Soms vraag ik me af of ik niet te veel tijd (of toch juist te weinig?) en aandacht aan mijn kinderen geef. Ik besteed alles bij elkaar best wat tijd aan ze. Voorlezen, knutselen, antwoord geven op de miljoenen vragen, kietelen, knuffelen, naar buiten... Maar hoeveel tijd & aandacht is nu 'normaal'? Ik geniet ervan en vind het geen probleem. Maar wil ze ook niet verwennen (of tekort doen) en op zich zou het fijn zijn om overdag iets meer aan het huishouden te kunnen doen. Het is hier absoluut geen zooi want ik doe wassen, zuigen, stoffen etc wel tussen de bedrijven door, maar sta bv wel regelmatig 's avonds nog was te vouwen . Hoe doen jullie dat/ wat vinden jullie?
tsjah wat is normaal.... ik speel met ze, lees boekjes, ga naar buiten, samen in bad, spelen, kietelen, op bed springen, tv kijken, knutselen maar het huishouden en koken enz moet ook gebeuren dus op momenten dat ik bezig ben dan moet hij maar even zelf spelen..en dat vindt hij helemaal niet erg. als de jongste dan wakker is dan leg ik een dekentje op de grond en speelgoed en gaan ze samen spelen. ik denk niet dat ik ze tekort doe of juist teveel verwen.
Ik strijk gewoon waar hij bij is. Hij staat lekker in de box te kletsen en ik sta al strijkend terug te kletsen.. Dweilen doe ik als hij op bed ligt, want anders schiet dat niet op.. Aardappelen schillen en groenten doppen doen we 'samen'. Hij komt gezellig bij me aan tafel zitten. En wanneer hij 's middags een dutje doet, heb ik even tijd voor mezelf. Tenminste, dat houdt ik mezelf voor terwijl ik aan het stofzuigen en stoffen ben.. Ik ben echt klaar (in hoeverre je ooit klaar kan zijn) met het huishouden rond 19.00 uur.
hier tast ik het een beetje af op hun gedrag. Als ze lekker aan het spelen zijn kan ik iets in het huishouden doen, als ze aandacht van me willen dan vragen ze het wel. Als de jongste op bed ligt 's middags is het wel ff speciale tijd voor mij en mn dochter.
Hmm lastige vraag! Ik besteedt best veel tijd aan mijn kinderen maar neem ook echt wel even mijn momentjes voor mezelf. Ik werk 4 dagen in de week dus dan zie ik ze alleen 's avonds vanaf etenstijd. 2 van die avonden breng ik ze dan naar bed met het hele ritueel eromheen. Op de dagen dat ik vrij ben doe ik eigenlijk alles samen met de jongens. Wassen, huishouden, winkelen, spelen. Maarrr ook op deze dagen ga ik rustig een uurtje met een boekje op de bank zitten en moeten ze zichzelf vermaken. Dus ja wat is veel. Ik durf niet echt antwoord op te geven.