Peuters zitten massaal op tablet en smartphone

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Agter, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

en ik ook.:D

2. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Mijn zoontje kijkt alleen filmpjes via you tube en ik heb een app van telekids het is tegewoordig heel normaal

3. adi

adi Niet meer actief

Jij doet alsof de tablet vervanging is voor al het andere, en kinderen dus niet op een andere manier spelen. Maar een educatief spelletje is minder passief als TV kijken, en je hebt net zo weinig interactie met je kind ( of niet, ik doe spellen met de kinds waarbij ik veel uitleg en vraag). Dus hier is het voornamelijk als vervanging voor de TV. En ze spelen de overige 10 wakkere uren gewoon 'ouderwets'.

Een memory spel op de tablet vind ik leuker voor kinderen, dan ouderwets blokjes draaien. Ze moeten ook sneller handelen en sneller onthouden, en dat bevordert weer het denkvermogen.

4. dekilene

dekilene Niet meer actief

Wat ik me afvraag nu de scholen met digibords en tablets werken..
    Wordt er ook nog met de hand geschreven?

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ach, hier is de ipad ook een zoethouder hoor. Als ik ga koken bv. Net dat moment van de dag dat mijn zoontje moe wordt en hangerig. Doet geen middagslaapje meer. Dan houd die ipad m wel ff bezig en ik kan me concentreren op t koken. Hij zit dan wel bij mij in de keuken. Hij kijkt vooral graag kinderliedjes of speelt toca train.

Ik zie er geen probleem in. Zolang t maar met mate is.

En gelukkig doen we ook veel andere dingen. Buiten spelen, fietsen en nog veel meer zodat hij z'n energie lekker kwijt kan.

6. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Phioew...ik heb geeneens een Ipad of smartphone...dan maar een achterblijvertje hahahahaha.

7. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Hier zat zoon van de week met de iPad in zn zelf gemaakte tent. 2 dekens over 2 stoelen. Alle auto's er onder en de iPad om filmpje te kijken. Wilde zn druiven ook in de tent eten, want hij was op de camping:d

8. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.594
    1.051
    113
    Hier
    Onze dochter mag ook op de iPad/iPhone. Per dag tussen de 10-30min. Er is een app van zapline met kleuren liedjes filmpjes en memory. Dat vind ze erg leuk. Ook die app met dieren die je napraten.
    Zoals al meer mensen zeggen, ik vind het beter dan tv kijken.

En het is geen vervanging van (buiten)spelen e.d. Maar meer een invulling van een rust moment

9. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    #49 SyrianBeauty, 8 apr 2013
    Laatst bewerkt: 8 apr 2013
    Dat over dat tekenen en bouwen is niet waar. Ze doen het op de ipad maar ze doen het nog veel liever in het echt hoor. We doen nog steeds van alles samen, kleien, tekenen, knutselen, bordspellen, strijkkralen maken enz. Je kan de ipad beschouwen als xbox360/wii. Daar speelt ze soms ook een uurtje op (of xbox360 of ipad natuurlijk).

Onze peuter (2 jaar) zit er af en toe op 30 minuten tot maximaal een uurtje. De oudste van 4 zit er ook maar af en toe op en mag een uurtje.

Ze spelen leerzame spelletjes als puzzels (van alexandre minard, geweldige spellen!), Dr. panda, Lola (ook die panda), hide and seek (verstop spelletje), pepi bath, en verder wat spelletjes als barbie, lego friends, of zelf taartjes/cakejes maken ;)

10. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat mijn man en ik in een branche werkzaam zijn dat we dit 'speelgoed' vanuit de zaak thuis hebben.
    En omdat we het dus niet privé hebben hoeven aanschaffen, is de waarde in Euro's niet echt belangrijk. Voor ons is het dus geen duur speelgoed, maar een gebruiksvoorwerp.
    Als ik het privé zou moeten betalen, zou ik er mss ook wel anders naar kijken..want het is best wel duur.
    Denk dat dat wel meespeelt.

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zoontje gaat er voorzichtig mee om. Hij mag er niet mee lopen en niet op slaan. Hier houdt ie zich netjes aan.

