Hoi hoi, Onze zoon sliep eigenlijk altijd heel goed. Heus wel eens wakker 's nachts, maar meestal gaat t goed. Maar sinds een maand ongeveer word hij elke nacht wakker meestal rond 2u in de nacht. Hij gaat dan heel hard huilen (echt krijsen) ik kom dan even kijken, even knuffelen op schoot en dan slaapt hij weer verder. Hij slaapt al in een groot bed, onder een deken, het maakt geen verschil of hij nou 's middags wel slaapt of niet slaapt. Elke nacht is het feest. Is dat normaal op deze leeftijd? Meerdere kindjes die hier 'last' van hebben. Of misschien verwen ik hem teveel, door hem op schoot te nemen? We hebben ook nog een baby in huis, ik wil natuurlijk niet dat hij haar ook nog eens wakker maakt. Ik ben het nu eigenlijk wel zat met elke nacht spoken. Slaapt de kleine meid eindelijk lekker door, gaat m'n peuter spoken Oh ja, hij was ook een tijdje echt heel vroeg wakker (half 6 ofzo ) en dan was t ook brullen dat hij eruit wilde. Daar hebben we nu Sam het schaap voor gekocht. Hij weet dat hij niet hoeft te roepen als sam nog slaapt.
Mijn dochter heeft het ook geregeld maar niet elke nacht. Huilend in paniek wakker.. even speen geven aai over de buik en ze slaapt weer verder Zal wel weer een fase zijn denk ik..
Hij neemt helaas geen genoegen met een aai over z'n bol... Eigenwijs mannetje. Verder niemand? Iedereen keurige peuters die altijd goed slapen? Wat fijn zeg
Nee hoor, hier ook meisje die periodes heeft dat ze op een vast tijdstip huilend wakker wordt. Kort geleden om 0.30 uur. Pffff, dan slaap je net, moet je er weer uit. Nu slaapt ze alweer een paar nachten door. Onze dochter laat zich ook niet afschepen met een aai over de bol. Soms komt ze even bij ons liggen en gaat ze na 5 minuten haar eigen bed weer in. Ook moet het hele bedritueel gedaan worden. Ik denk altijd maar zo, ze wordt niet met zin wakker. Voor haar is het ook lastig. Krijsen doet ze gelukkig zelden, maar ze kan soms wel helemaal over de rooie zijn als ze haar zin niet krijgt.
Als hij verder goed slaapt, denk ik aan nachtmerries. Denk wat je nu doet, dat het goede is. Zal wel weer overgaan.
Ja dat zou nog kunnen idd. Hij is wel een heel gevoelig mannetje en nieuwe dingen maken altijd heel erg indruk op hem. Hij is ook heel erg bezig met dat hij dingen spannend vindt, of dat hij ergens van schrikt. Heel erg bezig met gevoelens onder woorden brengen. Ik word ook niet boos op hem als hij s nachts wakker wordt. Hij vraagt of we even kunnen knuffelen. Dan kruipt hij op schoot en even later gaat hij weer lief slapen. Maar precies wat hierboven ook gezegd werd, lig je net zelf te slapen (ik slaap al zo moeilijk in) begint het gespook 😅
Doe je alles zelf of kan je man ook hetzelfde doen? Jij de baby en hij de nacht met peuter? Wij verdelen hier thuis alles als er iets speelt, zodat we allebei redelijk fit blijven. Mijn man doet in de nachten soms wat meer, hij slaapt daarna makkelijker in dan ik.
Heel herkenbaar! Hier een dochter van dezelfde leeftijd, hebben van oktober tot december een lastige periode gehad. Oorzaak was hier waarschijnlijk de baby, sint maarten, sinterklaas, kerst, indrukken op de psz, enz.. Werd ze snachts krijsend wakker, soms niet bereikbaar, bleef ze maar huilen en schreeuwen... Heeft heel wat nachten bij ons gelegen. Momenteel gaat het aardig, ze is alleen akelig vroeg wakker, half 6, kwart voor 6... Nu is ze erg verkouden en slaapt dan ook slecht, alweer twee nachten bij ons geslapen. En hier dus ook een baby van 3,5 die gewoon klokje rond slaapt... Ohja wij hebben ook Sam het schaap maar als we zeggen dat schaap nog slaapt zegt ze doodleuk ' oh sorry schaap' en springt dan alsnog vrolijk uit bed...
