mja ik vind het wel raar als mensen hun kind een kwartier te vroeg ophalen. en bovendien niet te vergelijken met kdv. psz is meer schoolachtig en geen opvang tenslotte. dat heeft weinig met geld te maken.. meer dat ik vind dat als je psz tot 12 uur duurt.. je dus om 12 uur je kind gaat halen en niet om kwart voor 12. bij een kdv gaat het vooral om opvang als je werkt.. dus logisch dat je je kind dan ophaalt nadat je uit je werk komt.
Ik vind het wel logisch, helemaal als je ook nog oudere kinderen hebt en die om 12 uur van school opgehaald moeten worden. Je kunt immers niet op 2 plaatsen tegelijk zijn.
Hier mag je ophalen tussen 11.30 en 12.00 en tussen 15.00 en 15.30. Ik ga zoals het me uitkomt met het ritme van de jongste. De ene keer ben ik vroeg, de andere keer later. Hij hoeft van mij niet per se de tijd vol te maken ofzo...
Psz is anders dan kdv. Als psz tot 12 uur duurt, dan is het niet de bedoeling dat iedereen zomaar eerder binnen komt vallen, om zijn/haar kind mee te nemen. Ze hebben daar ook hun vaste programma van afsluiten. Ik zou een gesprek met de juf aangaan, hoe het nu precies zit.
@suus: daarom hebben veel psz's een kwartier speling qua ophalen.. maar dan zeggen ze niet "het duurt tot 12 uur" maar "tussen 11.45 en 12.00" Overigns is dat natuurlijk niet het probleem van de psz...
ik snap eerlijk gezegd ook niet dat de juffen dit goed vinden. bij ons kom je er dus echt niet in en terrecht! iedereen moet netjes wachten tot het half 12 is en de kindjes klaar gemaakt zijn om te vertrekken.
dat is natuurlijk niet het probleem van de school of de psz maar een logistiek probleem van jou als ouder.(stel je zet je andere kind 15 km verderop op school. da's jou beslissing en dus jou probleem.) de meeste psz houden er echter wel rekening mee door om half 12 uit te gaan en de kleuterschool gaat dan om kwart voor 12 uit.
Gewoon even navragen wat de bedoeling is.. Of dat er zeg maar een soort in- en/of uitloop is. Hoor hier in de omgeving toch heel vaak dat het wel normaal is tussen bijv. 11.30 en 11.45 op te halen. En 's middags tussen 15.30 en 15.45 bijv. Even navraag doen en je weet in ieder geval wat 'normaal' is bij de psz waar je dochter naar toe gaat.
Bij ons is dit ook zo en vooral voor de kindjes vind ik dit idd wel een hele prettige manier. Het is duidelijk wanneer het is afgelopen (minder gezeur/evt huilen met weer mee naar huis gaan, want ik wil nog even spelen etc ). Anderzijds lijkt het me ook wel prettig als er wat meer tijd is om nog even een praatje te maken met de juf hoe het is gegaan. Dat is nu bij ons altijd heel kort tussen neus en lippen door, want alle moeders zijn er tegelijk. Bij het brengen is daar dan wel weer tijd voor, maar dat vind ik toch anders dan achteraf vragen hoe de ochtend was geweest. Nu heb ik daar niet meer zo'n moeite mee, maar vooral de eerste tijd vond ik dat wel jammer.
Een peuterspeelzaal is eigenlijk gewoon school natuurlijk ,dus vind het logischer dat ze daar vaste tijden hanteren met brengen en halen. Misschien is dat bij jullie ook wel zo, maar ben je daar niet van op de hoogte. Even navragen bij de juf en je weet hoe het zit, want op elke psz is het weer anders geregeld. Hier kunnen wij de kinderen 's ochtends tussen 8.30 en 8.45 brengen en om 11.30 weer ophalen. Er is geen enkele ouder die eerder de klas in mag en er wordt geroepen als we binnen mogen komen. Dan gaat er een juf bij de deur staan om te kijken of elke kind met de juiste ouder mee gaat en er niet een tussenuit glipt naar buiten. Ik zou het persoonlijk ook zeker niet leuk vinden als ouders zelf maar bepalen wanneer ze de kinderen op gaan halen, dan kan het dus voor komen dat je kindje alleen achter blijft en dat vind ik weer niet de bedoeling op een peuterspeelzaal. Het is toch de bedoeling dat ze daar leren spelen met andere kindjes en het is niet zo zeer een opvang. Maar ja, om een lang verhaal kort te maken, gewoon even navragen bij de juf. Dan heb je duidelijkheid.
Wat apart zeg.. hier is het ook helemaal niet zo. Om 11 uur zijn ze klaar, voor die tijd is de deur dicht en zingen ze nog hun afscheid-liedje en doet de juf de deur open. Ouders komen binnen en laten zien dat ze er zijn en nemen hun kind mee, de kinderen van wie hun ouders er nog niet zijn moeten op hun stoeltje blijven zitten en wachten tot hun ouder of verzorger er is.
tja dat had ik ook die vindt het wel gezellig daar maar vondt je het niet lullig als je haar elke keer later op haalde ??? heb soms het idee dat moeders me gek aankijken van goh wat ben je laat ofzo?