een poppenwieg geven: op 2e of 3e verjaardag?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by hanna76, Oct 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hallo,

Ik heb hier een thuis op zolder een heel mooi poppenbedje staan. Is door mijn opa gemaakt en daar heb ik vroeger veel mee gespeeld. En doordat ik er zuinig op was is ie nog supermooi. En ook hip. Want de dekentjes zijn mooi rood/wit geblokt.

Het is echt een 'echt' wiegje/bedje. Dus echt voor een poppenmoeder die goed haar pop verzorgd. ;)

Maar nu de vraag: op welke verjaardag zal ik dit wiegje aan ons dochtertje gaan geven. Op haar 2e verjaardag of op haar 3e verjaardag? Vanaf welke leeftijd wordt er echt leuk met poppen gespeeld?

Ons dochtertje wordt in januari 2 en speelt nog niet echt met poppen. Ze heeft wel een wandelwagentje. Daar wandelt ze zo nu en dan mee, maar dan wordt de pop er uit gegooid en Nijntje komt er in te liggen... ;)

Dus ja, ik twijfel een beetje wanneer ik het bedje zal gaan geven. Straks in januari of toch een jaartje wachten...

Wat zouden jullie doen?

Groetjes,
    Hanna

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier een echt poppenmoedertje en ze heeft een wiegje en een poppencampingbedje. Beide zijn nog niet gesloopt haha. Ze heeft ze vanaf 2 jaar. Haar knuffel ligt er ook geregeld in en met pop gaat ze niet altijd heel voorzichtig om.
    Als je er echt heel zuinig op bent, zou ik voor 3 jaar gaan. Maar hier speelde met 2 jaar al echt met haar poppen en dat wordt alleen maar meer. Vooral nu ze een zusje heeft, alles wordt nagedaan. En ze krijgt meer fantasie.

3. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter is geen echt poppenkind maar heeft voor haar tweede verjaardag een poppenbedje gekregen en daar doet ze dan weer wel heel veel mee. Voordat ze zelf naar bed gaat legt ze ook alle poppen in bed..

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Dat is een persoonlijke vraag en het hangt er vanaf of je dochter er ruw of netjes mee om gaat en of ze al rollenspel doet. Ik heb mijn porseleinen theeserviesje van vroeger te snel gegeven en nu is het kapot. Mijn dochter begint nu net een beetje rollenspel te spelen met 3 jaar.

5. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Verschilt inderdaad per kind, kan allebei en ligt er een beetje aan hoe netjes je dochter is!

Mijn dochter heeft net een poppenbedje voor haar derde verjaardag gekregen en is daar zooo blij mee! Dus het is zeker niet vervelend om het een jaartje uit te stellen, juist ook omdat ze er dan meer mee bezig zal zijn. Aan de andere kant kan ze er vanaf 2 jaar al wel mee spelen, dus tsja... Jouw keuze!

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk idd. dat we het dan nog maar een jaartje uitstellen. Dan zal ze er vast meer plezier van hebben. En ze kan overigens nu haar pop wel in de poppenwagen leggen te slapen.

7. de kids en ik

Aug 28, 2012
    41
    0
    0
    inginieur architect
    brussel
    Als je wilt dat je poppenbedje echt in goede staat blijft zou ik toch nog een jaartje wachten. zoals je zegt speelt ze maar nu end an met haar poppenwagentje en is het nog meer knuffel nijntje dan de poppen. Ze is nog niet echt geïntresseerd, zou dus nog even wachten. Moest je het bedje toch geven weet dan dat het niet abnoramaal zou zijn dat ze het zelf eens wil "uitproberen", en misschien wordt dat het oude poppenbedje wel fataal.

8. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ja, je hebt gelijk. Ik moet gewoon een jaartje geduld hebben. Dan is ze zelf ook ouder, ligt ze hoogwaarschijnlijk niet meer in haar ledikant. Dus dan is haar slaapkamertje ook anders, commode eruit. In ieder geval, kan het poppenbedje dan ook mooi op haar kamertje staan. :)

Share This Page