In slaap vallen is ineens weer groot drama (baby 5 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lichtroze, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

In het begin was het in slaap vallen van ons dochtertje altijd veel gedoe. Sinds dat ze een maand of 3,5/4 is, ging het heel goed. Na een vast ritueeltje legden we haar in bed en na soms wat jengelen, viel ze zelf in slaap.

Sinds een paar dagen is het helaas weer drama. Zodra ze in bed ligt, is het krijsen, gillen, schreeuwen, huilen, gefrustreerd omrollen, hoofd stoten tegen het bedje en ga zo maar door. Het duurt soms wel een uur voordat ze dan eindelijk, uitgeput, in slaap valt. Het helpt soms als we erbij gaan zitten en een liedje zingen. We laten haar niet alleen huilen, maar ik vraag me toch af waar haar gedrag vandaan komt en of we haar kunnen helpen om weer wat beter in slaap te vallen.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik dacht eerst een sprong, maar daar zou ze nu geen last van moeten hebben. Die van 4,5 maanden is achter de rug en de volgende zou met 6 maanden zijn. Verder is ze een hele vrolijke baby, en als ze slaapt, slaapt ze ook wel prima. Alleen het in slaap komen is drama. :(

2. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ons zoontje vertoond dit gedrag altijd als hij in een sprongetje zit.

Zou best kunnen dat het sprongetje eerder begint bij ons was deze sprong met 5,5 maanden en heeft best wel even geduurd.

Gaf er dan maar gewoon aan toe en hielp hem met inslaap vallen was maar een periode en dan ging hij weer zelf slapen.

Succes met jullie kleine meid

3. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad wel sprongetjes gedrag. Misschien dat ze er nu gewoon heel vroeg in is gekomen. Bedankt voor je reactie!

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Je omschrijft mijn dochter in een sprongetje haha

5. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Herkenbaar. En zodra ik uit z'n slaapkamertje met hem stap over de drempel dikke smile... Ik troost nu een paar minuutjes check of er echt niks is. Met de "drempeltest" en ga er dan naast zitten en hou z'n handje vast. Na 10 minuten wordt hij vaak rustig. Het is hier ook met vlagen dat hij zulk gedrag vertoont.

6. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier de laatste 2 weken ook weer moeilijker. Soms inderdaad tot krijsen/gillen aan toe. Ach ik geef me er maar aan over. Ene keer helpt een liedje zingen. Andere keer nog een beetje melk geven, dan weer even een tijdje rustig vasthouden, dan weer een beetje rommelen in het kamertje, dan helpt een rammelaartje weer. Ik ga alles af ;)

Deel Deze Pagina