Peuters krijgen te weinig vet binnen!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door consider, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Hier het zelfde, maar dan bad & braad van de Lidl.

En inmiddels geen opvolgmelk meer. Je bent tegenwoordig een half uur bezig met het zoeken naar boter zonder toevoegingen, volgens mij is Blue Band een van de weinige merken.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier ook de bak&braad van de lidle (die met olijfolie) juist omdat die zo makkelijk 'af te lezen' is :D
    Eerst gaat het bubbelen dan schuimen en als de schuim wegtrekt is het heet genoeg (bij andere merken wil het mij wel eens verbranden voordat er vlees in ligt).

Voor de rest is er maar 1 ding waar ik echt 'actief' naar kijk en dat is of er ook kunstmatige zoetstoffen in zitten.
    Ik heb liever dat de kinderen wat suiker binnen krijgen dan zoetstoffen.

Maar goed nu doen mijn kids het qua lengte/gewicht goed dus er is ook geen noodzaak hier extra aandacht aan te schenken.

Groetjes Anita

3. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Ik snap niet dat er weer staat dat roomboter slecht is. Nee margarine, dat is lekker gezond met al zijn onnatuurlijke toevoegingen. En laten we maar helemaal ophouden over transvetten. Nee, die troep komt er bij mij echt niet in. Hier gewoon roomboter en we zijn gewoon gezond en slank.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik kan begrijpen dat je liever voor een natuurlijk product kiest, maar om nou over troep te spreken. Tsja, ieder z'n eigen mening natuurlijk. ;)

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Roomboter met mate is helemaal niets mis mee, en (riet)suiker ook niet.
    HIer altijd Betoli,roomboter en becel.
    Ik let bewust op zoetstoffen,die komen er niet in, hier dus geen lightdranken.

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    En daarom krijgt Kyan gerust zo nu en dan wel eens een frietje en een frikadelletje:D Of was dat nu weer de verkeerde vet:p:D

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #27 lovewinnie, 15 jan 2010
    Laatst bewerkt: 15 jan 2010
    hier altijd margarine op de boterham en braad of bak alles in vloeibaar vet of magarine. niks geen light producten want dat is echt voor niemand goed. vloeibaar bak en braad daar zitten meer goede vetten in dan z'n bakje bak en braad dus vandaar dat we altijd vloeibaar nemen.

verder krijgt ze wel halfvolle melk omdat ze heel erg veel melk drinkt, zeker halve liter per dag. als ik dus volle zou nemen dan is dat te veel van het goede.
    ook krijgt ze normale jong belegen kaas en smeerkaas.

8. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Blue band goede start voor op brood.
    We braden in Croma
    We bakken in Blue band
    Ach en ik maak me er echt niet druk om.
    Ik snap de reactie van de TS wel dat er moeders zijn die zooo panisch doen over suikers en vetten.

Marin kan geen yoghurt eten maar vla gaat nog aardig!
    Jammer dan! Zolang mijn meisje er maar van kan genieten!
    Op het CB gaven ze me ook gelijk en ook geen commentaar op gehad.
    En natuurlijk denk ik er wel om , ze krijgt verder geen gekke dingen.
    Maar soms moeten we niet te moeilijk gaan doen hoor.

En natuurlijk is het goed het kind goede vetten te gaan geven!
    Maar wat ik veel zie is dat ze kinderen van amper 7 maanden al aan de Nibbit hebben.
    Dus dat ze juist slechte vetten gaan geven...
    Nou dat is iets waar ik niet bij kan?Of ben ik dan weer zo'n zeur....

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik bak tegenwoordig in bak en braad olie met olijfolie van de Lidl. Of gewone olijfolie voor wokgerechten bijvoorbeeld. Wij eten geen vlees dus heel veel valt er niet te braden hier.

Voor op brood margarine van de Lidl. En verder is onze zuivel allemaal biologisch. Het voordeel van die kaas is dat hij altijd vol is. Veel lekkerder! :)
    We drinken hier alleen karnemelk en eten magere yoghurt, soms volle. Yelena maakt haar laatste pak peutergroeimelk op en dan gaat ze aan de sojamelk.

Door de pap en sojayoghurt krijgt ze dikwijls een scheutje diksap. Ik drink zelf wel veel cola light maar ook veel kruidenthee en Roosvicee 50/50. Gewoon mineraalwater met vruchtensap, geen zoetstoffen en rotzooi toegevoegd.

10. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Ik geef mijn zoontje ook nooit light producten, ikzelf gebruik ze wel af en toe.
    Probeer wel op te letten dat hij gezond eet en niet teveel snoept(hij krijgt krentjes of weleens een koekje).

