oma gaat overlijden maar vind boek oma van nijntje niks welke dan??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanluca, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    We hebben gisteren te horen gekregen dat mijn moeder niet beter kan worden en gaat overlijden binnen nu en ?? Mijn oudste van 6 kan ik dat uit leggen ( nog niet gedaan het is nog zo vers ), maar me meisje van 2.5 jaar niet. Ik lees overal over het boek van nijntje die haar oma dood gaat en heb hem in gekeken, maar het past zo niet bij ons er komt een opa in voor die we niet meer hebben en ze word begraven en mijn moeder wil gecremeerd worden....maar toch wil haar wel proberen iets voor te bereiden op wat gaat komen...maar iemand een idee voor een ander boekje?? Het liefst gewoon met mensen geen dieren...wij zijn immers ook mensen. Ik snap wel dat ik niet moet zeggen dat oma gaat slapen, maar zou haar graag wat meer vertellen..

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
  3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik ken geen boeken wat daar mee te maken heeft kan je dus geen tips geven,

wil jullie alleen even heel veel sterkte wensen,

4. mona23

mona23 Niet meer actief

Ben je geen lid van de bibliotheek? Bij ons hebben ze wel een paar boekjes over doodgaan. Misschien hier eens informeren, of vragen of ze een tip hebben.
    Vindt je het niets, dan breng je het weer terug.

Veel sterkte gewenst.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    oh, wat een nachtmerrie. Ik wen sje heel veel sterkte!

Zeg iig niet dat Oma heel lang slaapt!!

Misschien kun je een koffer maken met herinneringen erin?

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat vreselijk voor jullie.
    Ik heb er gelukkig geen ervaring mee. Maar je kunt misschien ook nog overleggen met je huisarts of het consultatiebureau. Denk dat je inderdaad heel voorzichtig moet zijn met hoe je dit vreselijke nieuws brengt.

Ik wens jullie enorm veel sterkte toe. En ik hoop dat je ondanks al het verdriet toch nog kunt genieten van de dingen die je misschien gaat doen met je moeder.

Liefs

7. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Bij ons op school, sta voor groep 1, gebruiken we voor rouwverwerking ook het boek van Kikker en het vogeltje. Spreekt mij persoonlijk meer aan dan het nijntje boek.

De vriendjes vinden een vogeltje en denken eerst dat hij slaapt, maar komen dan tot de ontdekking dat hij dood is. Vervolgens gaan ze samen afscheid nemen en hem begraven.
    Gaat wel ook over begraven, een prentenboek waar een crematie in voorkomt heb ik nog nooit gezien eigenlijk.

In ieder geval heel veel sterkte!

8. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ga maar eens kijken naar de andere boekjes die genoemd werden persoonlijk vind ik kikker altijd leuke boek. Het hoeft niet over crematie maar dat boek van nijntje past zoo niet bij ons. Dan maar over dieren is mischien ook wel beter dan snapt ze het waarschijnlijk eerder.

Maar nu ik toch advies aan het vragen ben ik twijfel heel erg of ik haar mee ga nemen vind eigenlijk dat ze erbij moet zijn het is immers ook haar oma maar ik ben zo bang dat alles dan om haar draaid ( ze hangt erg aan mij en nu nog extra ) en ik me in moeten houden met huilen enzo.... Maar jah dan zou ze het einige klein kind zijn wat er niet bij is....vind ik ook weer zo wat.

Overleggen met huisarts tja kan maar ben net overgestapt ( heeft ook met ziekte van me moeder te maken had ik oude geen vertrouwen meer ) en cb tja ( sorry voor gene die er wel wat aan hebben ) daar heb ik helemaal niks mee.

Vraag het wel aan maatschappelijk werk waar ik zelf ook bij loop omdat het me allemaal te veel is.....

9. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Ik heb geen tip maar wil je gewoon heel veel sterkte wensen.

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
  11. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Ik persoonlijk zou haar meenemen.
    Ze zal er best van onder de indruk zijn en er veel over praten daarna, maar je betrekt haar er zo wel bij.
    Toen mijn oma overleed, stonden alle kleine kindjes bij haar kist en speelden met vliegtuigjes van papier bij haar kist en legden er bloemen op. Heel natuurlijk, en helemaal niet bang. Wel huilen.
    Ik zou het wel doen.
    En waarom zou je je inhouden met huilen? Je kind voelt toch wel dat je verdriet hebt.

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    idd het boek van kikker en het dode vogeltje is echt een prima boek. Die gebruiken wij ook op mijn werk. Heb ik ook al meerdere ouders aangeraden.

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben er vroeger niet bijgeweest omdat mijn moeder dacht dat het te zwaar was. Daar heeft ze echt spijt van gehad. Ook omdat ik het toch nog niet goed snapte, ikd acht altijd dat ze zo weer binnen kwam wandelen. Het is ook een soort afsluiting hoe gek dat ook mag klinken.

14. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    helemaal mee eens.

Deel Deze Pagina