op zich als ze verder gewoon normaal ontwikkelen en goed "normaal" kunnen spelen vind ik het een leuke bijdrage, persoonlijk vind ik wel dat er echt een limiet aan moet zitten en niet uren met dat ding bezig moet zijn, maar het kan een leuke bijdrage zijn mits goed begeleid door de ouders (maarja dat geld eigenlijk voor heel veel dingen he, het gaat mis als de ouders het "misbruiken" en niet goed begeleiden)
Daar ben ik het zeker mee eens. We hebben vrienden met 2 kinderen en het eerste wat ze vragen is waar de ds ligt. Die pakken ze dan en hoor je voor de rest niet meer. Ze zitten er dan helemaal in. Je hoort ze alleen als ze ruzie hebben over wie er mag. Ik vind dit heel jammer en niet de bedoeling. Hun ouders zeggen dan trots " wat zijn onze kinderen rustig hè?"
over bullshit gesproken. alsof een kind dat tot zijn 6e (of nog langer) lekker opgeroeid is zonder die technologie van nu nooit snel genoeg zou begrijpen hoe die apparaten allemaal werken. Wij als oudere generatie zijn er toch ook handig mee geworden?, en hoe lang bestaan die smartphones en tablets nou eigenlijk? vast niet al langer dan 25 jaar toen wij zelf ook net uit de luiers waren. Maareh, deze discussie heeft geen zin, ieder moet lekker doen waar ze zich goed bij voelt. voor de 1 is dat een baby van 6 maanden aan hun mobiel laten frummelen met zo'n fischer price houdertje, voor de ander is dat hun kroost lekker buiten laten spelen of laten sporten oid.
Hier mogen de kinderen soms op de tablet of smartphone... dat is max 1 uur per week in totaal. Prima, ze leren het kennen maar zien het niet als HUN speelgoed.
Ik heb het niet over het handig er op worden, datgaat snel genoeg. Mijn oudste heeft regelmatig vriendjes over de vloer die dus nooit op zo'n ding mogen. Als ze hier een Ipad zien liggen, dan willen ze helemaal niks meer. Alleen maar op dat ding. Met mate is er helemaal niks mis mee. En hier voelen wij ons er inderdaad goed bij, dat ze op de ipad spelen, om vervolgens de hele middag in de achtertuin te spelen. Het kan prima en/en.
+1. Er zitten hier 13,5 uur in een dag. Blijft genoeg tijd over voor andere zaken! Onze kinderen hebben geen boekentas meer straks op de middelbare. Ik mocht vroeger niet op de iPad. Omdat die niet bestond, duh!
Ik ben er niet zo gek op eerlijk gezegd. Het is heus niet zo dat ik er finaal tegen ben, maar van mij hoeft het allemaal nog niet per se. Vandaag een middag vol buitenspelen, trampolinespringen, spelletje spelen aan tafel, en tijdens het koken een half uurtje televisie. ik vind het genoeg, en als ik merk dat het echt een issue wordt hier, is het wat ons betreft vroeg genoeg om zoiets aan te schaffen.
Oh, je hebt erg geen? Je kan er meer op dan alleen 'spelletjes' hoor, het is geen Nintendo. Mijn zoon doet er haast alleen educatieve spellen op, ge-wel-dig!!!
nou ja oke verkeerd opgevat, sorry maar dan nog, ik denk niet dat elk kind dat niet met die technologie "opgroeit" zich blindstaart op zo'n tablet of smartphone. Er zijn vast ook kinderen die zich prima kunnen vermaken met andere "gewone" spelletjes. Maar het is ook wel aan de ouders om hier een beetje rekening mee te houden. Stel je kind mag af en toe met de tablet/smartphone spelen. Helemaal prima!, maar als er een vriendje komt spelen die dat thuis niet heeft/mag, laat jij jouw kind dan als het vriendje er is op de tablet/smartphone spelen zodat het vriendje er als zoutzak naast zit? jouw kind kan dan namelijk zowel spelen met gewone spelletjes als met die "apparaten". Ik zou als moederzijnde dan zeggen: "nou laat die tablet even voor wat het is, speel daar maar op als je vriendje weer naar huis is en speel nu maar samen met de "gewone" spelletjes." dit is geen aanval op jouw reactie, maar ben benieuwd hoe jij het zou oplossen
Er wordt er niet op de tablet gespeeld als er vriendjes zijn, over het algemeen. Ze doen er wel eens memory op, dat kan samen. Of ze kijken samen een filmje. Maar ze vinden de trampoline is veel leuker
Ik heb er ook geen hoor Alleen een oude pc, een gare laptop en een mobieltje zonder touchscreen en zonder internet
Ooh, wij hebben er iets van Barbie op staan....taartjes decoreren, hondjes verzorgen. En iets met make-up. Ze vindt het heerlijk, je ziet haar gewoon genieten.
Mijn beide kids (2 en 4) spelen regelmatig op de iPad. Je staat er soms versteld van hoe snel ze zijn en hoeveel ze al kunnen en snappen. Favorieten zijn momenteel Bubble Guppies Dierenschooldag en Jokie (van de Efteling).
Ik schrok van deze uitslag, vind het echt belachelijk. Mijn dochtertje is nu 3,5 en leest gewoon boekjes, kijkt televisie en spelletjes doen we gezellig samen. Het kan (helaas) nog lang genoeg, ik vind het een zorgelijke ontwikkeling! Hoe kinderen tegenwoordig altijd maar binnenzitten met hun neus achter pc (wij hebben niet eens een tablet, en begin er ook niet aan), ik ben bang dat de maatschappij op die manier echt steeds meer op zichzelf wordt en minder sociaal. Het kan dan wel allemaal zo van deze tijd zijn, maar laat deze mama maar lekker ouderwets en bekrompen zijn (zoals sommigen hierboven al aangaven..).
Boekjes, televisie en spelletjes doet ze allemaal buiten dan? Krijg een beetje het idee dat mensen zonder tablet heel erg afgeven op de mensen die er wel eentje hebben. Het is gewoon de toekomst, waarom zo bang voor veranderingen?
Alles wat je beschrijft doen wij ook! Maar inclusief de ipad. Het is niet buiten spelen, boekjes lezen, spelletjes spelen óf de ipad. Het is buiten spelen, boekjes lezen, spelletjes spelen én op de ipad. De ipad vervangt niks....het komt érbíj! En het is gewoon de toekomst, op de basisschool moeten ze al een laptop hebben. In gr 1 krijgen ze al computer les. Dus het is niet de toekomst eigenlijk, het is heden.