Onverwachts gaan wij verhuizen. Mijn dochter zit sinds begin maart op de psz en zal na de meivakantie niet terug komen op deze school. Wat zouden jullie doen qua afscheid? Iets trakteren? En wat geef je dan aan de juf? Dit is compleet nieuw terrein voor mij en het is zo onverwachts dus ik weet het even niet.
Ik zou wel iets trakteren en een kleinigheidje voor de juf regelen (hier zou dat een bosje bloemen of lekkers zijn). Voor mijn dochter zou dat goed zijn als een soort ‘afsluiting’.
Ik zou iets trakteren (fruitspiesje oid) en hetzelfde ook aan de juffen geven. Leuk als afsluiting, maar niet iets groots.
Even vragen aan de psz wat hun beleid is. De meeste doen niet meer aan zelf trakteren maar kopen als organisatie wat speciaals. Aan de leiding kun je natuurlijk wat lekkers geven...maar de kindjes...die hebben meestal een ander beleid
Waar je ook aan kan denken is juist een gezonde traktatie. Ik heb bij de verjaardag van mijn dochter een fruitbakje getrakteerd, dit zat in een luchtballon (bakje, rietjes en een ballon) samen met een stempelstift, grote ballon en nog iets (lang leve de action ). Wat ik heb gezien bij afscheid traktaties van andere kindjes is een muis knuffel (ikea) en een kaartje 'ik piep er tussenuit). Een bellenblaas als vliegtuig met ' ik vlieg er vandoor'. Of gewoon een bellenblaas trakteren. Verder wil ik ook voor de juffen iets lekkers doen en een leuk voorleesboek voor de psz zelf.
Hier morgen ze wel trakteren. Er is wel een gezond beleid. Maar je mag wel iets te snoepen geven als het maar niet te heftig is. Bellenblaas vind ik een goed idee! Zat zelf al aan een doosje rozijntjes te denken oid. Ik overleg sowieso nog even met de juf.
Ik heb laatst gewoon rozijntjes met een lintje aan de bellenblaas vastgeknoopt. Vond t een prima traktatie. Al die ingewikkelde luchtballonnen en figuurtjes komen wel als ze ouder zijn.
Mijn zoontje is 1.5 mnd geleden gewisseld van opvang en heeft rozijntjes met een plastic speelgoedbeestje uitgedeeld. Net zoiets als glimmer dus. Heel toevallig ging diezelfde dag een ander kindje weg en haar moeder had handjes geknipt uit papier en geplakt op een gekleurd ijsstokje met daaraan een kleine snoep traktatie. Vond ik ook een leuk idee
Je hebt van die vingerpoppetjes bij oa Ikea en Hema. Die kan je op het dopje van een knijpfruit doen, over een soepstengel, over een doosje rozijntjes misschien, over een lange vinger etc etc.
Bij de Jumbo hebben ze kleine peperkoekje daar kun je dan nog wat om heen doen. Je kan ook Stoepkrijt per stuk inpakken (doorzichtig folie) en daar oogjes, mondje neus op tekenen. Daar wat lekkers aan vastmaken.(rozijntjes, doosje fruitstukjes (HEMA)peperkoek etc) Voor de juffen heb ik een leuk prentenboek gegeven wat passend was bij 1 van hun thema's en mijn zoontje had geholpen met het maken van Jan hagel koekjes. (Makkelijk om u te laten helpen. Vonden ze super.
Bekijk bijlage 566759 Hier hebben we bananenminions getrakteerd. Als je googled vind je het patroon wat je kunt uitprinten. Foto is ook van internet. ( kan mijn exemplaren niet meer vinden)