Mijn dochtertje Serena is bijna 3 jaar en sinds 2 weken heel erg tegendraads en enorm uitproberen Ook als papa thuis is is ze zo...als papa werken is is het best vermoeiend! We betrekken haar al bij de kleine en dat zal straks na de bevalling ook zo zijn...komt haar gedrag doordat de kleine bijna geboren word of is het echt de leeftijd?
In ieder geval de leeftijd en t kan ook meespelen dat er n kleine in aantocht is.. Zelf heb ik er (gelukkig nog) geen ervaring mee, maar ze zeggen dat je slecht gedrag moet negeren en goed gedrag belonen. Maar ik denk dat je dit zelf ook al wist.. Succes iig met je eigenwijsje
ik denk zeker wel de leeftijd maar ook wel jouw zwangerschap toen ik aan het eind liep kon ik dat ook wel merken aan mijn zoontje helemaal toen ik overtijd liep ze weten toch dat er iets met mama gaat gebeuren
hier was het over zodra ik uit het zkh was en ik met zijn broertje weer thuis was nu is hij een grote beschermende broer geworden ...heel erg gek met zn broertje
mijn zoontje deed dat ook. Die begon ook ineens te huilen als ik hem naar de peuterspeelzaal bracht echt heel stom. En alelen aan het hele einde van mn zwangerschap. Toen mn dochter eenmaal geboren was toen was ihij voor haar heel lief alleen tegen mij dwarser dan dwars, gewoon echt super vervelend. En nu is hij eindelijk ook weer lief tegen mama aan het worden, tsjah er gebeurd voor hun ook veel natuurlijk en ik denk dat ze het enigzins echt wel merken hoor dat als je zwanger bent er toch iets komen gaat,
Hoi Iloon, mijn dochtertje heeft dit ook gedaan ik herkende haar bijna niet terug ook ging ze ineens in haar broek poepen iets wat ze normaal nooit deed. Al met al was het gewoon aandacht vragen. Het broek poepen heb ik genegeerd is van zelf over gegaan maar het belangrijkste elke keer als ik het over de baby heb en zij is in de buurt benoem ik haat als de GROTE zus en dat zie je haat groeien van trots. Ik denk dat ze bang zijn dat ze vergeten worden, of dat ze achter gesteld worden. Ze doet het nu allemaal niet meer en is meer dan ooit geinterreseerd in de baby. Ook laat ik haar mijn buik insmeren en naar het hartje luisteren met een angelsound. In ieder geval veel succes meid komt vanzelf goed!
Nee hoor! Hier precies hetzelfde, alleen is mijn ventje 1,5 jaar.... Tja en hoe leg je die uit dat mama niet zoveel meer kan omdat er een baby komt? Hij negeert mijn buik volkomen en als ik zijn handje erop leg haalt hij hem weg en gaa t wat anders doen....dus wat dat betreft kan ik hem niet voorbereiden.. Ik hou mezelf maar voor dat hij het op dit moment ook niet gemakkelijk zal hebben met een vermoeide hormonenbom als moeder. Hopelijk komt het straks allemaal goed! We blijven positief! Heel veel succes!
Lisa wordt over 2 wkn ongeveer ook 3 jaar.. ze zit ook in die verschrikkelijke uitprobeerfase.. ik hoef me maar om te draaien en ze doet weer iets wat niet mag. Haar broertje Tim is alweer 15 maanden, dus bij ons komt het echt door de leeftijd van Lisa. Is dus maar een fase die (hopelijk snel) voorbij gaat.