Ja hoor...opeens hebben wij ook een slaap-probleem. Iris heeft altijd prima geslapen; sliep met 4 weken door, slaapt van 19-7. Wilde nooit bij ons in bed, want liefste in haar eigen bed. Situatie nu: woensdagnacht hardstikke ziek geweest door longontsteking; ze was helemaal in paniek omdat ze zo benauwd was. Heb haar dus voor haar rust en om haar id gaten te houden bij ons in bed gelegd. Tussendoor wilde ze dan wel eens terug naar d'r eigen bed; prima. Sindsdien is ze om 5u smorgens wakker en wil ze bij ons in bed. Ze slaapt dat in 1e instantie niet en wil naar beneden. Ze gaat uiteindelijk wel lekker slapen. In bed leggen lukt niet; ze gaat dan echt uit d'r plaat. Ze is nog niet helemaal fit en het zijn onrustige dagen geweest door een sterfgeval in de familie (wij waren veel weg en oma paste op). Dus t is wel verklaarbaar. We hopen dus dat t vanzelf overgaat als ze weer helemaal opgeknapt is, zo niet moeten we die strijd wel aangaan. Ze vindt t verder ook niet erg om in haar eigen bedje te liggen (de rest van de avond / nacht dus en overdag is t geen probleem) Ben net wel even naar de buren geweest om t uit te leggen. Ze horen haar natuurlijk en balen er soms wel van, maar nemen ons niks kwalijk (hebben zelf ook kinderen, dus kennen t van vroeger). Als ze uiteindelijk opgeknapt is en t blijft doen, moeten we t wel aangaan en dat wordt natuurlijk brullen; voel me dan naar hun zo bezwaard. We heeft hier ervaring mee? Zijn we naïef te hopen dat t overgaat als ze beter is.....en hoe hebben jullie dit afgeleerd? Nou...een heel verhaal en hopelijk wat reacties. Bedankt voor t lezen!!
hoi ik weet niet hoe oud ze is en of ze smiddags nog slaapt? maar als ze opgeknapt is misschien smiddags niet meer op bed leggen, slaapprobleem was hier binnen no time opgelost
hier hetzelfde probleem onze dochter is nu 2,5. altijd goed geslapen, maar sinds we vorige week een weekend weg zijn geweest ( zijn vaker een weekend weg geweest geen problemen gehad) is het standaard 5 uur dat ze bij ons de kamer opkomt. in cemter parcs hebben we dat toegelaten omdat het misschien ook allemaal vreemd voor haar was. toen we thuis kwamen is het 2 dagen goed gegaan. maar nu weer drama. 5 uur krijsen deuren slaan etc. man zegt laten schreeuwen. maar ik kan dat dus ook niet ook voor de buren dus (hetzelfde als jou) dus zit ik als gevolg elke morgen met haar op. omdat terugleggen ook niet werkt. pff zou het dan toch een fase zijn?
Ja hier ook... Vorige keer na de mex griepprik een drama met slapen en dat ging eindelijk weer iets beter en toen kreeg hij woensdag weer een prik. We zitten nu vanaf 3 uur 's nachts met hem beneden steeds. Nu is hij ook wel ziek erbij en aan de antibiotica maar denk niet dat het slechte slapen daarvan komt. Ik weet diep van binnen dat het enige wat hier gaat helpen is om hem een of 2 nachten te laten huilen maar ik kan het gewoon niet. Hij houd het best lang vol en ik vind het zo rot voor de buren... Dus tja, hier is het afwachten en hopen dat het snel beter zal gaan. Ondertussen word Youri steeds prikkelbaarder en lastiger door het slaapgebrek en papa en mama natuurlijk ook gezellig hier
Hier is het ook raak na de 2de prik. Opeens snachts wakker en niet meer willen slapen en al helemaal niet in haar eigen bed. Ene keer is het 1 uur , dan 3:30 dan rond 4:30. Ze is dat ook super gezellig en wakker. Als ik vrij ben vind ik het niet heel erg kan daarna nog ff blijven liggen maar ja als ik wel moet werken is het minder natuurlijk. Terwijl ze normaal gewoon nachten maakte van 10-12 uur. Middag slaap is er hier al tijdje vanaf, tenzij ze heel vroeg wakker werd dan ging ze nog wel eens uurtje slapen. Dus dat kan het ook niet zijn. S'avonds ook geen probleem met naar bed gaan alleen dat snachts he. Helaas wordt partner er niet wakker van en als tie dat wel wordt is papa niet goed.
Het gaat gelukkig beter: We hebben de buren gewaarschuwd dat we zouden beginnen met de 'harde'methode; dus laten huilen en om de zoveel tijd (5/10 minuten) geruststellen. Uiteindelijk is dit niet echt nodig geweest; had ook ergens de tip gelezen je kindje wakker te maken rond 23 / 24u om zo t verkeerde slaapritme te doorbreken (want 5u wakker worden dat betekent dat haar ritme inde war is), dit 2 nachten gedaan en ook steeds voor t slapengaan gezegd dat ze in haar eigen bed moest slapen en niet meer bij papa en mama in bed mocht. Ze is eerst een paar nachten wel een paar keer wakker geworden; ik ging er dan heen, pakte haar even op, liet zien dat t donker was buiten en zei dat ze weer moest slapen. Nu heeft ze de nacht van 19 tot 7.30u doorgeslapen!!! Ik vond t idd t vervelendst voor de buren, maar hoe langer dit duurt hoe moeilijker t wordt om af te leren; gewoon inlichten en uitleggen en ms oordopjes geven . Het belangrijkst is dat als je hieraan begint je t ook volhoudt; wat er ook gebeurt, ze komt d'r kamer niet meer uit. dus je hebt elkaar als partners ook echt hard nodig.