Onze gastouder neemt ons kind weleens mee in de auto,uiteraard met onze goedkeuring. Tot nu toe gebruikten we voor hem de maxicosi maar daar is hij bijna uitgegroeid. Dus op zoek naar een andere autostoel voor hem. Moeten wij nu voor een autostoel bij de oppas zorgen of hoort zij er zelf een te hebben? Een maxicosi overzetten is niet zo'n gedoe maar elke keer een autostoel overzetten is wat lastiger, of valt dat ook wel weer mee?
Ik denk dat het maar net is wat jullie daarover afspreken. Daar zijn geen regels voor ofzo. Waarom neemt de oppas jullie kind mee? Om zelf boodschappen te doen of andere privé-dingen? Dan is het dus vooral in haar belang om een stoel aan te schaffen. Ook als ze er bijv. ook regelmatig andere kinderen in meeneemt. Maar als jij er het grootste belang bij hebt (bijv. omdat de oppas jullie kindje bij jullie thuis ophaalt of weer thuisbrengt) vind ik dat de kosten voor jullie zijn. Je zou natuurlijk ook voor kunnen stellen om de kosten te delen.
Ze neemt hem mee omdat ze 1x per week bij andere kindjes thuis oppast. Wij moeten hem dan daar weer ophalen. Is niet altijd,ligt eraan of ik die dag net moet werken. Maar ze gaat daar ws mee stoppen.
Als dat toch al niet wekelijks is en ze er ook nog mee gaat stoppen zou ik de moeite niet nemen nog een stoel te kopen. Voor die paar keer is het toch geen moeite om de stoel over te zetten?
Ik zou kijken of jouw kind het enige kind is wat in die stoel vervoerd word. Gaat ze de stoel ook voor andere kinderen gebruiken? Of is het alleen voor jullie kind? Ik zou het niet prettig vinden als ik een dure stoel aanschaf voor bij de gastouder en ze gaat hem gebruiken om ook andere kinderen te vervoeren. Zo'n stoel gaat wel een jaar of 5-6 mee, dus als ze hem zelf aanschaft kan ze hem later nog voor andere kinderen gebruiken. En overzetten is op zich niet zo moeilijk, het is iets lastiger dan een maxicosi, maar als je er eenmaal handigheid in hebt, is het zo gebeurt...
Dat is zeker niet de bedoeling, ik een stoel aanschaffen voor het vervoer van andere kinderen. Ik bekijk het nog even in hoeverre ze hem nodig gaat hebben,wil ook niet dat een 2ehands gaat aanschaffen waarvan je het verleden niet kent. Bedankt voor het meedenken!
mijn vraagouders en ik hebben samen een kinderstoel gekocht zodat ik de jongste van hun ook kan vervoeren. de 2 oudste zitten in stoelen die ik zelf heb gekocht maar ik gebruik de "nieuwe" stoel dan ook in prive tijd voor mijn kleinste. dus split cost.
Ik ben zelf GO, en ga echt niet aan de ouders vragen of ze een stoel willen betalen. Ik kies er op dat moment zelf voor om met een gastkindje met de auto weg te gaan. De ouders vragen daar niet om.
Ik zou persoonlijk niet graag de kosten delen. Dan kun je denk ik makkelijk geharrewar krijgen over van wie het ding is, tegen de tijd dat je geen opvang meer nodig hebt en het contract beëindigd. In dit geval heeft zij een reden om een autostoeltje nodig te hebben. Het is verder op geen enkele manier in jullie belang. Dan zou ik zeggen dat zij hem moet kopen. Tenzij je bereid bent hem voor die korte tijd steeds over te zetten. (Dat zou ik persoonlijk doen.)
Ik zeg dus ook dat het aan de reden ligt. Maar jij stelde het alsof het per se zo is..en dat is dus onzin. Als je het gastkindje naar een psz moet brengen die verder dan loopafstand is dan hebben die ouders daar toch echt zelf voor te zorgen.
Ik ben ook een GO, als het kind gerelateerd is horen hun ervoor te zorgen. Dus ook als ik naar de kinderboerderij en dergelijke ga.. In dit geval is het vooral voor haar belang, dan zou zij er voor moeten zorgen.. Maar wat wil je zelf liever? Dat je kind in een niet door jou gekozen stoel zit waarvan jij het verleden niet weet? Of heb je liever dat je 1x per week? Maand? Even jullie stoel verwisseld? Persoonlijk heb ik liever het kindseigen stoel. Omdat dit voor het kindje vertrouwder is.
maar het is niet voor hun kind als de go ermee naar andere oppaskinderen gaat. En naar de kinderboerderij met de auto hoeft ook niet perse. Ik heb juist wel zelf stoelen omdat ouders vaak dingen vergeten en een autostoel is ook zo`n vergeet ding. Papa heeft haast en vergeet het in zijn haast uit de auto te halen en ik ben bezig met een kindje dat aandacht vraagt en denk er dan ook niet aan... en dan zit je zonder stoel. Nog noit een kindje gehad die er moeite mee had hoor, ze weten prima dat alles toch anders is dan thuis. Je krijgt toch ook het bedje en de kinderstoel niet mee?!