Venetië met kinderen, tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door JustNice, 2 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Wij gaan deze zomer naar een leuke camping in de provincie Venetië.
    Nu mensen aan elkaar vragen waar men op vakantie gaan deze zomer, hoorde ik dat Venetië, de stad zelf, niet te doen is met kinderen.
    Druk, stank, veel lopen, trapjes, onvriendelijk.

Wordt onzeker om met de kinderen Venetië te bezoeken, terwijl het mij juist heel leuk lijkt.

Hebben jullie ook deze ervaring, of juist niet. En hebben jullie tips?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Venetië in de zomer is sowieso vreselijk.
    Zoooo druk. Zooo warm.
    Ik kom voor mijn werk regelmatig in die omgeving, vorig jaar weer eens geprobeerd de
    stad in te gaan.
    ik doe het niet meer. Al helemaal niet met kinderen..

3. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik ben er vorig jaar oktober geweest, het is echt heeeeeeeeel veel lopen en op de plekken waar veel toeristen zijn is het echt bizar druk. Voor kinderen is er ook echt weinig aan denk ik. Het is ook geen stad waar je even een uurtje rond kunt lopen. Ik vond het wel leuk om daar een beetje te verdwalen, het was heel opvallend dat als je ook maar 1 zijweggetje van de grote toeristenmassa nam, je ineens totale stilte om je heen had. Maar met kinderen zou ik echt niet gaan.

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.083
    113
    Hoe oud zijn je kinderen?

5. AvdY

AvdY Niet meer actief

Ik vond het wel leuk hoor, dagje naar de stad. Wij zaten in een appartement complex aan de kust, en zijn toen een dagje naar Venetië geweest. Eerst met de auto naar een boot naar de stad, daar rondgelopen, in wat kerken geweest, koffie in zo'n chique tent op het San Marcoplein gedronken (belachelijk duur, maar we deden het voor de ervaring), goedkope lunch en cocktails in een straatje achteraf gegeten/gedronken, met een lijnboot een rondvaart door de stad gemaakt, naar een vismarkt geweest.

Ik vind het een aanrader hoor! Tuurlijk is het warm (daarom ben je op vakantie) en tuurlijk is het druk (het blijft een toeristische bestemming), maar daarom is het nog wel leuk!
    Kleine kanttekening: we hadden toen geen kinderen, maar ik zie niet in waarom het met kinderen niet zou kunnen.

6. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    #6 JustNice, 2 jul 2019
    Laatst bewerkt: 2 jul 2019
    Dochter is 10 jaar, en zoontje is 7 jaar.
    Wandelen doen we op vakantie eigenlijk altijd wel.
    In Kroatië alle kleine stadjes af geweest om te slenteren, van novigrad porec Rovinj tot Zagreb
    Gardameer idem bardolino, sirmione, Salo, lazise Verona zelfs Milaan in die zomervakantie.

7. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Nou ik vond het echt heel leuk, zelfs met een dochter van 2 erbij XD

We hebben in een bootje gezeten, vast bedrag door heel Venetië, was stik leuk. Bij de kerk binnen geweest, luxe gegeten en overal gedronken. Prijzen vielen me ook super mee! We hebben onze ogen uitgekeken! Nog een aantal jaar en het bestaat mss niet meer, dus lekker een dagje gaan hoor!

Auto kan je net voor de stad parkeren, wel je sleutel achter laten, maar dat was geen enkel probleem. Je loopt zo de stad in en genieten maar!

8. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Wij zijn vorig jaar geweest :) murano, burano en torcello geloof ik? Zijn ook leuke eilanden. Er gaan tussen deze eilanden gewoon boten. Je koopt dagticket en hopt zo over.

Venetië zelf hebben we kort gedaan. En we hebben ons met de water taxi gewoon de hele route uit laten varen. Lui en rustig vanaf de boot Venetië bekijken :roflmao:

Wij zaten in lido de Jesolo daar hadden ze vorig jaar zandsculpturen. Weet niet of jaarlijks is... Verder niet zo'n boeiend stadje maar als je in de buurt bent wel grappig om te kijken.

Oh en onze dochter vond aquapark aqualandia heel erg leuk! Super mooi aangelegd ook.

9. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Zeker doen. Ja het is druk, heel veel toeristen en ik heb mooiere steden gezien maar toch...het is wel Venetie!

Koop een bootkaart van 12 uur, dan kun je op alle busboten in Venetie. Je kunt dan ook door Venwtie varen. Dat vonden mijn kinderen op die leeftijd leuk! Je komt dan ook langs de grote cruiseschepen.

Verder de brug der zuchten waar gevangen overhern liepen en nog 1 keer Venetie konden zien voor ze opgesloteb werden.

Gewoon wat door de straatjes wandelen. We hadden die van ons gezegd dat als ze de mcdonalds zouden vinden we er zouden gaan eten. Nou die hadden ze gevonden :)

10. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    O ja, wat ook super geregeld is zijn de openbare toiletten. Kostte wel 2 euro maar wel schoon.