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb me er eigenlijk nooit zorgen om gemaakt ik maakte me meer zorgen toen ze de fles kregen en soms iets minder dronken. Alleen de oudste wil absoluut geen boter op z'n brood en meestal doe ik dan bij het avondeten wat meer boter erbij of b.v in de purree bij hem een beetje erin

12. valhalla

:$:(:x

Die chips Nibbit? Bij zeven maanden? Dat je dat veel ziet? Dat is echt bizar!

Daar kan ik dan ook weer met mijn verstand niet bij.

13. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Hihi ik nodig je uit!!!! Bij deze.....

Mijn schoonmoeder presteerde het zelfs mijn dochtertje te geven!
    Ik was zo boos! Ze kon/kan al nergens tegen! En dan ook nog eens nibbit chippies geven met 7 maanden!

Ik zit het echt niet uit mijn duim te zuigen hoor, zou niet weten waarom ik dat zou gaan doen..
    Oke veel is misschien een groot woord, maar zie het toch wel om mij heen. En dan niet alleen 7 maanden maar ook wel 8/9/10 maand..

14. valhalla

Nee, ik geloofde je ook wel, het is meer dat ik het me totaal niet voor kan stellen. Je schoonmoeder nog wel... Oei, zou die van mij echt niet moeten doen. Niemand trouwens.

Zus van een collega van me deed ook zulke dingen. Kind kreeg met een maandje of 9 frikandel te eten. Haha, lachen want het kind vond het zo lekker... Ik vind het zelf altijd een beetje zielig.

Een kennis van ons werkt op een KDV is een -niet zo fijne buurt-. Daar worden kindjes van anderhalf ook binnengebracht met een Mars in hun hoofd. Onbegrijpelijk....

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wat niet in dit ondezoek naar voren komt, maar ik wel vernomen heb van een dietiste (toen Milan op de psz zat, hadden ze een ontbijt project. Daarvoor kwam er een dietiste op de psz en werden de ouders uitgenodigt om adviezen qua peuter/kleuter/kindervoeding te horen), is dat al die magere/light producten overgewicht juist in de hand werken. Ouders die hun kinderen halfvolle, light of magere producten geven, geven hun kinderen te kort gezonde vetten (inderdaad, dit komt in dit onderzoek naar voren). Gevolg is, dat deze kinderen, om evengoed aan hun vet-tax te komen, juist mèèr gaan eten en hun natuurlijke "volgevoel" seintje verdwijnt, met alle gevolgen vandien..

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Bona is ook nog normaal. En de donkergroene verpakkingen van de Lidl ook..

17. valhalla

Nou, dat merk ik bij mezelf ook wel eens. Koop soms van die Slankie met sambal. Vind dat ook gewoon echt lekker maar daarvan eet ik makkelijk 5 of 6 boterhammen :) En dan heb ik nog trek....

Maar als ik gewoon twee boterhammen eet met een plakje gewone kaas en boter er tussen, heb ik daar echt genoeg aan. Denk dat het bij kinderen niet anders werkt!

18. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja daar kom ik dus ook niet bij!!! wat is de meer waarde daarvan voor het kind...die snapt niet eens dat het snoep is.

zo was hier een moeder die gaf dr kind met 9 maanden nootjes:$ en een lolly! levensgevaarlijk!

19. 4days

4days Niet meer actief

Ik koop eigenlijk nooit lightproducten. Heb me er eens in verdiept, en hoe meer je weet hoe ze van die producten light maken, hoe minder je zin hebt om die troep te eten... Vooral de zoetstof aspartaam is erg berucht... Ik zal dan ook nooit meer een product kopen waar dat in zit, voor mezelf niet, en ZEKER voor mijn kinderen niet. We krijgen dagelijks al genoeg gifstoffen binnen.

20. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Te dik te dun het is altijd wat.....laten we gewoon ons eigen gevoel weer eens gaan volgen in plaats van te luisteren naar wat de regering en de media ons laat geloven. Je ziet toch zelf wel of je kindje te dik of te dun is...Tegen de tijd dat je je peuter moet rollen naar school moet je toch wel gaan begrijpen dat je er misschien iets te veel lekkers instopt. Enne het licht echt niet alleen aan je kind te veel lekkers geven...Laat ze bijvoorbeeld eens buiten spelen...Je weet wel door die deur naar buiten naar al dat groen enzo...ja daar kun je bijvoorbeeld echt voetballen...is weer eens wat anders als op de wii

Deel Deze Pagina