Meiden, ik ben radeloos. Van baby af aan eet en drinkt mijn meisje al slecht. Ze is nu 4 jaar en nog steeds is het zo. 's morgens mag ik blij zijn als ze een half broodje eet en dan nog moet ik na elke hap zegen dat ze MOET eten en anders krijft ze straf. Met drinken hetzelfde. Tussen de middag gaat het ietsje beter. Meestal 1 broodje (trouwens nooit korstjes!) en een halve beker melk. Tussendoor krijgt ze zo min mogelijk van me. Avondeten ook drama. Ik word er zo moe van! Ik heb al geprobeerd met een kookwekker, iets lekkers of leuks beloven, straf geven, eten gewoon weghalen en dan zeggen; dan heb je maar honger, aan tafel laten zitten tot ze het opheeft....niets maar dan ook niets helpt! Wat moet ik nu doen? Ze is trouwens helemaal gezond en normaal gewicht/lengte.
Tja, Dit had mijn broertje dus ook. Hoe die groot is geworden, Maar goed, hij is dus 1.80 geworden ( met ouders van 1.60) dus het zal wel geen kwaad kunnen. Krijgt ze vanzelf geen honger als ze gewoon niet eet? Misschien kun je vaker per dag eten geven?
het boeit dr niet. vaak wil ze ook geen koek of andere dingen terwijl je dat wel verwacht bij een kind. Op het moment ook weer...ze heeft met pijn en moeite dr broodje op (korstjes liggen er nog) maar dr drinken laat ze gewoon staan, ze zit te spelen met dr handjes en zit rond te kijken....
misschien toch maar even geen aandacht meer aan schenken waardoor het eetmoment misschien toch weer een leuk moment van de dag kan worden. langzaamaan uiteraard. eten neerzetten en op een gegeven moment ben je klaar en dan haal je het weg, geen negatief commentaar geven of wat dan ook, eigenlijk helemaal geen aandacht schenken aan het feit dat ze slecht of niet gegeten heeft. heeft ze wel wat gegeten dan helemaal de hemel in prijzen. misschien dat het helpt! veel succes joyce
Kijk eens op deze site, hier geven ze tips. http://www.ouders.nl/mopv2001-eten-10tips.htm Gr. Arianne
Hoi Hier ook zo'n slechte eter maar dan meer wat betreft avondeten. Naalles geprobeert te hebben hebben wij besloten er geen aandacht meer aan te schenken en wat schets mijn verbazing de afgelopen 2 dagen heeft meneer gegeten. De 1ste dag zei hij zelfs dat het heerlijk was en de 2e dag rook het lekker. Vervolgens zei ik hem dat het nooit zou lukken zijn bord leeg te eten.En de reactie die ik kreeg was onvoorstelbaar jawel want dat was vetcool. Ik voelde me wel een beetje in de maling genomen,maar ik was al lang blij dat hij at. Inmiddels weet ik wel dat hij geen fan is van aardappels en dan eet hij gewoon helemaal niet. Is er niks wat ze wel goed eet,wij hebben nu nl afgesproken dat we minstens 2 x in de week eten wat hij goed eet. succes
Nee ze eet bijvoorbeeld de ene keer dr boerenkool in een paar minuten op en zegt dat ze het wel lekker vind en de andere keer dan 1 hapje en daar moeten we het mee doen. Datvan "jij kan nooit je bordje leegeten" heeft hier 2x gewerkt en daarna niet meer, ze laat zich niet bedotten helaas Bedankt voor jullie tips meiden!
Pff nou...ze zit nu elke avond zo'n 1,5 tot 2 uur aan tafel en dan heeft ze nog dr eten niet op. Ik schep al expres zo weinig mogelijk op, maar maakt niet uit
1,5 uur ik zou helemaal gek worden dat doen wij dus niet meer. Hij zit met ons aan tafel als hij eet prima maar als wij klaar zijn en meneer zit nog te klieren haal ik zijn bord ook weg en heeft hij pech. Wij scheppen al helemaal niet meer op en meestal vraagt hij dan wel of hij niet mag eten en wil dan wel iets maar eten doet hij alleen als het zijn smaak is . En het ergste is zijn zusje die echt heerlijk kan eten gaat hem nu nadoen.
Oh dat lijkt me erg dat het andere kind het na gaat doen.... Ik denk dat ik idd ook maar eerder van tafel haal.....het heeft gewoon geen zin.... Ik stel de kookwekker weer in op 45 min en als ze het dan niet opheeft haal ik het weg.
Nou het was zoals ik al verwachte niks gegeten op een paar happen vlees na.En mevrouwtje deed heerlijk mee. Hoe is het bij jou gegaan mamakitty ?
heb een zoontje van 4 en die eet heel slecht zijn avond eten meestal wel vlees houdt niet van aardappels en groenten maar doen wij nou pasta of iets met rijst dan lust hij het wel maar ja dat ga je ook niet elke dag eten he we laten het meestal zo drinken vindt ik belangrijker
Mijn zoontje is nog wel wat jonger, maar eet ook vreselijk slecht. van het CB kregen we als tip om hem niet langer aan tafel te laten zitten, dan dat wij zelf eten. Als hij dan nog niks op heeft, jammer dan. En wel altijd een toetje geven (dus niet als beloning). Toetjes eten ze meestal wel en uiteindelijk ben jij dan de winnaar, want dan eet ze in elk geval nog iets. Mijn zoontje eet nog steeds nauwelijks iets, maar we hebben ons er maar bij neergelegd. Scheelt een hoop stress aan tafel. Hij groeit aardig, is niet erg groot en zwaar, maar wel gezond, net als jouw dochter. Dat is toch het belangrijkst.