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.083
    113
    Met die leeftijden zou ik het wel aandurven en je kan een dag kiezen dat het iets minder warm is.

Tips zijn hierboven al gegeven. Wij gingen met de trein, ideaal. Murano was erg leuk, daar is een glasblazerij waar ze demonstreren hoe dat in zijn werk gaat. Als je zo dichtbij zit zou ik zeker gaan.

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Wij zijn er 2 keer geweest voordat we kinderen hadden. druk en warm is het.
    Maar je kinderen zijn 7 en 10 dan zou het wel kunnen hoor. Met een wandelwagen zou ik het niet doen ivm alle trappen.
    Genoeg winkeltjes die kinderen ook leuk vinden daar

13. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Gewoon gaan hoor! Wij zaten ook in lido jesolo en zijn met de boot over gegaan.
    Ja het is druk en warm maar leuk om gewoon geweest te zijn. Neem ook de achteraf straatjes even,daar kun je rustig uit de zon eten.

Onze zoon was 5.5 toe wij er waren.

14. Ansj84

Ansj84 Actief lid

10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Wij zijn paar jaar geleden (nog zonder kinderen) naar Venetië geweest. Wij verbleven op het eiland Lido di Venezia en omdat het toen overdag ruim 35 graden was gingen we aan het einde van de dag met de vaporetti naar Venetië zelf toe. Lido is ook leuk met kinderen (er is strand) en het is er een stuk rustiger. Einde vd dag zijn de meeste dagjesmensen weg en vond ik de drukte echt heel erg meevallen!

15. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Gaan jullie metde vaporette naar Venetië of met de auto? Als wij aankomen lopen wij meteen de tegengestelde richting op dan de rest van ‘de meute’, dus weg van het San Marcoplein. Dan slenteren we wat door de achterstraatjes. We gaan ook met de bootbus naar de laatste halte en kijken daar wat rond, om een volgende bootbus te pakken naar een andere plek. Volledige willekeur! Maar zo leuk om de boel te verkennen. En dit gaat prima met kinderen. Wij eindigen de dag uiteraard ook op de mooie bruggen en het SAN Marcoplein hoor, moet je toch gezien hebben.
    Als wij er zijn nemen we een bootbusabbo voor 3 dagen.
    Wij hebben nog nooit een gondel oid genomen, lijkt me wel leuk, maar vind de busboten net zo leuk.

16. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wij zijn er vorig jaar hartje zomer geweest met zoontje van toen 3.5 jaar. Zonder kinderwagen etc aangezien we een reuzen kind hebben die er al tijden niet meer inpaste toen.

Het ergste waren de Chinezen die je nog net niet lanceren als ze een foto plekje vinden. Het was zo heet en druk dat we alleen op het san Marco plein konden gaan zitten a 8 euro voor een flesje cola het eten was er gewoon goedkoper. 'maar dat weet je als je naar Venetië gaat' onze zoon vond alleen de reis er naar toe met de boot terug en de terug reis.

Ik vind zelf de achteraf straatjes het leukste en meeste gevoel geven. Wij zaten in lido Di spina.

17. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Venetië in de zomer is inderdaad druk, warm en massa toeristen. Leuk denk ik om met kids inderdaad ook burano ed met watertaxi te doen. Daar is het vaak wat minder druk en proef je ook goed de sfeer. Lekker ergens op het terras pizza of pasta eten. Hihi en mocht je toch op zoek zijn naar de Mac? Die zit ergens in een van de smalle steegjes in Venetië. Vonden wij toen hilarisch. Wij zaten in Lido di jesolo. Aqualandia is tof, wel vrij prijzig

18. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.636
    1.443
    113
    Ik vond het heel leuk. Wij zijn 2 jaar geleden geweest met de kinderen (toen 5 en 2). Kleine in de buggy, dat was wel een paar keer trappen op en af tillen. De oudste vond het fantastisch! De kerken bekijken, mensen bekijken, al het water. Hij heeft het er nog steeds over. Ik vertelde een verhaal over de maskers waarom ze die dragen. Dat sport dingen vind hij interessant. 2 weken in Italië geweest en het noodweer dat er op een avond was en de dag Venetië weet hij nog.. hahaha
    Hapje eten hebben wij in een zijstraatje gedaan. Bootje varen vond Ik te prijzig en durfde ik ook niet zo met onze dochter van 2.

19. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik ben er 2 keer geweest, 16 en 10 jaar geleden. Het is leuk om een keer gezien te hebben.
    Mijn zusje is er vorig jaar geweest, de kinderen waren toen ook 10 en 7. Zij hebben zich allemaal vermaakt. Als je daar toch bent zou ik ook in een gondel gaan, gewoon leuk om eens gedaan te hebben in Venetië.

20. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Die gondels vond ik peperduur. De Japanners dachten er anders over, die zaten er massaal in.

Wat ik wel echt jammer aan Venetie vind is die metershoge reclame van bv Vodafone op die mooie oude gebouwen.

Deel Deze Pagina