Dochter plast na een half jaar weer in haar broek

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Druif78, Jun 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Onze dochter is vanaf januari zindelijk ( 2 jaar en ca 4 maanden).
    Echter, als ze moet, moet ze ook metéén... Heel af en toe had ze dus nog weleens een ongelukje, maar dat was hooguit eens per week en vaak een drupje, waarna ze "afkneep"en de rest op de wc deed.
    Nu ze geregeld buiten speelt heeft ze echt soms wel 2/3 keer per dag een ongelukje.:x Ze wil gewoon niet uit dr spel gehaald worden. Maar als ik haar help herinneren dan zegt ze gewoon dat ze niet hoeft, om het vervolgens na een kwartier in haar broek te doen.:(
    Ik probeer niet boos te worden, want ze doet t ook niet expres, maar het kost me inmiddels moeite. Wat te doen?!

2. misa

misa Niet meer actief

Hmm.. Lastig! Het komt wel vaker voor dat kinderen een terugval hebben. Heel vervelend..! Vind ze het erg en meld ze het als ze een ongelukje heeft? Misschien zou je het haar zelf kunnen laten opruimen e.d.? Zodat ze het vies gaat vinden? En uitleggen hoe andere kindjes dat doen? Belonen?

3. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

um, gewoon 'verplicht' laten proberen om toch te plassen op gezette tijden? Daarna mag ze weer verder spelen, verschonen kost meer tijd een kwartier later. Deed ik op het werk vaak met kinderen die te verdiept waren in hun spel om het zelf aan te geven. Kon ik leuke dingen met ze doen ipv tijden bezig zijn met verschonen van een in principe zindelijke kindjes.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ze kijkt er wel beteuterd bij en ze komt ook naar me toe als ze een ongelukje heeft... Het verschonen verder vindt ze niet erg. Het zelf op laten ruimen vind ik dan toch meer neigen naar een straf en als ik wist dat ze het expres deed dan zou ik dat wel doen, maar nu vind ik het toch een beetje sneu. Tis echt dat ze te druk bezig is om naar de wc te gaan!ze wil niks missen!

Verplicht naar de wc brengen moet ik misschien dan invoeren. Wel lastig want vaak als ze niet wil dan springt ze er ook meteen af :) klaar!! Tsja... Hoever moet je dan gaan?!
    Ik zal eens proberen of uitleg geven helpt...

5. senso

senso VIP lid

Oct 31, 2010
    5,341
    0
    36
    Misschien de kookwekker zetten voor die tijd en dan aangeven dat als hij afgaat het tijd is om te plassen, dan is ze voorbereid en weet ze waar ze aan toe is zodra het belletje gaat? Ik heb geen idee hoor :)

6. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Super herkenbaar , Druif. Hier eigenlijk precies hetzelfde vanaf het moment dat zoonlief zindelijk is (april vorig jaar). Hij is vaak te druk met spelen en wil dat niet 'loslaten'. De eerste maanden niet boos geworden, zette weinig zoden aan de dijk. Ondertussen werd ik er toch behoorlijk flauw van. Vanaf januari wat strenger geworden, maar ook dat werkte niet. Nu sinds 2 maanden moet hij op gezette tijden naar de wc (voor alle eetmomenten). Ondertussen laten we dit weer los en gaat het soms goed en soms weer niet.

Ik ben bang dat het echt leeftijd is en aard van het beestje (spelen té leuk vinden). Dus ik kan niet wachten tot hij wat ouder is hahah.

Hopelijk gaat het bij je dochter anders.....

7. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

Van mij moesten ze proberen om te proberen of er niet toevallig drie druppen plas waren die graag in de wc wouden spelen. Ervaring leert dat ze niet na drie druppen gaan afknijpen maar gewoon alles laten gaan.

Share This Page