Onze dochter van 3,5 is altijd een goede slaper geweest, tot een paar maanden geleden. Ze komt nu bijna elke nacht uit bed. Gaat soms naar beneden of naar onze slaapkamer. Ook wordt ze vroeg wakker 's ochtends om niet meer te willen slapen met de mededeling dat het licht is buiten. Vanochtend was het 5.15. Heeft iemand ervaring met het gebruik van een slaaptrainer / kinderwekker? Zou dit een goed idee kunnen zijn voor ons?
Je kan het altijd proberen. Hier werkte hij met 2 jaar erg goed. Laatst weer uit de kast gehaald omdat ze vroeg wakker werd, nu blijf ze wel in bed maar ze is wel voor de wekker wakker.
Wij hebben een kidsleep slaaptrainer. Een groot rondje met een konijn dat slaapt of wakker is, en aan de zijkant een digitale wekker waar de maan zichtbaar is. 15 min voor het tijd is om op te staan komt de zon langzaam op. Ik heb deze wekker gekocht, omdat mijn zoontje er iedere nacht uit kwam en ik hier wel positieve verhalen had gelezen. Eerlijk: hier maakt het nauwelijks verschil uit. We gebruiken het liedje dat er op zit om hem in slaap te krijgen (positief onderdeel van het ritueel, helpt ook als hij er midden in de nacht uitkomt), maar hij komt er nog altijd 's nachts uit. Hij ziet de wekker wel, en weet dat het nog nacht is, maar daar heeft hij geen boodschap aan. Hij is dan gewoon wakker, los wat de wekker aangeeft. Het enige waar het wel voor helpt is het laatste kwartier Als hij om 6.30 uur wakker is, en hij mag er pas om 6.45 uit, blijft hij nu meestal dat extra kwartiertje liggen. Maar de zon begint pas op te komen 15 min van te voren. Dus als hij om 6.25 uur wakker is, en hij ziet alleen de maan, dan komt hij er alsnog uit omdat hij niet ziet dat de zon al bijna op gaat. In de praktijk doet het hier dus weinig. Maaaaaar... er zijn ook hele positieve verhalen. Ik heb overigens bewust voor deze variant gekozen, omdat bij sommige andere wekkers oogjes mechanisch open gaan. Daarvan had ik al gelezen dat inventieve peuters snel doorhebben hoe ze met hun vinger de oogjes open kunnen maken, of dat ze juist wakker worden van de harde klik die de wekker maakt als de oogjes open gaan. De kidsleep is er ook zonder de digitale wekker maan/zon, die is iets goedkoper. Maar dat had hier een miskoop geweest, omdat hij eigenlijk niet naar het konijntje kijkt maar alleen naar de zon die langzaam opkomt.
Hier werkt het voor geen meter. Dochter zit alleen maar boos te roepen op dat arm schaapje om wakker te worden.
Ja hier sinds twee weken en vooralsnog werkt het! Hij blijft nunin z'n bed een boekje lezen en roept als het schaap wakker is! Ideaal!
Wij hebben deze ook en ik ben wel tevreden. We hebben er wel een lange adem voor moeten hebben, maar het gaat nu bijna altijd goed. De tijd die de maan erover doet om te zakken kun je trouwens zelf bepalen. Wij hebben hem op 10 minuten staan, maar je kan ook 1 minuut doen en ik dacht max een half uur.
Wij hebben een tijdschakelklok met stekkerlampje. Die staat op 7 uur ingesteld. Lampje aan betekent dat ze uit bed mogen. Lampje uit stil in bed blijven. Dat werkte hier altijd goed vanaf een jaar of 3. Belangrijk is dus om meteen vanaf het begin heel consequent te zijn. Mijn eerste vraag is dan ook steeds: brand je lampje? Als het antwoord nee is stuur ik ze terug. Al is het maar voor een paar minuten. Uit is in bed, dat moeten ze even leren.
Ja hier sinds twee weken en vooralsnog werkt het! Hij blijft nunin z'n bed een boekje lezen en roept als het schaap wakker is! Ideaal!
