Ben zo moe, en er helemaal klaar mee

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door madelief, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Lieve allemaal,

Moet het gewoon even van me afschrijven, en hopen dat jullie misschien advies voor mij hebben of me even moed in kunnen praten.

Laura word in maart 3 en sinds een paar weken is ze zooooooo vervelend, het is eigenlijk 3 weken terug begonnen toen ze van het kinderdagverblijf naar de kleuterschool is gegaan (woon in duitsland en daar gaan ze met drie naar de kleuterschool ;) ) Als ik haar tegen vier uur ophaal is ze helemaal hyper en is het niet meer te temmen!! Thuis is alles nee en als ik iets vraag word er luid gelacht en weg gerend. En dit dag in dag uit........Het is nu zelfs zo erg dat ik gewoon blij ben als ze op school zit :$ ik schaam mij er voor om dat te zeggen maar ik ben gewoon zooooo ontzettend moe. Ben 1 jaar terug depressief geweest en ben nu zo bang dat het terug komt. De wekenden vind ik ook niet meer leuk, dan is ze de hele dag thuis en gaat het gezeur van 09.00 tot 19.00 uur door, af en toe is ze natuurlijk ook wel lief en dan denk ik weer, goh zo erg is het toch niet, maar dan gaat het na een uurtje gewoon weer door........

Ben blij dat ik het even op kon schrijven en please zeg mij dat ik niet de enige ben en wat moet ik er aan doen en hoe moet ik reageren??????Af en toe jeuken mijn handen gewoon (ik weet slaan is geen optie ;) ) maar ze heeft er laatst wel een voor de pampers gehad en daarna schaamde ik mij zo erg!!!! help me alsjeblieft :(

liefs een verdrietige moeder

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    is het niet mogelijk om haar een half dagje naar school te brengen, tot 16.00 uur naar school is nog al wat en dat voor een peuter van bijna 3.
    wie weeet krijgt ze daar teveel prikkels en dat ze daar moeilijk mee om kan gaan.

hopelijk krijg je heel wat tips dat je er misschien iets mee kan doen en dat je dan snel een lief en gezellig meisje hebt ipv een vervelend meisje (zoals je het noemt)

3. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Nee das helaas niet mogelijk, kan niet een half dagje gaan werken ;)

liefs esther

4. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    Misschien kun je op de een of andere manier wat meer tijd helemaal voor jezelf, dus echt alleen thuis, regelen? Ik begrijp dat je werkt als je dochter naar school is. Bij mij werkt het altijd goed om even wat tijd voor mezelf te hebben dan kan ik er weer veel beter tegen. Ook mijn dochter (net 3) is trouwens de laatste anderhalve maand veel lastiger en tegendraadser geworden dan eerst. Hopelijk een fase...
    Succes!

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    He meid, dat is heel herkenbaar voor mij! Ik heb ook zo'n driejarige draak rondlopen. Hij kan ook heel lief zijn hoor, maar zeurt ook zooooo vaak om helemaal niks. Wil niks, kan niks, doet niks, jammert om alles, als ik A zeg, zegt hij B. Heel vermoeiend allemaal. Soms ben ik blij dat hij een ochtendje naar de peuterspeelzaal is of als ik hem 's avonds eindelijk naar bed kan brengen. Ik voel me daar ook wel schuldig over, eigenlijk.

Bij mijn zoontje denk ik trouwens dat het gewoon verveling is, dat hij toe is aan meer uitdaging. Hij heeft het ook vaak over school. Ik doe mijn best om hem wat meer te bieden, maar op het moment lukt dat niet erg, maar goed.

Maar als ik jou zo lees, dan zou het bij jouw dochter eigenlijk eerder met teveel spanning te maken lijken te hebben. Omdat het net begonnen is toen ze hele dagen naar de kleuterschool ging. Zou het misschien te vermoeiend voor haar zijn? Je schrijft dat het geen optie is om haar halve dagen te laten gaan, maar kan ze misschien een paar keer per week 's middags naar oma of zo, zodat ze wat meer rust krijgt? Het lijkt mij ook best veel, voor een kind van drie, om 5 van zulke lange dagen te maken. Ik weet van een vriendin van mij in Duitsland dat haar zoontje ook halve dagen gaat, maar goed, zij werkt zelf niet dus dat is bij hun geen probleem.

STerkte in elk geval, ik hoop dat je dochter snel aan haar ritme gewend raakt en weer een beetje vrolijker en liever wordt.

6. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Bedankt alvast voor de reacties :) Voordat ze naar de kleuterschool ging, ging ze ook al vijf hele dagen naar de chreche. Denk dat ze nu wel meer dingen doet dan op de chreche want daar zijn meer kleine kinderen. Opa en oma zijn geen optie, mijn schoonouders werken beide nog hele dagen en mijn ouders wonen in spanje hahahaha. dus dat is een beetje moeilijk.
    pffffffff zoals er al gezegd werd denk ik ook dat het een fase is want ik zie nu dus dat meer kinderen rond die leeftijd er last van hebben, maar god wat hoop ik dan toch dat die fase snel voorbij is zeg...........

liefs Esther

7. monatoetje

monatoetje Actief lid

31 jan 2007
    335
    1
    0
    Het zal wel, ze gaan allemaal door fases. Maar vervelend is het zeker voor je. Probeer de goeie dingen te benoemen en haar dan te overladen met complimenten. Zo ga je zelf ook weer uit die neerwaartse spiraal. En weet dat de fase weer overgaat en jouw rust op haar over kan slaan. Kun je ergens een dagje, een zaterdagmiddag ofzo, dat je vriend/man een middagje met haar doorbrengt, tijd voor jezelf hebben om op te laden?
    Heel veel sterkte. Ik hoop dat je hier iets aan gehad hebt.

8. hizi

hizi Niet meer actief

Heel herkenbaar de verhalen.
    Mijn kind is dan al 4 en kan ook ontzettend tegendraads zijn, niet luisteren, vervelend etc.
    Ik verlies vaak mijn geduld daardoor want ze kan me soms echt tot waanzin drijven.
    smorgens begint het al vaak, dan is ze al rond 6.15 wakker en maakt haar broertje wakker en begint dat keihard liedjes te gillen ;) en om kwart over 6 smorgens heb ik daar niet zoveel behoefte aan en vraag of het stiller kan.
    Maar ze blijft door gaan en ik heb soms het idee dat ze het doet om mij uit me tent te lokken.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig plezier beleef van der , ze kan echt alleen maar klieren en luisterd NOOIT.
    Dit is overigens al sinds ze heel klein is, ze doet altijd waar ze zelf zin in heeft en heeft een ontzettend pittig karakter.
    Ik denk vaak dat het komt omdat het tussen mijn man en mij al tijden niet zo goed gaat , dat ze daardoor dus op deze heftige manier reageert.
    Ik weet dan soms ook niet meer wat ik moet doen en heb haar wel eens een tik gegeven :( gewoon omdat ze me weer tot waanzin dreef en ik niet meer wist wat ik kon doen.
    Ja ik voel me daar heel schuldig maar ik weet het soms echt niet meer.

Dus TS je bent zeker niet de enigste moeder hoor die soms knetter gek wordt ;)

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je ziet dit helaas heel vaak als ze naar de kleuterschool gaan. je bent dus lang niet de enige maar dat is een schrale troost.

het is trouwens wel de reden waarom ik dit maal bewust heb gekozen voor 1 kind erbij en geen 2. ik heb al 2 kinderen van 13 en 15 en dus al in ruime mate ervaring met dit soort dingen plus dat je met 2 kinderen alles dubbel hebt en tegen elkaar hebt. je bent dan de hele dag politieagent aan het spelen.

veel sterkte een oplossing heb ik helaas ook niet voor je. je zou een cursus positief omgaan met peuterpuberteit kunnen volgen maar of die er is in duitsland dat weet ik niet.

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik herken er wel veel van, hoop dan ook van harte dat het een fase is. Het ene moment is Lianna ontzettend lief en het ander moment een niet luisterend draakje. En helaas zit Yosyp nu ook in huilerige fase. Begin nu dan ook weer te twijfelen of ik niet beter fulltime kan gaan werken, zodat ze ook fulltime op het kdv zitten. Erg he?

11. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    hehe gelukkig ben ik niet de einige :) Nee hoor is niet erg als je zo denkt Sjorsje, Ik zou namelijk nooit voor 24 uur een thuis moeder kunnen zijn dag in dag uit!!! Zou helemaal gek worden, dus respeckt voor de moeders die dat wel kunnen!!!!
    Ik probeer nu ook steeds meer tot 100 te tellen maar soms lukt het gewoon niet......

liefs Es

12. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Och, wat erg. Ik kan Marcje ook af en toe achter het behang plakken. Hij is op de kdv en bij mijn moeder (1 dag per week) een engeltje, maar bij mij gooit hij alle spanning en negatieviteit er uit en is het soms een DRAAK :$. Hij kan een jengelend, dwars, brutaal zeurkousje zijn. En hij speelt soms dagenlang niet alleen. Hij laat mij alleen los als hij tv kijkt, voor de rest moet ik naast hem zitten en hem assisteren in het spelen of samen met hem spelen. Natuurlijk wil ik wel met hem spelen, maar niet de hele dag.

Natuurlijk is hij bij mij ook wel vaak een engeltje, hoor, maar in vlagen niet. Soms is het echt zwaar.

Het helpt mij wel als ik zorg dat ik genoeg slaap krijg en als ik af en toe wat tijd voor mijzelf heb. Mijn man neemt hem dan een middagje zodat ik ff de stad in kan. Dan ga ik lekker winkelen of ergens koffie drinken en een boek lezen. Dat helpt echt.

Is dat misschien een optie voor jou?

Deel Deze Pagina