Wat jammer dat niemand hierop heeft gereageerd, maar misschien is merendeel van dit forum te jong om haar te kennen, meegemaakt te hebben? Ik persoonlijk vind het erg jammer, ze was een doorbraak voor Engeland en heeft daar veel goeie dingen gedaan. Ze was ook een van de meest gehate vrouwen daar volgens velen. Ik vond het een ´jeetje´ moment toen ik het hoorde....
Ja ik ook...ik heb haar ook niet echt bewust meegemaakt...ik was 12 toen ze aftrad... Maar vanuit de geschiedenisles natuurlijk veel meegekregen.
Was me ontschoten en dit topic had ik niet gezien nog maar idd ze over heerste de jaren 80.. Dacht in mijn jeugd dat ze de koning van Engeland was haha. Maar ze staat me wel goed bij. De ijzeren dame. Toen ze aftrad was ik 15.
Ik had dit topic ook niet gezien. Ze had in elk geval erg veel invloed in Engeland, maar of e allemaal goed was... Vnd het wel naar om te zien hoe sommige mensen stonden te juichen dat ze overleden was.....wat een dreun moet dat zijn voor de familie.
En in dezelfde week, op dezelfde leeftijd, is Sir Robert Edwards, IVF pionier overleden. En hoewel ik het niemand gun, en met alle respect voor de nabestaanden, weet ik wel waar mijn sympathie naartoe gaat.
Misschien respectloos maar ik kan het me ergens wel voorstellen (niet dat ik het goedkeur). Mijn ouders woonden in Engeland in de tijd van Thatcher en geloof me, die hebben het daar niet makkelijk gehad. De arbeiders en mensen met lage inkomens kregen het alleen maar zwaarder. Het blijft altijd triest als iemand overlijd en ik vind niet dat je daar feest voor moet gaan vieren, maar ik begrijp dat er een heleboel Britten haar niet zullen missen!