amandelen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by natascha25, Oct 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    HI

Wie heeft er ervaring met amandeltjes die ontstoken zijnbij een peuter? Ik ben een tijdje geleden bij de dokter geweest omdat ie opgezette kliertjes in zijn nek had. Ik moest het twee weken aankijken en het werd idd iets minder. Maar nu blijft hij eg uit zijn mond stinken. kan dit aan de amandeltjes liggen? Hij is nu ook verkouden dus het heef tgeen zin om hiervoor naar de dokter te gaan omdat dit ook bij de verjoudheid hoort.

Ik hoop dat ik hier wat wijzer wordt.

bednakt voor zover

groetjes natas

2. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Mijn dochter (toen 2,5) haar amandelen zijn afgelopen maart verwijderd na een continue verkoudheid van 5 maanden. Al vanaf haar geboorte snurkte zij en stonk ook uit haar mindje. Ze is er toen enorm van opgeknapt, is vrolijker, eet beter etc. Ze is nu pas weer erg verkouden geweest, met name veel hoesten, was even abng dat ze weer aangegroied zouden zijn en de ellende opneiuw begon, maar nu naar een week is ze weer zoals altijd! Dus, als je twijfelt, vraag een verwijzing naar de KNO arts!

3. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    Hij is niet continue verkouden en eten ging ook watminder maar brood at ie als een bezetene dus vandaar ook mijn twijfels. Als je in zn mondje kijkt zijn zn amandelen wel wat verdikt. Ze knippen ook niet zo snel meer toch? Had jou kleine er veel last van erna? Ik zal er enorm tegenop zitten wanneer dit bij hem moet gebeuren. Zo klein ....

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    ik lees even mee..

bij mijn zoontje zijn de amandelen al een tijdje wat dikker, aan 1 kant komt ie bijna tegen zn huig aan. Vroeg me een beetje af of dat normaal is. Heb verder niet het idee dat hij er last van heeft.

5. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Keelamanelen knippen ze zeker niet zomaar, hier pas bij 4 jaar. Lotte haar keelamandelen zijn ook erg groot, maar zijn niet onttoken of zo. Dat waren haar neusamandelen wel. De ingreep is niet prettig voor haar, ze moest toch onder narcose. Maar echt, het is zo gebeurd. Daarna was Lotte 2 daagjes niet lekker, maar met paracetamol was dat prima op te vangen. Na 1 weekje had ik een heel ander kind!!
    Neusamandelen knippen is trouwens "lopende band" werk. Hier waren er zo'n 10 kindjes die achter elkaar geholpen werden.

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn zoon is aan zijn amandelen en neusamandel geholpen toen hij 5 was had dat veel eerder moeten doen, Daar na ook een ander kind minder ziek minder vaak koorts en niet meer snurken.

Nu komt het weer terug maar hij word volgende maand al weer negen, Maar je kan je idd naar een kno arts laten verwijzen, hier in het ziekenhuis deed de kno arts niet moelijk hoppa ze waren er zo uit, Als je er zelf maar achterstaat. Dan is het zo gebeurt

Bij mijn zoon was het best verder wel heftig 5 dagen goed ziek geweest niet eten en bijna niet drinken maar het is ook niet niks om je keel en neus te gelijk te laten doen, Maar daarna ging het top!

Share This Page