uitslag en rode ogen

Discussion in 'Flesvoeding' started by Yukl, Feb 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt sinds hij 8 weken oud is losec ivm vermoedelijke reflux. Daarna ging het veel beter met hem, maar na zo'n 2 weken ging het toch weer slechter. Toen zijn we gestart met pepti en in overleg met de kinderarts geven we hem dit 6 weken waarna we mogelijk een provocatietest uitvoeren.

Inmiddels zijn we 2 weken bezig met de pepti en gaat het een stuk beter met hem. Hij brabbelt eindelijk weer, huilt niet meer als we hem in bed leggen en gaat dan rustig slapen en hij is over het algemeen veel meer ontspannen. Een stuk vrolijker in ieder geval. Ook is zijn ontlasting weer normaal en is hij niet meer verkouden geweest. Wel drinkt hij nog steeds vrij weinig (max 500cc overdags, nog eens zo'n 250cc 's nachts) en slaapt hij vrijwel alleen maar hazeslaapjes (al houden we hem wel in bed en sussen we hem weer in slaap). Maar goed, die 2 punten zullen wel bij hem horen, ik heb niet meer het idee dat hij beide doet omdat hij ergens last van heeft. Ik denk eerder dat hij door het gedoe in het begin een verkeerde gewoonte heeft aangeleerd.

Maar sinds we over zijn op de pepti heeft hij opeens last van eczeem :( Hij heeft een paar van die droge, rode plekjes en her en der ook uitslag/bultjes. Alleen in zijn gezicht, onder zijn kin en op zijn beentjes. Ook heeft hij sinds een paar dagen last van rode oogleden en wrijft hij veel in zijn ogen. Is dit nou toeval? Of kan het van de voeding komen?

We hebben donderdag een telefonisch afspraak met de kinderarts, maar ik ben toch benieuwd of mensen het herkennen. Ik ben er trouwens niet van overtuigd dat hij daadwerkelijk KMA heeft. Hij heeft ook de leeftijd waarop het opeens een stuk beter kan gaan, dus het opknappen kan ook toeval zijn naar mijn inziens.

2. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,019
    213
    63
    ach............ wat jammer dat het niet meteen helemaal goed gaat he! Ik merk dat mijn meisje ook meer eczeem heeft sinds ze aan de pepti zit. Maar goed, ze is ook wat ziekjes geweest misschien was dat het.

Ik lees met je mee

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ook al! En een ander jongetje van de oktober mama's kreeg ook meer eczeem sinds hij pepti (naast borstvoeding) kreeg. Zij is er mee gestopt en sindsdien is het eczeem ook weer minder. Gek toch? :(

4. Druif2008

Druif2008 Actief lid

Aug 16, 2008
    287
    1
    0
    Mijn zoon heeft ook meer last van eczeem en rode opgezwollen oogjes na een paar weken Pepti. :(

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Goh, ik vind het echt maar raar hoor! Ik ben benieuwd wat de kinderarts er op te zeggen heeft donderdag. :)

6. Brigitte1985

Nov 29, 2009
    1,019
    213
    63
    echt vreemd. Laat je weten wat de kinderarts erover zegt? Ben wel benieuwd....

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Misschien heeft hij toch nutramigen of neocate nodig, dit is een weer een stapjhe hoger natuurlijk...
    Hier gaat de pepti nog steeds erg goed! Hij krijgt het nu 4 weekjes en we hebben een ander kind!

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Pepti is de lichtste variant van voeding voor kma. De eiwitten zijn niet zo sterk verknipt als in nutramigen of friso allergy care. Kindjes kunnen dus alsnog reageren op pepti.
    Bij mijn zoontje was dit ook het geval. Die reageerde zelfs nog op de nutramigen (waar veel kindjes wel een goed resultaat mee hebben)
    Ik zou dus met de ka overleggen voor een sterkere dieetvoeding.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dat zou natuurlijk kunnen, maar wat opvallend is, is dat hij voorheen helemaal geen last had van eczeem. Op wat kleine plekjes op zijn wang na. Sinds de start met pepti is het overduidelijk een stuk verergerd...?

@ brigitte: ik laat het weten :)

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Het kan goed zijn dat hij nu pas de uitbarsting krijgt. Welke voeding gaf je hiervoor?
    Hier was eerst wat eczeem op de wangen en rond de 12 weken werd het erger en vespreide het zich over zijn hele lichaam.

11. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik gebruik Friso pep en hij heeft binnen een week weer hele zachte wangetjes terwijl die hiervoor droog en ruw waren. Hier dus geen verergering van eczeem etc

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

De kinderarts heeft vandaag al gebeld. Hij zei dat eczeem niet van de pepti kan komen. Een mogelijkheid is wel dat hij andere voeding nodig heeft, maar daar wordt pas naar gekeken als hij echt last begint te krijgen van zijn eczeem. Tot nu toe lijkt het niet echt te jeuken namelijk.

13. Brigitte1985

Nov 29, 2009
    1,019
    213
    63

Ok, hoelang zat hij er ook alweer op? Volgens mij zijn wij een beetje tegelijk begonnen als ik het mij goed herinnner. Hier leek het vandaag wat beter te gaan, zachtere wangetjes maar wel weer rode wenkbrauwen. Haar buikje lijkt ook wat zachter dus kijken het even aan. Vannacht is ze sinds lange tijd maar 1 keer ff wat onrustig geweest, overdag doet ze nog steeds kleine onrustige slaapjes... Het gaat volgens mij wel de goede kant op:)

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

2 weken en een dag geleden. Zijn eczeem is sindsdien dus verergerd. Hij slaapt overdags nog steeds moeizaam, maar 's nachts gaat dit wel heel goed. Afgelopen nacht zelfs voor het eerst doorgeslapen! Eigenlijk gaat het verder helemaal top met hem. Hij heeft alleen zijn slaap overdags echt nodig, anders is hij niet te genieten. Dat vind ik dus wel lastig. Hij gaat volgende week wennen op het KDV en ik vind het enorm spannend of het daar goed gaat...

Fijn dat het met jouw dochtertje beter gaat!!

Share This Page