Dit in tegenstelling tot mij, heb dat ding al drie keer uit m'n handen laten vallen :)

12. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Nog zo'n voorbeeldje van leuk speelgoed:
    We hebben een tijd geleden zakelijk een paar bijzonder kleine GPS-trackers gekregen.
    Eén daarvan hebben we de kat omgedaan in de zomer. Gewoon aan zijn halsbandje gehangen.
    Hij kan namelijk wel eens een nachtje wegblijven als het hem uitkomt in de zomer, en wij wilden wel eens weten waar hij dan uithing.
    Toen mijnheer thuis kwam hebben we het apparaatje aan Google-earth gehangen.
    Onze mond viel letterlijk open! Hij is niet alleen bizar ver weg geweest, maar liep ook regelmatig hetzelfde patroon.
    En dat niet alleen: hij heeft 4 uur in ons konijnenveldje doorgebracht in een repeterend patroon, maar ook 6 uur in en rond de manege op 4 km hier vandaan... En ik me maar afvragen waarom dat beest zo lui is overdag. Ha!

Nu wil ik niet zeggen dat we met ons allen onze kinderen moeten uitrusten met GPS-trackers, maar voor mij was dit wel een eye-opener. So far voor het privé leven van onze kat!

Wat ik wil zeggen is dat de mogelijkheden van de techniek veranderen, en dat het goed is dat iedere ouder hier zelf over nadenkt. Ik kan wel lachen over het binnendringen van het privé leven van onze kat, maar ik ken ook ouders die de babyphone aan hebben thuis terwijl hun 4-jarige met andere kinderen op zijn slaapkamer speelt. De techniek leent zich er voor.
    Zo ook met een iPad, smartphone etc.
    Hoe ga je hiermee om als moderne ouders?

13. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    In deze tijd zou je het liefst je kind een gps tracker om doen met al die gestoorden tegenwoordig :(;)

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ja hoor, op onze school wel.
    Sterker nog: onderzoek heeft ook nog eens aangetoond dat kinderen die veel met computers werken, een even goed (of slecht) handschrift als kinderen die vrijwel alleen met pen en papier werken. Het maakt dus ook nog eens niet uit voor de handschriftontwikkeling.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik vind het niet raar, eerder normaal. Het is van deze tijd en hoort er bij.
    Mijn dochter krijgt nu ook al computerles in de kleuterklas.

Ze vindt het zelf heerlijk, om als ze net uit school is, op de ipad filmpjes te kijken van k3.

Verder zit ze vaak op kidstube.nl, de kinderversie van youtube met allemaal kleuter/peuter filmpjes en muziek. Dus geen rare dingen er tussen.

De jongste kijkt speelt vaak met de App van sesamtraat, en zappelin.
    Ook een app met dieren, als je die aanraakt gaat het dier zijn geluid maken.

We hebben er geen regels voor, ze weten waar die ligt en kunnen het zelf pakken. We hebben er eigenlijk nooit gezeur over...

16. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Ik heb sinds kort ook een tablet en mijn oudste 2 hebben hem ook al ontdekt zolang ze er niet gekke dingen mee doen vind ik het prima

Wat zijn leuke spelletjes

17. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn dochters hebben allebei hun eigen laptop. Papa heeft zijn eigen automatiseringsbedrijf en de meiden groeien er gewoon mee op. Is voor hun heel normaal dat papa veel achter zijn laptop zit. Ze spelen heel vaak educatieve spelletjes, waarbij ze moeten tellen of kleuren zoeken. Ze leren er ook best veel van.

18. rums

rums Niet meer actief

Op zich niets mis met ipad en laptop want dat hoort bij deze tijd.
    Alleen vind ik het wel belangrijk dat een kind zich zelf kan vermaken zonder laptop enz.

19. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Volledig offtopic maar...hoe gaaf is dat als je kan nagaan waar je kat heeft uitgehangen :D
    Mijn kat komt niet meer buiten, maar lijkt me zo gaaf om hem dan te volgen of met een cameraatje mee te kijken hahaha..
    Leuk dat hij met zo'n verassing thuiskomt!

20. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Naomi (bijna 3) mag van mij een half uur à een uur per dag op de iPad en dat is meestal tegen etenstijd dat ze moe wordt en ik ga koken.

Ze kijkt dan meestal het zandkasteel op de iPad via YouTube of speelt een spelletje.

Zolang het binnen de perken blijft vind ik het prima. Ze weet hem ook goed te bedienen en haar Apps staan in een aparte map en weet ze ook te vinden

Deel Deze Pagina