Bedankt voor jullie berichtjes! Welke slaaptrainers zijn echt goed en maken geen geluid zodat broertje er niet wakker van wordt?
Hier de kidsleep globetrotter, vind zonder snoer fijner. Gaat tot nu toe goed, alleen 1x stiekem mee in bed genomen en aan de knopjes gezeten en toen ging zn wekker midden in de nacht af
Wij hebben de kids sleep moon. Met periodes werkt het wel maar meestal is het... ja maar ik ben gewoon wakker, konijntje gaat uitslapen. Het slaapmuziekje voor het slapen wordt wel iedere avond gebruikt. En we laten de zon onder gaan als we beginnen met verhaaltje lezen na 5 min komt de maan en is het tijd om te gaan slapen. Dat werkt bij ons wel heel goed.
Mijn dochter heeft voor haar 2e verjaardag een Nijntje slaaptrainer gekregen. Toen vond ze het vooral erg grappig, ging 's morgens roepen dat Nijntje wakker moest worden Vanaf 2,5 jaar ongeveer word het op de juiste manier gebruikt. Als ze naar bed gaat, doet ze bij Nijntje haar ogen dicht. Ik benoem dat ze gaat slapen en dat ze van haar kamer af mag als Nijntje wakker is. Tot die tijd mag ze wel spelen. De wekker staat op 7 uur, dochter is vaak tegen 6.00 / 6.30 wakker. Gaat dan wel even plassen, roept dan dat ze geplast heeft en gaat spelen. Hier is het zeker een succes We hebben trouwens het geluid van de muziek uit gezet. Het enige wat je hoort is het mechanisme als de ogen open gaan, als ze nog slaapt word ze hier niet wakker van.
Voor zover ik weet kan je bij alle het wekmuziekje uitzetten. Maar de wekkers met mechanische ogen die open gaan (Nijntje, schaapje, aapje) geven wel een click als deze open gaan. Als je een lichte slaper hebt (zeker als het al ochtend is) kan je kindje daar wakker van worden. Andere kinderen slapen overal doorheen Het was voor mij een reden om voor de kidsleep te gaan, die is digitaal ipv mechanisch. Dan moet je je nog afvragen of je wilt dat je kindje ziet dat de wekker aftelt tot wakker worden. Mijn zoontje heeft dat duidelijk nodig. Anders heeft hij het geduld niet om te wachten.
Wij hebben vanaf 2,5 jaar een schemerlampje met tijdschakelaar gebruikt. Kostte niks, hadden we beiden al liggen. En met ruim 3 leerden we ze wat de '7' was, en kregen ze een wekkerradio, zodra de 7 vooraan stond mochten ze er uit. En dat werkt nog steeds prima.
Wij hebben voor beide kinderen een kinderwekker. Hier werkt het voor beiden goed. De jongste slaapt vaak wel langer, dus voor hem is het niet altijd nodig. Onze oudste is wel structureel (veel) vroeger wakker dan wij hem naast ons bed willen hebben. Ik vind het echt een uitkomst.
Wij hebben er 1 van cars, in het begin werkte het prima.. lampje is aan als het lampje uit is mag hij opstaan.. vrij snel had hij in de gate hoe het lampje uit moest. Nu als ie aanstaat komt ie om de 10 min vragen hoelang het nog duurt.., dus niet echt zinvol
We hebben sinds december een kinderwekker voor mn dochter van 2,5 en dat ding is heilig! Voorheen was ze bijna altijd al rond 5.30 of eerder wakker. Sinds de introductie van koetje hebben we dit binnen 2 maanden gaandeweg op weten te rekken tot- jawel 7.00u! We hebben een wekker met een koetje in een roze tutu en elke morgen roept ze heel vrolijk "Koetje is wakker". In het begin riep ze nog wel eens, terwijl koetje nog lag te slapen, maar we konden haar veel makkelijker weer laten slapen met de boodschap "koetje slaapt nog", dan met welke andere boodschap dan ook. Ik had van te voren zo mn twijfels over hoe gemakkelijk het zou werken, maar ik ben echt heel erg blij met koetje. Ik zou zeggen- onze beste peutergerelateerde aankoop van 2016.