Mijn dochter is 2 jaar en vandaag is de 2e keer dat ze naar de psz is geweest. Ze vind het volgens mij erg leuk, ze huilt niet als ik haar wegbreng. Maar nu was ik vandaag iets eerder en ik keek naar binnen en ze huilde, ze zag mij volgens mij ook, misschien dat het daardoor kwam. Ze deed ook niet mee met zingen en dansen wat de rest aan het doen was. Ik vond het heel zielig. Volgens de juffen was het goed gegaan. Maar nu zei ze thuis vanalles over kindje stout, kindje boemeleboem, dat een kindje gevallen was en niet mee mocht doen. Mijn dochter kan best al veel praten en ze zegt ook heel veel maar wat ik hier van moet denken weet ik ook niet. Nu ligt ze in bed en is ze volgens mij alles aan het verwerken. Ze huilt maar niet echt, het lijkt net of ze de andere kindjes na doet, hoe die deden huilen en hoe ze mama deden roepen. Ik hoor haar ook zeggen: aan de tafel komen zitten. Moet ze het nou op deze manier verwerken, is dit normaal? Herkennen jullie dit? Of zou er iets gebeurd zijn? Ze is wel best gevoelig en ze onthoudt zoveel dingen.
nu ligt ze boven te vertellen, ik laat haar maar liggen in bed want ze is kei kapot moe! Maar ik weet niet of ik er goed aan doe....vind dit echt even moeilijk. Ondertussen ligt mijn zoontje van 5 weken ook al te huilen in de kamer onder haar...pfffff beetje heavy vandaag allemaal!
Geeft het even de tijd. Zolang ze niet huilt, krijst of wat dan ook als je weggaat, gaat het vaak wel goed. En als de juffen zeggen, dat het goed gaat, dan moet je daar maar op vertrouwen.
Mijn zoontje is nu 3 keer naar de psz. geweest. Hij is daar ook nog erg stil en zingt ook nog niet mee. Hij praat ook nog niet goed, misschien dat het daar aan ligt, maar het kan ook zijn omdat alles nieuw is. Hij vindt het wel leuk volgens mij. De middag na de eerste keer was hij heel erg moe, zelfs te moe om zijn boterham te eten. Na de tweede keer heeft hij niet geslapen 's middags, hij lag wel in bed, maar hij bleef kletsen. Te veel indrukken denk ik om in slaap te kunnen vallen. Het is ook wel erg wennen voor ze, denk dat het wel goed komt hoor. Als de leidsters zeggen dat het goed gegaan is zal het ook wel zo zijn!