Echt constant ziek, even klagen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mol81, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Onze dochter van 4 is sinds de kerstvakantie constant ziek. Ze heeft intussen oorontsteking, roodvonk, keelontsteking en vele dagen van koorts, hangerig zijn, hoofdpijn hebben, verkouden zijn, bankhangen etc gehad. Dit gaat nu al bijna 3,5 maand. Er is geen pijl op te trekken. Slapen is een ramp, de afgelopen nachten werd ze weer gierend wakker en klaagde over hoofdpijn. Niets is goed. Wij zijn intussen ook gesloopt.

Ik lees veel over ziek zijn en virussen als kinderen net naar school gaan. Wij vallen blijkbaar in de prijzen. Iets plannen is lastig; vandaag zouden we naar Ballorig maar dochterlief ligt weer op de bank met hoofdpijn, een snothoofd en is hangerig. En wij er bij.

Ze heeft de afgelopen drie maanden een keer een AB kuur gehad en dit hielp even. Ik probeer haar zo gezond mogelijk te laten eten en wil niet steeds een zetpil geven.

De laatste vaccinatie van het CB heeft ze twee weken geleden gehad. Misschien is ze daardoor ook niet fit? Haar arm is nog steeds blauw van de prik.

En kunnen we, als ze zich enigszins fit voelt, wel naar buiten?

Sorry voor de klaagzang, ik (en mijn man ook) zit er even doorheen. Tips? Hoort het er bij?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Is ze voor dat ze naar school ging naar het KDV of de psz geweest? Zo niet, dan vind ik het 'logisch' dat ze zo vaak ziek is...maar dat maakt het niet minder vervelend. Misschien kun je haar echina force geven of iets anders dat de weerstand verhoogd, maar dan nog vrees ik dat het een periode is waar je echt door heen moet...

Als ze zich een beetje oké voelt, zou ik gewoon lekker naar buiten gaan. Frisse lucht is goed, net als afleiding. Goed aankleden, maar niet te dik, want dan kan ze haar warmte niet goed kwijt. En rustig aan doen, terug naar huis als ze moe is of zich niet lekker voelt ed.

Misschien 's avonds als ze koorts heeft of hoofdpijn paracetamol geven, zodat jullie allemaal een beetje kunnen slapen?

Beterschap!

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    De oudste heeft het niet zo gehad. maar de middelste vorig jaar.. 5 mnd bezig geweest. de laatste keer bij de ha was het als hij nu niet opknap! dan moeten we toch eens verder gaan kijken. sindsdien valt het mee. wel eens ziek maar meestal maar een dagje of zo. wonder boven wonder ook de griep goed doorgekomen deze winter.

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Ja, ze ging al naar de crèche en de psz. Het lijkt of ze steeds van het een in het ander valt en geen tijd heeft om weerstand op te bouwen. Helpt een weerstandsmiddeltje echt? Ik vind het zo sneu voor haar en haar gedrag verandert er ook door. Sneller aangebrand, boos, tot niets komen. Ik hoop dat het snel lente wordt...

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Door de vermoeidheid, gaat haar weerstand ook omlaag. En school is behoorlijk inspannend natuurlijk.

Eet ze wel goed als ze ziek is? Anders is dat ook een reden om af en toe paracetamol te geven. Net als om goed te slapen. Ik ben ook geen voorstander van veel paracetamol, maar soms moet het om even op te kunnen knappen.

Wij gaan met koorts gewoon naar buiten. Niet te lang en wel wat rustig aan, maar eventjes overschoppen met een bal, bliklopen of in haar huisje rommelen voor een half uurtje kan best. Door de frisse lucht slapen kindjes misschien ook weer wat beter en het is weer een manier van afleiding.

beterschap in elk geval! Er blijven virusjes heersen lijkt het wel momenteel!

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Je hoort het ontzettend veel op het moment.. Mijn dochter is bijna nooit ziek en de afgelopen 2 maand is ze al 4x ziek geweest.. Twee keer griep/koorts en twee keer buikgriep. En we blijven allemaal kwakkelen. Zelfs mijn man die nooit ziek is heeft nu het één na het andere..
    Gezond eten, frisse lucht, op tijd naar bed en verder...? Wachten op mooi weer;)

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Geen idee of die weerstandsmiddeltjes echt helpen, maar onze oudste was tot ze bijna twee was altijd ziek. Toen zijn we echina force gaan geven en sindsdien is ze maar heel af en toe ziek. Kan natuurlijk ook toeval zijn, maar toch... Vooral omdat het bij mij net zo ging, ik werd tot mijn veertiende oid standaard ieder najaar ziek en pas weer in het voorjaar beter en toen ik echina force ging gebruiken was dat niet meer zo. Dan werd ik wel verkouden, maar geen keelontsteking, 40 graden koorts, enz.

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Hier ook goede ervaringen met echinea force (aangepaste hoeveelheid ivm leeftijd).

Wij hebben op een gegeven moment vanaf dat ze elf maanden was, bijna een jaar lopen kwakkelen. In juni 2010 begon het met verkouden zijn en dat stopte maar niet en stopte maar niet. In juli werd ze één jaar oud en dat jaar was echt een drama. Slapeloze nachten, spugen, koorts, dan weer dit, dan weer dat. In december liep het spaak en heeft ze alles bij elkaar ruim een maand in het ziekenhuis gelegen. Longontsteking, rs-virus, rotavirus, nierbekkenontsteking, en wederom longontsteking. Dat was een hele nare en vermoeiende tijd. In maart 2011 ben ik toen met haar naar een natuurgeneeskundig arts gegaan, die heeft het een en ander aangegeven en meegegeven en in die periode zijn we dus ook begonnen met echinea force te geven. Nu mag dat nog niet op die leeftijd, maar in overleg deden wij dus 5 druppels per dag. Nu krijgt ze het niet meer dagelijks, maar wel nog als onderhoudskuur als ze wat minder fit is. Maar het is vanaf die tijd wel heel goed gegaan. Natuurlijk is ze ook nu wel eens ziek en verkouden, maar niet meer zo erg als toen. Al heb ik mijn hart vast gehouden afgelopen september, toen ze tegen een longontsteking aan hing en wederom antibiotica kreeg. Maar dat is gelukkig goed afgelopen.

Beterschap, het is echt heel vervelend. Verder zou ik wel gewoon naar buiten gaan. Frisse lucht is gezond, het geeft wat afleiding. Ik zou grote speelcentra dan maar even afraden, maar ga lekker naar een kinderboerderij, naar het bos, dat soort dingen.

9. mol81

mol81 Niet meer actief

Misschien toch maar eens proberen, echinea force. Hier worden we echt stapelgek van. Vanmiddag wel even naar buiten geweest en nu ligt ze weer met hoofdpijn op de bank. Zo lekker naar bed en hopelijk eindelijk een goede nacht...

10. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Wat sneu :( ik snap dat de sfeer er ook niet beter op word.
    Dochter is ook een flinke poos niet lekker geweest en heb haar als ze echt pijn had een sinaspril gegeven. Knapte ze weer even wat van op om bijv even naar buiten te gaan. Het is maar voor een korte periode verder krijgt ze echt nooit een sinaspril of zetpil.

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Wat naar, onze dochter had het ook vorige winter, vooral die roodvonk vond ik erg tegenvallen en lang duren met allerlei dingetjes erbij zoals aan beide kanten heel erg kapotte mondhoeken en zweertjes in haar neus en zooooo moe, totaal op. We waren toen op vakantie en ze werd maar niet beter en pas na 3 dagen antibiotica knapte ze snel op.

Ik zou in ieder geval een pot kindervitamines halen en/of een fles Floradix voor kinderen (Etos of Apotheek) dat is een vitaminedrank met allerlei kruidenoppeppers uit Zwitserland vooral fijn na ziekte om de weerstand op te krikken. Werkt echt, gewoon door een sapje doen.

Mensen geloven er niet in maar toch geef ik wel eens twee weken lang actimel bij het ontbijt, baad het niet dan schaad het niet.

Lastig hoor allemaal. Sterkte,

Deel Deze Pagina