Ik wil graag gaan babyzwemmen, ukkie is nl dol op water! Maar nu las ik op de website van het CB dat dat pas na 3 vaccinaties mag. Deze week krijgt uk pas de 2e inenting! Hebben jullie ook zolang gewacht? Je kan namelijk al vanaf 3 maanden terecht bij het babyzwemmen. gr. Ann
Hier zei het CB (3 jaar geleden), na de 1e enting. Wij zijn ook met 3 maanden voor het eerst gaan zwemmen.
meestal zeggen ze na de eerste enting. het zwembad heeft zelf een protocol ( en een wachtlijst ook trouwens) dus even bellen daarnaartoe. wijzelf hebben nog niet gezwommen, dit gaan we binnenkort starten, hij is dan 2. dit was een bewuste keuze om oorproblemen te voorkomen.
Wij hebben tot ongeveer 8 maanden gewacht, dat kwam beter uit. Achteraf ben ik blij want als ik nu die hele kleintjes bij ons op babyzwemmen zie, denk ik niet dat Irem er op die leeftijd echt iets aan gehad zou hebben. Ze huilen veel en houden het vaak ook geen half uur vol.
Hier zijn we zonder vaccinaties geweest. Was geen probleem volgens het zwembad. Er zijn hier trouwens ook totaal geen wachtlijsten, hangt wellicht af van waar je woont .
Ons kleintje is nu bijna 2 maanden en we zijn vorige week voor de inentingen geweest heb toen gelijk gevraagd over babyzwemmen ze mocht als me dat leuk leek deze week al beginnen... Wel apart dat het toch ook per cb verschilt...
Hier begint babyzwemmen pas vanaf 6 maand trouwens. Je mag wel eerder vrij-zwemmen. Voor kleine baby's is het te koud om de hele les te volgen (45 minuten), dus vandaar 6 maand. En dan nog raden ze sommige ouders aan om na een proefles nog even 2 maand te wachten als ze echt kou-kleumpjes hebben. Sommige zwembaden zijn meer verwarmd, dus dan kan het al eerder.
hier ook geen wachtlijst. en ben met 12 weken begonnen. toen was het wel watkoud voor hem, en al snel te veel. nu houdt ie het langer vol.
Toevallig laatst op de nagym over gehad. Hier kan ej namelijk pas vanaf 6 maanden beginnen, ipv al na 3 maanden. De na-gym-juf ( ) raadde uit eigen ervaring ook pas aan vanaf 6 maanden. Ook vanwege het chloor e.d. Maar goed, het ene kindje is het andere niet. Zoon is nu ruim 2 maanden en zou ook niet weten hoe hij een hele les vol zou houden. Wij beginnen uberhaupt dus pas later
Wij zijn ook gaan zwemmen na de eerste prikjes. Ging prima. Les duurt hier een half uurtje en dat hield/houdt hij prima vol. Veel plezier!
mag idd na 1e vaccinatie. wij hebben wel gewacht tot de 3e. Daarna lekker gezwommen en ze vindt het elke keer fantastisch! en houdt het lang vol, zeker een half uur. daarna even opwarmen en dan nog een keertje het water in. Heerlijk ontspannen voor ons allemaal
na de 1e vaccinatie mag je zwemmen, zwembad zegt geloof ik vanaf 6 weken. CB hier zorgt dat de 1e prik vroeg wordt gegeven om hier in mee te gaan. Ik ben zelf pas gaan zwemmen toen hij bijna 4mnd was (na m'n verlof). Zwembad voor babyzwemmen is hier 34 graden. Hij houdt het een half uur vol en hierna is het een kwartier vrij zwemmen, dit wil hij meestal niet omdat het zwemmen erg vermoeiend is voor hem. De les vindt hij wel leuk.
je mag sowieso na de 1e vaccinaties al gaan zwemmen hoor en als het bij het zwembad vanaf 3 maanden mag, lekker gaan genieten met je kindje! Zéker als ze nog zo klein zijn is het zo bijzonder hoe ze (op hun rug) nog zó kunnen ontspannen in het water... Als ze eenmaal rond de 5/6 maanden zijn, willen de meeste kindjes niet meer ontspannen op hun rug zwemmen, maar willen ze álles zien. Ook leuk, maar dat relaxen in het water is ook geweldig om te zien vind ik !