Hoor ik steeds meer, dat mensen hun TV de deur uit doen en vervangen voor TV kijken via internet. Hebben jullie dat nu ook gedaan? Ook de toekomst denk ik, maar ik vind het nog te lekker om af en toe breeduit op de bank te liggen en te kijken naar het grote scherm zonder deze vast te moeten houden
ik had er 2 helaas is die van de jongste na 3 maanden al naar de eeuwige jachtvelden verdwenen. conclusie = de jongste van 5 is nog te jong om er goed mee om te kunnen gaan. Ze krijgt dan ook geen nieuwe meer. En die van dr zus mag ze niet. Ik stel geen regels aan het gebruik van de tablet of laptop of computers. Ze mogen zo lang ze willen. Maar juist daardoor is het niet meer interessant. Op dit moment ligt de kamer vol met treinrails en treinen en ligt de tablet onaangeroerd op tafel.
Ik heb nog wel het apparaat, maar geen analoog kabel-abonnement meer. Ook geen digitaal abonnement trouwens. We kijken via de Apple-tv Uitzending Gemist of een film, maar meestal niks.
De oudste van twaalf heeft er onlangs eentje voor zijn verjaardag gehad (een tablet) maar de kinderen weten dat die van hem is en dat zij er niet op mogen. (doordeweeks is hij bij zijn moeder, en ligt de tablet gewoon nog bij ons). Zelf hebben we er geen (zou niet weten waarvoor ik zo'n ding kan gebruiken, heb toch een laptop? maar dat ligt meer aan mij en het feit dat ik al die ontwikkelingen niet bij kan houden). Omdat de kinderen ons er nooit op zien, zullen ze er ook minder naar taaien denk ik. Soms ben ik wel eens bang dat we met zijn allen zo digitaliseren dat we bijna nooit meer een spelletje bij kaarslicht spelen aan tafel met de kinderen, en ik denk dat kinderen die aandacht sociaal emotioneel wel nodig hebben. In vergelijking met vroeger zijn we meer aan het werk (ook de mama's!), zetten we de kinderen tijdens de momenten dat we thuis zijn vaker achter een beeldscherm (de was moet tenslotte ook gedaan worden) en is er minder tijd voor gezelligheid (in verhouding). Verder hebben we het ook nodig om af en toe zonder de kinderen een dagje of een weekendje weg te gaan (ook ik) en zijn we (thans, daar ben ik bang voor) te weinig nog echt beschikbaar voor onze kinderen. Natuurlijk zoeken we (ik wel in ieder geval) naar argumenten waarom het één en ander allemaal wel goed is voor de kinderen, maar als ik diep in mijn hartje kijk....
Nou, ja daarin verschillen jij en ik dus van elkaar. Ik vind angst sowieso een slechte raadgever. Er gaan hier 14 uur in 1 dag en ik ben ft thuis. Mijn zoon heeft ontzettend veel geleerd op de iPad. Afwisseling doet het hem. Hij hoeft voor mij niet de hele dag lichamelijk te spelen. Gelukkig ziet hij de educatieve games als ontspanning. Mijn zoontje is behoorlijk energiek en het is heel goed voor hem dat hij even met de iPad op de bank zit. Het is net zoiets als Sesamstraat of Zandkasteel kijken, maar dan nog een beetje educatiever. En hij doet ook weleens games of onnozele spelletjes als Bad Piggies of Donkeykong. Daarbij hanteer ik wel een limiet.
Ja hoor! Ze zet via de iPhone muziek aan, en gaat via you tube voetbal kijken haha.. Dit is als ze hem te pakken heeft, en heel af en toe mag ze in bed ff de iPhone of ipad zelf bedienen. We kijken wel eens samen Woezel en Pip via you tube en via FaceTime hebben we contact met papa en oma. Zodra ze de iPhone ziet roept ze al 'papa'.. Nou, dat is toch gewoon leuk? Van te voren vond ik het onzin kleine kinderen met zulke apparaten te laten spelen. Nu denk ik dat ze straks best een spelletje kan spelen. Wie zegt dat een kind dan niet meer gewoon gaan kleuren en bouwen? Lijkt me prima samen gaan!
Ja hier ook gebruik van de ipad. Ons zoontje is er gek op en er zitten ook echt wel leerzame spelletjes op. Enne het is de toekomst he. Ze gaan er toch mee aan de slag of je nou wil of niet. Ohja hij is verder ook gek op zn zandbak en duplo en voetbal