peuters en villa met zwembad

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Bernie, 2 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Afgelopen januari boekte ik na lang twijfelen onze vakantievilla in Spanje. Ik koos uiteindelijk voor een villa zonder zwembad met een grote ommuurde tuin. Veilig voor onze twee peuters (3jr en 1,5jr) dacht ik. Vorige week keek ik nog even op Airbnb waar we geboekt hadden, en nu blijkt onze villa opeens een heel groot zwembad te hebben. Mijn man is enthousiast, maar ik panikeer nu al bij de gedachte dat de jongens het zwembad in zullen vallen. Hoe doen andere mensen dat? Ik heb gelezen over zwembad alarmen /armbandjes, hebben jullie daar ervaring mee?

2. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Geen ervaring mee. Maar ik zou proberen iets anders te boeken, want ik zou geen seconde rust hebben.

momwithcamera en puzzelstukje vinden dit leuk.
  3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Wij hebben meerdere malen een villa met zwembad gehad. en altijd uitgelegd dat ze er niet in mogen, zonder toestemming van mama en papa. Dat we er niet te dicht bij gingen spelen, eten en niet rennen langs de rand enzo.
    En ik heb zeker geen onrustige vakantie gehad. Maar juist heerlijke vakanties.
    Meestal is er toch wel een stuk waar je kunt zitten zonder direct in het zwembad te vallen. Ik heb wel als we gingen slapen de deuren naar de tuin goed dicht gedaan.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier op vakantie met die leeftijden toch totaal geen rust, zwembad lijkt me zaaalig! Goed opletten, als het niet kan dan iedereen naar binnen en de deuren op slot tot er wel weer iemand mee kan om ze in de gaten te houden.

5. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    829
    534
    93
    Wij zijn sinds mijn oudste 3.5 en mijn jongste 1 jaar en een paar maanden oud was ieder jaar op vakantie gegaan naar het huis van mijn moeder in Zuid-Frankrijk met groot zwembad. Ze zijn nu 12 en 10 dus we hebben wel ervaring. Het zwembad van mijn moeder kon je afsluiten met een rolluik want dat of alarm is ivm veiligheid verplicht. Ik weet niet hoe de regels daarover in Spanje zijn. 's Avonds deden we het rolluik erover heen en 's ochtends haalden we het er weer af. We hebben altijd heel duidelijk aangegeven dat ze alleen met pappa of mamma naar/bij het zwembad mochten. Overdag lieten we de kinderen niet alleen naar buiten gaan en bleven we altijd in hun buurt en maakten we ook duidelijke afspraken wie op wie lette en gaven we ook duidelijk aan als 1 van ons naar binnen ging om te plassen oid. Verder niet rennen langs het zwembad. Ook deden we altijd de deur naar het zwembad op slot als wij naar binnen gingen, ook 's avonds. Sleutel legden we ergens waar zij niet bij konden. Het waren hele relaxte vakantie's ook toen ze zo klein waren als die van jou. Ja je moet ze in de gaten houden en in het begin liep ik echt panisch achter mijn jongste aan als hij langs het zwembad liep, maar dat zorgde er juist voor dat hij juist harder ging lopen zodat ik hem niet kon pakken, dus rustig in de buurt blijven ver genoeg dat hij zich vrij voelt en dichtbij genoeg om binnen een paar seconde in het zwembad te zijn.

6. Silvana1981

23 apr 2018
    77
    21
    8
    Vrouw
    Wij hebben dat 2x op lanzarote gedaan.
    1ste keer dochter 6 maanden, 2de keer 3 jaar.
    Dochter vondt het water zo koud dat ze er niet eens in wou.
    Hadden opblaasbadje gekocht waar ze wel in ging. Altijd onder toezicht.
    dochter sliep met 3 jaar nog de hele middag van 1300 tot 1600.
    Hadden ook veel tijd voor ons zelf.
    s avonds heerlijk wandelen langs boulevard en speeltuintjes afgaan vondt ze leuker dan zwembad.

7. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ik begrijp je angst, kleintjes en water, brrrrr.... wij hadden onze vorige vakantie ook een huisje met zwembad in de buurt. Heb de eerste dagen mijn jongste (1,5 jaar) telkens zon reddingsvest aangedaan als we in de buurt van het zwembad kwamen(wat nog geen 10meter van het huisje lag maar over lastige kiezels dus daar kon ze gelukkig niet snel heen lopen zelf), Was van plan het zwemvest standaard de hele vakantie aan te doeno_O, maar dat bleek toch niet zo praktisch. Je bent waarschijnlijk toch wel alert, en inderdaad letten op deuren dicht als je even wegloopt en dergelijke.
    Hopelijk kun je ook nog ontspannen! Als je eenmaal daar bent en je merkt hoe het gaat zal het wel relaxter worden hopelijk.

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Gewoon steeds even goede afspraken maken met je man wie op dat moment ‘opletdienst’ heeft, zodat er altijd iemand een oog op de kinderen heeft. En als er niemand op wacht bij het zwembad zit, dan altijd even de buitendeuren afsluiten, ook ‘s nachts. Ik zou me er persoonlijk niet zoveel zorgen over maken hoor.

Ik weet niet of er speciale alarmbandjes voor zoiets zijn, waarschijnlijk wel, maar mijn zoon heeft zo’n gps-horloge voor tijdens het buitenspelen en die geeft ook gelijk een waarschuwing als hij in contact komt met water, dus wellicht is zoiets nog een optie, voor je gemoedsrust.

9. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of ik een relaxte vakantie zou kunnen hebben. Toen onze dochter 10 mnd was hebben we een week vakantie gevierd in een totaal kindonvriendelijk huis (open trap zonder hekjes, afstapje van 1 meter naar de keuken zonder hekje, hekje op het balkon waar ze zo onderdoor kon kruipen etc) en dat was echt niet relaxed hoe veel we moesten opletten.

10. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik huur juist altijd huizen met privé zwembad. Inderdaad goed afspreken wie er oplet. Zwembad alarm zou ik maar niet op vertrouwen, gebeurd te vaak dat het niet afgaat en dan is het al te laat .
    Vorig jaar ging het bij ons “mis” ik zat op een stoel op ongeveer 4 meter afstand van min dochtertje . Die moest nog niks van het zwembad hebben , ging er ook niet zelfstandig in. Maar ineens in kwestie van seconden sprong ze er uit vrije wil in, en ging direct kopje onder ... waren natuurlijk maar een paar seconden, ze had water binnen gekregen en er is verder niks gebeurd maar dit voorval stond wel de hele week op mijn netvlies. Denk dat een zwemvestje wel handig kan zijn dat als ze erin vallen niet direct kopje onder gaan , toezicht moet natuurlijk altijd.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik zie het nog voor me, vakantie Spanje, jongste dochter was toen 1,5. Natuurlijk uitgelegd dat ze niet bij de rand mocht etc etc. Ze was toen (nu een enorme waterrat) ook wat bang voor zwembaden, ze moest ee maar weinig van hebben.
    1 seconde kijk ik de andere kant op terwijl de papa bezig is met de baby.
    En plons! Ze ligt in het zwembad.
    Gelukkig had ze bandjes om.

Natuurlijk kan het. Maar je moet wel continue opletten, juist op de momenten dat je niet bij het zwembad ligt.
    Heel alert zijn.
    Een ongeluk zit in een klein hoekje.
    Als het mooi weer is, wil ik altijd lekker de deuren open. Dat kan dan dus met die kleintjes eigenlijk niet.

12. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Wij huren al jaren villa's met zwembad. Nooit iets gebeurd omdat ze altijd een zwemvestje omkrijgen als ze naar buiten gaan.
    Gewoon heel streng in zijn.
    En afspreken wie er op let. Anders krijg je van die discussies, 'ja maar jij zou toch opletten?'

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik zou ze s ochtends in ieder geval lekker meteen een zwemvesten aan doen. Gewoon zo’n goede, die sommige zwembaden gebruiken om kinderen te leren zwemmen. Die van mij konden daar ook gewoon lekker in spelen, met vleugeltjes om je armen lopen lijkt me niets.

Uiteraard nog opletten geblazen, maar heerlijk een villa met zwembad. Hier goed voor de hele dag vermaak.

14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.849
    18.597
    113
    Vrouw
    Zwemvest aan als ze buiten spelen... ze niet alleen buiten laten spelen. Zo zou ik het doen denk ik. En als iedereen binnen is, de deuren goed op slot zodat ze niet naar buiten kunnen glippen.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Verplicht zwembad alarm kennen ze niet in Spanje, dus ga er maar vanuit dat dat er niet is.
    Toen onze kinderen nog geen zwemdiploma hadden liepen ze standaard in zo'n drijfpakje rond, of ik barricadeerde de ingang naar het terras met het zwembad zodat ze daar niet bij konden komen.
    Wat trouwens misschien nog wel gevaarlijker is dan het zwembad, is het afdekzeil. Kinderen zien dan het zwemwater niet, maar als je daar op gaat staan, dan kom je volgens mij nooit meer levend het zwembad uit, omdat je dan compleet in het zeil verstikt raakt tijdens het zinken. Misschien goed om in je achterhoofd te houden, om je kinderen duidelijk te vertellen dat ze daar ook absoluut niet mogen komen. Of natuurlijk gewoon het zeil er af laten en wat extra het net door het zwembad halen.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    Oh nee dat Zou ik niet relaxed vinden! Kinderen waren net 4 en net 2 toen we met een grote groep naar een buitenhuis van familie gingen met zwembad. En het was killing. Ik kreeg echt niemand, ook papa en opa en oma niet, gemotiveerd voor betrouwbare "oppasdienst". (Sterker nog, de oudste was met haar bandjes met opa en een paar anderen aan het zwemmen, ik moest even met de jongste binnen bezig, vroeg opa om voor dochter te zorgen. Kom ik terug uit de slaapkamer, zitten de zwemmers op de bank... En dochter dobbert zonder toezicht in het zwembad! Toen ben ik heel kwaad geworden, ik kan niet losgaan tegen mn schoonvader... Maar man man man... Ik krijg nog de kriebels als ik eraan denk) Het zwembad was recht tegenover de open deuren van het huis, op 3 meter of zo, barricaderen was geen optie. Ik heb geen moment rust gehad. Zeker niet toen we aan de rand van het zwembad gingen avondeten en er ook nog een gloeiend hete bbq kwam als extra gevaar. Echt, iedereen daar had zo compleet sch*t aan kindveiligheid. Er gebeurde nog wel veel meer in dit kader die vakantie. Ik ben nog maanden boos hierover geweest ook op mn man.

Zoe123 vindt dit leuk.
  17. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.274
    25.745
    113
    Wij hebben dat ook gedaan. Ging prima. Jongste dochter liep gewoon hele dagen met bandjes om :roflmao: en er zat altijd iemand bij het zwembad en we communiceerden even duidelijk als één van ons naar binnen moest.
    Waren hele relaxte vakanties. Kinderen vermaakten zich zo goed in jet zwembad, ik had er juist nauwelijks omkijken naar.

fairy2011 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina