Peuterspeelzaal.. drama!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jusi, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    dus...
    kom met van het cb vandaan, ze keek me aan alsof ik zei dat ze geen eten kreeg, toen ik zei dat ze niet naar de psz ging...
    ze raadde het me toch heel erg aan, zeker als voorbereiding op school.
    we zullen het wel zien, eerst maar eens kijken op de psz.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Er zijn er genoeg die wel even of een tijdje krijsen wanneer papa of mama weggaat. Wanneer zo´n kind na een tijdje nog steeds niet stil te krijgen is bellen ze echt wel, sowieso blijf je er de eerste keer of keren wel bij wanneer dat nodig mocht zijn.

3. Alita

Alita Niet meer actief

ach meid doe waar jij achterstaat he;) jij bent de mama~!

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ten eerste: Ik ben géén thuisblijfmama!
    Ik werk nog 20 uur per week, dus zoveel tijd heb ik nu ook weer niet met mijn kleine ventje vind ik persoonlijk.
    Op de tijden dat ik werk is mijn zoontje bij mijn (schoon)ouders.

Ten tweede: Ik ben het ook eens met de mensen die de psz geen verplichting vinden.

De eerste keer dat ik hem bracht, had ik nog niet eens een gevoel bij de psz, dus ook geen vervelend gevoel. Die vlieger gaat dus niet op, dat ie iets aanvoelde bij mij.

Vandaag heb ik al een paar keer gevraagd aan hem of ie met de andere kindjes op het schooltje gaat spelen ná de kerstmis.
    Zijn antwoord was telkens hetzelfde: "Nee! Thuis, mama".
    Dus met andere woorden, ik wil thuis blijven, en met jou spelen mama!

5. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Jusi, ik zou hem (naar wat je verteld in dit topic) gewoon lekker thuis houden.. Maar las ik het nou goed dat er een brusje onderweg is..:p gefeliciteerd meid

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Haha Ikbenhetmaar. :D
    Je hebt het goed gelezen! Maar ssst... het is nog maar erg pril, 6 weken nu, dus bijna niemand weet het nog. ;)

7. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik zeg niks hoor! Helemaal leuk, ik duim voor jullie!

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah, als je het niet wilt dan moet je het niet doen.

Vraag me wel af hoe je dat wil gaan doen als ze naar groep 1 gaan?
    Ik ben blij dat de oudste er springend heen gaat, zonder een enkele traan gelaten te hebben.
    Ik zie meerdere kindjes heel stilletjes huilen ( vind ik zo sneu :( ) op hun stoeltje. En de juf heeft helaas meer kindjes in een klas dan op een psz, waar ze toch wat meer persoonlijke aandacht krijgen.
    En dan dagjes thuis blijven als het niet gaat vind ik ook niet zo makkelijk op school. Ze hebben vaak leuke dingen gepland staan, ' morgen ben ik hulpje mama' of ' morgen gaan we kerstliedjes zingen' .

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben ik het mee eens. Ik zou juist de psz proberen te gebruiken om in te komen. De groepen zijn vaak wat kleiner en er is nog wat meer begeleiding. JUIST voor kindjes die het zo moeilijk vinden zou ik de psz aanraden.

10. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    @jusi, ahhhh meis proficiat!!!! Ook ik houdt mijn mond ti's je gegund meis , ik hoop dat het bij ons niet lang meer gaat duren!!!! Ze rensje

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hoe komen jullie er toch bij dat ik hem niet ga wegbrengen? :(
    Ik schrijf dat nergens hoor!

Ikbenhetmaar en Rensje, thnx voor de felicitaties! :D

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter gaat nu sinds een maand naar de psz, en volgende maand ergens wordt haar zusje geboren. Mijn dochter vindt het ook nog steeds niet leuk, maar we zien wel een kleine verbetering. Ze gaat nu wel nog maar 1 keer in de week omdat ze ook 2 dagen kdv heeft. Vanaf januari gaat ze stoppen bij het kdv en 2 keer naar de psz. Ik ben heel benieuwd hoe dat dan gaat..

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Even een update..
    Vanochtend ben ik met Kenji naar de psz geweest, gewoon om even te kijken.
    Hij begon wel te huilen toen ik de auto parkeerde en hij het speelplaatsje zag, maar toen ik hem verzekerd had dat ik mee ging, was het goed.
    Op het moment dat we binnen kwamen waren ze fruit aan het eten, en toevallig had ik nog een banaan in de auto liggen.
    Dus zei ik tegen Kenji dat ik die even ging halen en mama zo terug was, en tot mijn grote verbazing vond ie het goed! :)
    Al met al zijn we een uur geweest, en hij is constant aan het spelen geweest, in tegenstelling tot de vorige keer.
    Toen alle kinderen weg waren, wou ie nog niet mee, want hij was aan het kleien en dat vond ie super.
    Nou, als dat geen goed teken is.. let's hope! :)

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Klinkt goed Jusi :)

Hij weet nu in ieder geval dat het ook leuk kan zijn :)

15. Alita

Alita Niet meer actief

wat fijn!!!!
    Klinkt idg goed en misschien even een paar keer blijven nu.....?

16. tulip

tulip Niet meer actief

jusi, het is een heel goed teken en ik vind je zoontje niet te klein. Buiten het feit dat je rond zn derde uitgerekend bent, zal hij (als hij dan ging) maar een jaar gaan, na een jaar weer afscheid nemen en op school wennen. Ik ben er een groot voorstander van om kinderen vanaf 2,5 te laten gaan.

Ik snap nooit zo goed dat mensen zeggen dat ze dat te vroeg vinden, want naar een kdv gaan baby's al met 10 of 12 weken en daarmee komt het ook allemaal goed.
    Kindjes die het moeilijk hebben, help je niet door het maar uit te stellen (niet naar jou toe ts) of helemaal niet te laten gaan zelfs. Dan krijgen ze het moeilijk op school en daar gaan ze alle dagen heen.

17. Ilona1984

Ilona1984 Nieuw lid

20 dec 2011
    1
    0
    0
    Wat fijn Jusi!
    Ik denk dat het nu echt volhouden is. Hij gaat het vanzelf leuk vinden.
    Hier was het 2 maanden geleden ook drama.
    Justin moest op het kdv van de baby naar de peutergroep. Sinds 2 weken geleden gaat hij nu zonder huilen naar binnen.
    In oktober huilde hij 30 min aan 1 stuk door toen hij werd gebracht, en de andere keren werd het steeds wat korter.
    Het is erg moeilijk om je kind zo achter te laten. En ik ben ook heel blij dat ik nu met een geruster hart kan werken.
    Ik hoop dat jou kleine mannetje ook heel snel gewent is.
    Succes

18. Alita

Alita Niet meer actief

@Tulip het is gewoon een persoonlijk iets denk ik....en zo verschillend kwa kindje.....wanneer de juiste tijd is om te gaan...

19. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Jusi, nog een kleine tip, weet niet of het voor jouw kind werkt maar bij ons hielp het erg goed voor onze zoon: ter voorbereiding boekjes lezen over de psz! In de bieb kun je vast wel leuke vinden en anders is "Bobbi naar de speelzaal" ook een erg leuke (kost ongeveer 6 euro dus ook niet al te duur). Fijn dat het gisteren al goed ging.

20. Triskele

Triskele Niet meer actief

compleet mee eens, dit is de ideale tijd om je kindje voor te bereiden om school, het ritme, de structuur, opdrachtjes leren uitvoeren, wachten op je beurt, ik zie hier kinderen die niet naar de PSZ zijn geweest en die lopen vaak ver achter (en nee niet qua schoolwerk maar wel sociaal en het wennen e.d.) de kinderen die naar PSZ zijn geweest passen zich vaak makkelijker aan, daarnaast is een PSZ handig en goed voor het opsporen van evt problemen en deze op te lossen VOOR ze naar school gaan, zodat ze gelijk op kunnen met de rest van de klas.

Ik vind persoonlijk dat je je kindje echt te kort doet door niet op PSZ te doen omdat hij of zij het moeilijk vind, het is juist je taak als ouders zijnde dit te begeleiden zodat hij of zij het wel leuk gaat vinden.

De ene is er wel aan toe met 2 jaar de ander pas met 2,5 daar kan je wel wat mee schipperen maar het is zeker een nuttige bijdrage voordat ze aan school beginnen.

Deel Deze Pagina