Verstopping

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmimi, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik ben vandaag met de oudste van 5 2 keer naar de hap geweest ivm erge buikpijn. Ze zit helemaal verstopt van achteren:x. Eerst microlax gekregen, 2 keer zelfs maar dit deed niks! Nu movicolon gekregen, maar dit wil ze absoluut niet drinken......
    Ik weet dat hier vast moeders zitten met kindjes die dit ook gebruiken en ben eigenlijk op zoek naar tips. Vanavond met limonade gegeven, maar ze heeft hem maar half op! Beter dan niks natuurlijk, maar toch..

Hoe doen jullie dit? Ben benieuwd!

2. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Misschien een beloningssysteem eraan koppelen. Bijv na elke keer een sticker laten plakken. En dan na 3 keer ofzo een kleingheidje. Een surpriseei ofzo??? Of een leuke knutselactiviteit??
    Sterkte, lijkt me ook lastig hoor!

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Morgen huisarts bellen en vragen om iets anders wat ze wel "lust". Anders blijf je strijd houden om iets wat voor haar al moeilijk ligt.....nl haar ontlasting.
    Hier ook een meisje wat snel verstopt zit, hier helpt het om dagelijks een plakje roggebrood te eten, vindt ze heerlijk en zit bomvol vezels.

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Maar al die medicatie is toch vies?? :(

Zal morgen wel eens contact opnemen met de ha

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik zou vragen om forlax. Dit is met sinasappelsmaak. Ik doe er nog altijd een beetje diksap bij. Movicolon moet toch met veel water, 1 glas? Forlax maar met 50 ml water.

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier krijgt Chloe de movicolon door de melk en ze merkt er helemaal niks van dusssss lust ze graag melk??

7. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Movicolon mag toch niet door melk?? Tenminste dat dacht ik gelezen te hebben.... Ik zal nog eens goed lezen...

Alle tips blijven nog welkom :D

8. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hier een dochter van bijna 2,5 jaar, die ineens iets tegen poepen lijkt te hebben. Houd het in, met krampen, opgezet buikje, etc, tot gevolg. Geven d'r Kindicol van VSM, dit hielp vroeger wel eens als ze verstopt zat. (ze bleek niet tegen banaan te kunnen) Maar lijkt nu onvoldoende te helpen, dus binnenkort langs HA.

9. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Het zoontje van een collega had ook dit probleem. Verstopt en de drankjes niet willen drinken.

Uiteindelijk heeft hij een darmspoeling moeten hebben (en dat moest 2 of 3 keer blijkbaar). Vond hij vreselijk, maar sindsdien weigert hij de drankjes niet meer omdat hij weet wat anders volgt.

Niet wat je wou horen waarschijnlijk, maar toch...

Succes!

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Macrogol vragen. Is smaakloos. En niet laten weten dat je het in haar drinken doet. En dan gewoon bij het ontvijt geven met een glas appelsap bijv. Melkproducte gaan klonteren met dit soort middeltjes dus zou dat zeker niet doen. Dat krijgen ze nooit weg dan.

11. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik verdun de movicolon met water goed roeren en dan melk erbij, warm maken en heerlijk vind ze het:D

12. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Bedankt voor alle tips!

Vanmorgen heb ik het stiekem door de warme brinta gedaan, ze heeft er niks van geproefd en gelukkig bijna het hele schaaltje leeg. Waren we erg blij mee. Toen ik in bed lag (ivm nachtdienst:D) heeft ze 2 keer wat gepoept en ze zei dat het redelijk soepeltjes ging. Erg goed om te horen!
    Jammergenoeg gaven ze bij de weekendapotheek aan dat ik niet zomaar mag stoppen en dat ze het eigenlijk voorlopig gewoon moet blijven nemen,..... Dus we gaan de manieren proberen om de movicolon naar binnen te krijgen. En dan binnenkort ook maar een ritje eigen huisarts, om even te over leggen.

Ben in elk geval al blij met dit resultaat, ze eet en drinkt ook goed vandaag. Vriend zei al straks even met haar naar buiten te gaan, stukje lopen, plassen stampen. We zijn op de goede weg!

Dames bedankt!

13. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze kleine man heeft ook last van verstopping.
    Wij hebben tot zn 1st jaar lactulose gebruikt en daarna kregen we macrogol. Dit kan je overal doorheen doen en is smakeloos.
    De kinderarts zei idd ook dat het niet door de melk mag ivm verminderde werking dan.... maar ondertussen moest het wel door warme dranken....omdat het in koude dranken niet op zou lossen.
    hebben beide gewoon geprobeert, in koude dranken ging goed>> wel goed schudden ergins in anders lost het idd niet goed op. In melk ook gedaan>>heb geen verminderde werking kunnen onddekken.
    Wij kregen het in een grote bus en kan dus per gram doseren en aan passen waar nodig. Onze zoon begon met 10 gram per dag. heeft daarna een behoorlijke tijd op om de dag op 5 gram gestaan en zit nu op dagelijks 2 gram.
    Ik doe het ook niet door een heel glas hoor. Doe het door 30ml hooguit 50 ml. dan weet ik zeker dat het op gaat. Doe er dan wel een scheutje aanmaaklimonade bij.

Deel Deze Pagina