peuterpuberteit en niet mogen tillen....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamita feliz, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Mjin zoontje is nu 2 jaar en 2 maanden oud en zit echt in de peuterpuberteit. Dat wordt ook nog een beetje versterkt door het feit dat hij sinds 1.5 maand een zusje heeft. Over het algemeen gaat het redelijk goed, maar af en toe is hij lekker dwars, begint te gooien met dingen of te gillen en soms te slaan. Als ik hem op de gang wil zetten werkt hij vaak niet mee en gaat bijv. op de grond liggen. Dan heb ik dus een probleem want ik mag niet tillen (vanwege de (2e) keizersnee....) Hebben jullie tips? Hoe krijg ik hem op de gang als hij tegenwerkt en niet wil lopen? hoe zorg ik dat hij terug komt in zijn bed als hij niet wil slapen? (Ik ben op die momenten vaak alleen thuis met de 2 kleinen)

2. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Mmm lastig.

Denk als mijn zoontje zo zou zijn en ik hem niet zou kunnen tillen, dat ik hem dan gewoon zou negeren!
    Als hij op de grond gaat liggen, terwijl ik hem net op de gang wil zetten.. stap ik over hem heen en negeer ik hem, tot het moment dat hij weer normaal kan doen. dus geen oogcontact, en niet met hem praten.

Met slapen heb ik geen tips, hier nog in een ledikantje.

Succes!

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Tja, ga met mijn voorganger mee.
    Als hij zich op de grond laat vallen, zeggen dat je zo niet met hem praat etc en gewoon iets anders gaan doen en m negeren.
    Werkt hier in ieder geval vaak wel.

En qua slapen, tja, dat zou ik zo snel niet weten.
    Ook dan zou ik m maar gewoon negeren ofzo, zodat ie in ieder geval t gevoel heeft dat ie toch niets berijkt met zijn gedrag

4. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Ik kreeg van het CB het advies om de driftbuien te negeren. Compleet niet op reageren dus. Ze zeiden ook dat ze op die leeftijd eigenlijk nog te klein zijn om op de gang gezet te worden, dat ze dat pas snappen vanaf 3 jaar (weet niet meer precies waarom, ik geloof omdat ze het verband niet kunnen zien). Hier helpt het negeren redelijk goed. En als dat echt niet werkt dan leid ik haar af (kijk een vogel in de tuin of wil je dit voor mama in de prullenbak gooien etc). Ook dat helpt, daarmee doorbreek je het.
    Qua slapen (die van ons kruipt overdag ook constant uit bed... heel vermoeiend): ik leg haar dan weer terug en zeg alleen maar zachtjes en vriendelijk tegen haar: slapen. Ik moet haar daarbij wel zelf in bed leggen, mijn vriend lukt het door het alleen maar te zeggen (die heeft blijkbaar meer overwicht haha).

Deel Deze Pagina