Van hoge koorts naar ondertemperatuur?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boordevol, 3 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Mijn peuter heeft sinds gister hoge koorts. Ondanks zetpil 39.3 graden. Vanmiddag bij de huisarts geweest maar die denkt aan een bovenluchtwegenfictie. Koel kleden was het advies en veel drinken. Hij heeft sinds we terug zijn zo goed als niks gedronken want hij slaapt alleen. In de ochtend ook al alleen maar slapen en 2 minuten wakker zijn en weer slapen. Maar bij de huisarts was de koorts nog 39,3 en twee uur later (thuis in hemd en kort broekje en laken op de bank) had hij het zó koud. Klappertanden. Helemaal beduusd. Temp gemeten, 36,4. Heb hem een dun truitje aangedaan, een lange broek en een deken ipv laken. Maar nu ben ik bang dat hij straks weer ineens koorts krijgt en dan op deze manier juist te dik gekleed is. Kan zo een groot temp. verschil zomaar? En wat kan ik nu het beste doen?

2. p1982

p1982 Niet meer actief

pas op dat het geen koortstuip wordt

als kids koorts hebben dan is advies van onze huisarts periode om de zoveel uur zetpillen te geven om geen pieken en dalen te krijgen

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Mijn dochter zag vorig jaar helemaal grauw en voelde koud na twee dagen koorts. Volgens de huisarts normaal, het lochaam heeft na koorts even wat moeite de temperatuur weer te reguleren.
    Zou het wel goed in de gaten houden, sowieso is het niet goed als de koorts weer terug komt als het een dag weg is geweest (zo is mij toen ook verteld, dan is het waarschijnlijk een bacterie en heb je antibiotica nodig)

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    is hij dan niet te dun aangekleed geweest, hempje, broekje en laken lijkt mij dan te weinig.
    misschien iets te groot verschil geweest waardoor hij flink is afgekoeld...

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Daar ben ik dus bang voor. Hij heeft wel vaker koorts gehad maar dit is wel zijn ergste 'ziek-zijn' tot nu toe. Maar hij heeft om 14.15 een zetpil gehad. Dus ik zal er rond 21.30/22.00 weer een geven.

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Dat was het advies van de huisarts en hij had echt hoge koorts ondanks de zetpil. Maar nu ben ik bang dat het weer omhoog schiet nu hij wat meer aanheeft en een deken.

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Oke bedankt voor de tip. Ik las op internet inderdaad ook dat ondertemperatuur normaal is omdat de temp van slag is geraakt door de koorts. Maar toch ben ik nu bang dat het de andere kant op gaat weer.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier hebben de kinderen meestal na de enorme koorts piek ondertemp. Vaak wel richting de 35.5. Dan is het meestal weinig slapen en goed in de gaten houden hoe het gaat, ik hoor ze vaak elk uur dan wel... Maar ik vind idd zo weinig kleding aan ook koud voelen ( Maar dat is het gemak als ze het inmiddels zelf aan kunnen geven, of ze warm of koud zijn qua koorts )

9. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Mijn dochter heeft dit laatst ook gehad. Een halve dag later had ze weer een normale temperatuur. Bij terugkerende koorts op korte termijn moet je contact opnemen met de huisarts. Zij kunnen dan kijken of er niet iets anders aan de hand is.

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Suusje en miss appletree bedankt voor julie antwoorden. Ik denk dat hij gewoon te koel gekleed was waardoor zijn temp naar beneden kelderde. Want kort erna zat ie alweer op 37.5 graden. En daarna voelbaar koorts. Ik heb hem steeds zetpillen gegeven op tijd om een koortsstuip hopelijk te voorkomen. Hij voelt nu ook heet aan maar hij slaapt nog. In de avond/nacht wetd ie steeds wakker voor appelsap. Paar slokjes. Om 2 uur s nachts geplast. In totaal heeft ie sinds gisteravond 150ml gedronken. Daar brn ik blij mee want hij wilde echt niks de hele dag.

Ik ben gisteren al bij de huisRts geweest en hij is goed nagekeken. De koorts mag 5 dagen aanhouden dus hopeljk is hij maandAg weer beter. Anders bel ik dan weer de huisarts.

11. misa

misa Niet meer actief

Ik denk ook dat hij te koel gekleed was. Als je ziek bent kun je heel warm aanvoelen maar het toch koud hebben. Ik zou gewoon normale kleding aandoen en als hij het koud heeft gewoon een deken over. Verder niet te zuinig met zetpillen.
    Verder gewoon even afwachten en proberen veel te laten drinken (met ors?). Beterschap!

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Dank je wel. Ik twijfel nu toch weer een beetje. Ineens had hij een tond zoals een aardbei. Maar vannacht voelde hij koel aan en sinds een paar uur is de koorts weer terug. Zetpil had ik wel gewoon gegeven. Hij klaagt nu over oorpijn maar zijn oren zijn donderdag nog bekeken en het is nu dag 4 van de koorts. Vanmorgen heeft hij voor het eerst sinds hij ziek werd gegeten. Een kwart boterham. Verder eet hij nog steeds niks. Hij was een klein beetje actief vanmorgen (lees voor het eerst even gespeeld met knuffels op de bank) maar nu ligt ie weer alleen te liggen. Hij is echt goed ziek maar geen idee wat het nou precies is. Als het geen weekend was had ik de huisarts gebeld om nogmaals zijn oren na te kijken.

13. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Ik zou het te lang vinden duren en de HAP bellen, vooral omdat hij nog zo futloos is.

Succes

14. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Heb ik inderdaad gedaan. Want na dit brrichtje heb ik weer zijn temp opgemeten en die bleek 40.6. We moesten langs komen. Zijn oortjes zijn ontstoken (donderdag nognagekeken) maar niet heeel erg. Wel ab mee grhad en als hij na 24 uur nog koorts heeft moeten we weer terug naar de Hap en niet tot maandag voor de huisarts wachten. Vanavond hoop ik dus dat het over is.

15. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Hoe is het nu?

16. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Bedankt voor het vragen. De koorts is over ;). Hij was alweer een beetje stout haha. De AB doet zijn werk.

17. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hier ook van 39 naar 35,1 gegaan terwijl wel dik aangekleed proberen temperatuur constant te houden luchtig doch bedekt kleden niet te warm want van zweten koelen ze rap af
    Verder in de gaten houden

Deel Deze Pagina