Leuk museum voor peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dreumesmama, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ik ben op zoek naar een leuk museum om heen te gaan als ons meisje volgende week 3 wordt.

Beetje tussen Utrecht/ Rotterdam/ Den Bosch in.

Had zelf al gekeken op van speelklok tot pierement in Utecht maar kan niet echt uit de site opmaken of dat leuk is.

Iemand leuke tips?

2. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    het spoorwegmuseum? Volgens mij bij Utrecht in de buurt.

3. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik weet niet of ze treinen zo heel interessant vind.
    Vind het wel lastig hoor, het zou leuk zijn als ze zelf ook wat dingen kan doen of uitproberen.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.203
    8.915
    113
    Ik wilde ook het Spoorwegmuseum zeggen, maar anders misschien het Maritiem Museum? Die hebben de tentoonstelling Professor Plons waar kinderen van alles kunnen doen...maar is volgens de site eigenlijk pas vanaf 4 jaar...

Ook erg leuk, maar niet in de plaatsen waar je noemt: het Science center NEMO in Amsterdam en het Museon in Den Haag. Maar geen idee of dat voor een net driejarige ook leuk is.

En anders misschien het Dick Bruna huis in Utrecht?

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    In Leiden zit Naturalis, ook met kinderafdeling. Groot succes (dieren voeren).

Verder zou ik vooral musea bellen en vragen wat voor een kinderactiviteiten ze hebben. Het Cobramuseum (Amstelveen) zijn 'gewoon' schilderijen, maar M vond het geweldig dat ze met een eigen tekenkoffer mocht 'natekenen' ;)

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Het Valkhof in Nijmegen. Veel te zien!

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm en met mooi weer "archeon" in alphen aan de rijn is dat geloof ik.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ben wel benieuwd naar de antwoorden :) Lees even mee.
    Weet iemand trouwens of het museum voor volkenkunde in Leiden leuk is voor peuters? Ik vind het zelf wel leuk, maar kan me niet herinneren hoe het voor kinderen is.

9. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Museon ziet er erg leuk uit, gaan we zeker nog een keer doen!
    En ook Naturalis komt op ons lijstje.

Ik denk dat we het voor volgende week wat dichter bij huis houden www.speelgoedmuseum.nl

10. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Wij zijn een paar maanden geleden bij het natuurmuseum (Tilburg) geweest. Dochter vond het prachtig om alle beesten te zien, geluiden, kijkgaatjes, knopjes etc. Ga zeker nog een keer terug.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    natuurmuseum in tilburg maaris misschien een beetje te ver uit jou richting. dochter vind het geweldig en er is veel te doen voor kindjes. beestjes zien, tesjes doen, treintje rijden en leuke speelafdeling waar kindjes door middel van activiteiten leren over de natuur etc.

Deel Deze Pagina