Hahaha, wat een stunt zeg. Sorry schaap, grapjas Gek genoeg is hij wel bereikbaar, maar wat je zegt van dat onbereikbaar en blijven huilen/krijsen hebben wij hier ook gehad. Gelukkig is dat alweer even geleden.
Hier ook een peuter die vanaf dezelfde leeftijd s nachts met enige regelmaat huilend wakker wordt (daarvoor vrijwel altijd zonder problemen geslapen). Onze peuter slaapt ook in een peuterbed en ik merk dat veel dingen behoorlijke indruk op hem maken en hij s nachts veel droomt. We hebben hem weer in een slaapzak in zijn peuterbed gelegd en ik moet zeggen dat dit al stukken scheelt. Zeker omdat hij geen speen meer heeft. Misschien is dat nog een optie? Oja, daarbij wel de afspraak gemaakt dat hij mag roepen als hij wakker is, zodat hij geen halsbrekende toeren uit gaat halen. Momenteel is het s nachts regelmatig huilen want er zijn monsters. Ook overdag komt hij hier regelmatig op terug... Hopelijk gaat deze fase snel voorbij.
Oh 3 keer per uur?? Oei.. Zulke nachten hebben we wel, maar dan zijn beide kindjes aan het spoken Ai, monsterfase, moet zeggen hij begint daar nu ook al af en toe over. Maar we hoeven ze nog niet weg te jagen uit de kast of onder z'n bed. Krijgen we dat straks ook nog 😱
Jaa vreselijk, daarom slaapt ze meestal bij ons in bed. Irritant die spookjes maar die fase gaat vast een keer voorbij, ik houd hoop na ruim 2.5 jaar 😊. Verder gewoon zo door gaan zoals je doet. En misschien voor jezelf thee kopen met valeriaan etc om beter in slaap te komen. Ik weet niet hoe dat werkt als je bruut uit je slaap wordt gehaald, maar misschien wel fijn om daarvoor al goed in te kunnen slapen.
Voor de angst voor de monsters heb ik ergens gelezen dat je "monsterspray kunt kopen" Even twee keer sprayen en dan durft er geen monster meer naar binnen (Die monsterspray die maak je gewoon zelf van een lege spuitbus glassex oid met een monster erop met een rood kruis erdoor met een een beetje water erin) on topic: Onze dochter is nog geen 2,5 maar die wordt ook al weken midden in de nacht wakker. Dan komt ze uit haar bed met slaapzak en al (en ik word al wakker van dr geschuif met die rits over de vloer en dan klimt ze in mijj bed en dan slaapt ze verder zonder problemen ... wat dat nou is en waarom geen idee. Ik neem elke keer voor haar terug te leggen maar ik ben zooo moe (niet lekker in mn vel ziekig en hangerig al paar weekjes) dar ik er geen puf voor heb. Misschien toch maar eens een keer paar nachten doorzetten. Als ik haar terugleg dan blijft ze wel liggen maar komt uur later weer en dan weer.... dus bij me laten slapen is wel beter voor ons beiden nachtrust hahaha
Onze zoon had rond die leeftijd een fase dat hij vaker wakker werd midden in de nacht. Dat gaat wel weer over. Wat monsters betreft hebben we een nachtlampje geplaatst en gezegd dat alle monsters bang zijn voor dat lampje. Als hij dat lampje ziet is hij veilig Ook aangeleerd dat hij kan zeggen "boe, ga nu weg" en dat de monsters weggaan. Enkele dingen die hij op tv ziet is hij niet bang voor omdat alleen op tv bestaan
Denk ik ook. Mijn dochter wordt ook af en toe midden in de nacht huilend wakker en helemaal in paniek.