Heb een zoontje van 13 maanden en ruim 3 jaar. In juni gaan we op vakantie naar Spanje en twijfel of ik voor mijn 3-jarige nog een buggy zal meenemen. Thuis zit hij er nooit meer in. Het lijkt me zo onhandig want als we twee buggy's moeten duwen hoe doen we dat dan met koffers tillen enzo. Volgens mij komen we dan handen te kort. Van de andere kant houden we van wandelen en dan is een buggy op vakantie wel handig, thuis heeft zoon loopfiets voor langere stukjes en die gaat niet mee. Heb nog wel een draagdoek die ik extra kan meenemen voor jongste, voor het geval dat oudste het te ver lopen vindt daar. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik zou zeker geen twee buggies meenemen....Wij nemen al geen buggy meer mee op vakantie sinds de oudste anderhalf jaar is. Maar wij gaan nooit echt lang wandelen op vakantie, dat moet ik er wel bij zeggen, als we weggaan is dat toch vaak ook (deels) met auto of openbaar vervoer. Ik heb hem nooit gemist in ieder geval. Maar die draagdoek is toch een prima tussenoplossing? Jongste in de buggy en als de oudste niet meer wil lopen die in de buggy en de jongste in de draagdoek.
We gaan geen uren wandelen hoor, maar we hebben een appartement buiten het centrum en dat betekent toch wel een wandelingetje elke dag. Ja denk ook dat draagdoek de beste optie is.
Wij nemen wel 2 buggy's mee. 9 maanden en 2,5 jaar. Ik heb ook gedacht aan een draagdoek, maar lijkt me erg plakkerig met eventueel 30 graden. We zitten ook wat van het centrum af en bij eventueel overgeslagen slaapjes van de oudste, kan het zijn dat hij terug niet meer wil lopen. Dus waarschijnlijk lopen we met zijn 3en heen en met zn 2en terug. En gebruiken we hem niet of weinig, geen ramp! Meenemen? Op schiphol, gooi je alle koffer op een kar, uit het vliegtuig ook. Dus misschien alleen het stukje van bus naar hotel dat je handen tekort hebt?!
En je oudste moet niet in de buggy, toch? Dus als je met je bagage sleept kun je één van de buggy's toch ook inklappen en over je schouder dragen (die van ons heeft in elk geval een fijne schouderband) en dan loopt je oudste dat stukje zelf. Ik kan het verder niet inschatten of het voor jullie handig is. Wij hebben onze buggy al ruim een half jaar niet meer gebruikt.
Ik zou het houden bij de draagdoek. Hier wordt de buggy alleen gebruikt voor de jongste en dan voor heel lange stukken (ze is net 2 geworden). Zelfs naar de VS (zoon was toen net 3) hadden we geen buggy mee voor hem (wel een plankje op de bugaboo)
Bedankt voor de antwoorden. Ik houd het denk ik bij buggy en draagdoek, ook al kan dat laatste warm zijn. Jongste loopt ook al best goed en wil ook niet meer de hele tijd in de buggy, dus waarschijnlijk kunnen ze elkaar afwisselen en anders oudste ook nog op papa's schouders.
zo zit ik zelf te kijken voor een hippiechick... Als de oudste écht moe is, kan de jongste even nét iets gemakkelijker gedragen worden. Draagdoek heb ik niet en ben ik niet handig mee (wel gehad )
Wij hadden vorig jaar ook 1 buggy mee, heb toen ook lang getwijfeld. Werd veel afgewisseld, jongste bij papa in de nek, oudste in buggy, of jongste in buggy en oudste zelf lopen. Ging goed hoor .
Draagdoek of draagzak! Wij gaan deze zomer kamperen en nemen *slik* helemaal geen wagen mee. Draagdoek en draagzak gaan beide mee, en mijn dochter is nog licht genoeg om een half uur te dragen en uren wandelen gaan we toch niet doen. Dus ik ben benieuwd!
Ppff.. knap hoor! Een ritje naar een centrum en even neuzen doen wij zeker wel. Dus een 15kg dragen doen we echt niet met 30 graden...
Ga toch voor een buggy, Jongste loopt hier ook al heel redelijk, geen uren uiteraard, maar hij stapt al graag met ons mee. En hij weegt 8,5 kilo dus kan nog met gemak in de draagdoek, ik heb een beco, die kan ook op mijn rug. Oudste is net 13 kg, maar die wil echt niet in de doek, maar is dus niet heel zwaar om te dragen (op de nek of rug). Bedankt voor alle antwoorden.