Hallo Onze dochter heeft sinds aantal dagen wit vlekje in gezicht. Alsif eer nog creme op haar gezicht zit. Wat niet zo is... Va ht weekend was haar gezicht wat rood door de zon. Ondanks insmeren. De dag er na zag ik het plekje ineens. Is er een verband wellicht? Het is ongeveer zo groot als 10 eurocent munt. Voelt glad aan. Geen pus oid. Ook geen pijn. Tips? Groetjes donja
Dat is pityriasis alba. Ik moest wel even de officiële naam opzoeken haha Ik heb dit al heel vaak bij kinderen gezien en is onschuldig en verdwijnt weer in de tienerjaren of eerder. Het valt vooral op wanneer de kinderen door de zo'n gebruind zijn want dan steken de plekken af. Onze zoon van 11 heeft het ook weleens gehad maar heeft ook aanleg voor eczeem en het wordt ook wel vergeleken met eczeem.
Dat vlekje heb ik toevallig pas geleden bij mijn dochtertje van bijna 2 ook ontdekt op haar buik/maag zit zo'n wit vlekje. Geen idee wat het was dacht een soort pigment vlekje maar lees hier boven dat het een andere naam heeft.
Ik reageer nog even op dit oude topic. We zijn terug van een heerlijke zonvakantie maar plek is groter/ meer zichtbaar geworden. Herkenbaar? Tips? Dank!