wondje knie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door gien, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    Hai allemaal!

Mijn dochter heeft zich vanmiddag opengehaald in het zwembad (eigen zwembad met chloor in de tuin).

Het is een snee van 2 cm middenop de knie. Het moest even gehecht worden omdat het openstond en nu heb ik wat vraagjes...

Kan ik er iets omheen doen zodat ze toch kan zwemmen ( tis zo warm...)

Heeft ze een tetanus prik nodig? Ze kwam uit het zwembad en er is daarna niks meer mee gebeurt...

Bedankt!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Als ze een tetanus prik moest, dan hadden zie die met hechten toch wel gegeven?

In het water zou ik een paar dagen laten, zodat het wondje kan helen. En het wordt morgen als het goed is ook wat koeler.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ga er vanuit dat ze alle Dktp prikken heeft gehad en dan hoeft ze geen tetanus injectie.
    Je zou de wond droog kunnen houden door een verband wat waterresistent is maar of dat afdoende is en anders een plastic zakje en aan 4 kanten afplakken.

4. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    Bedankt! Heb besloten haar niet te laten zwemmen hoeveel verdriet ze ook had ;) even laten helen eerst. Wel jammer dat de laagste zwemlessen niet door kunnen gaan.. hopelijk zijn de 7 dagen snel voorbij!

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Komt inderdaad nooit lekker uit maar dan liever een keer overslaan dan dat ze straks een infectie heeft.
    Succes!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    DKTP zit tetanus in. Dus als je ent volgens schema is dat niet nodig. Daarna pas na een jaar of 10 na je laatste prik meen ik ( Dat is dus de DTP met 9 jaar ) Bovendien zit in een schoon zwembad geen tetanus, dat zit in straatvuil, dierenbeten etc.

Jammer wbt zwemmen... Wij hebben net een paar weken gips om de jongste zn been gehad en die is nu weer 'vrij' gelukkig qua warmte...

Deel Deze Pagina