soms word ik echt letterlijk gek van het kdv!

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by lennylenn, Jun 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

waarom doen ze nou verdorie altijd wat ze zelf willen!!!! kom ik maddi vandaag ophalen, bloedneusje want hij is gevallen. ok kan gebeuren kindjes kijken niet uit
    zat zielig in een babywagentje doodmoe voor zich uit te staren. had ook net gehuild. hij lachte niet eens toen hij me zag keek even op en staarde weer voor zich uit. ja zegt dat mens.. ik heb hem maar even wakker gehouden want hij had vanochtend zoooolaaanngg geslapen. ow hoelang dan? 2 uurtjes. JA DAT DOET IE ALTIJD!!! en daarna nite meer geslapen? nee zegt ze denk ik hou hem maar wakker anders slaapt ie vanavond niet meer. SINDS WANNEER IS DAT JOUW PROBLEEM? nee nu ligt ie lekker te slapen!!! hij wilde niet eten want hij was te moe. gillend en huilend in bad gedaan. tijdens het aankleden ook huilen. net even geslapen nu wakker en wilt niet meer slapen. EN BEDANKT HE VROUWTJE VAN HET KDV. ik heb hem om 08.00 gebracht en ik weet dat hij dan rond een uur of 10 weer gaat slapen. nou dan heeft ie tot hooguit 12.30 geslapen. ik was erom half 5 om hem weer te halen. normaal slaapt hij thuis van 09.30 ror 12.00-12.30

en van 14.00/14/30 tot 17.00. alles verlopt dan prima eet goed speeltleuk is vrolijk en gaat optijd naar bed. nu is het al 22.00 en hij valt nu pas in slaap met af en toe nog wakker worden en huilen. maar goed morgen zal ik nog ff op mn tanden bijten en aardig blijven uitleggen dat ze hem niet wakker hoeven te houden. maar de volgende keer wurg ik dr.

2. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Yep....herkenbaar helaas.... :x
    Hier ook regelmatig van die ergernissen, maar ja, aan de andere kant vindt Charlotte het daar geweldig, dus daarom blijft ze wel gaan, maar sóms he....!! :x:x:x

ps. gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. lennylenn

ja hij heeft het daar ook mnaar zijn zin dus dat scheelt weer. vaak komt hij ook gewoon hartstikke vrolijk thuis.

bedankt voor de felicitatie:D

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Ik heb zelf dus gewerkt als leidster op verschillende kdv's en vond t altijd heeeel hinderlijk als ik mijn medecollega's hoorde praten of de dingen die ze ouders idd vertellen. Ik kon mij er behooorlijk over opwinden terwijl t niet eens mijn kinderen waren.

-Ze beslissen idd dat ze je kind maar ff wakker houden zodat ie vanavond goed slaapt...jou probleem???!!!

-2x proberen fruit te geven, weigert t kind dan geven ze al gauw op zonder t eten ff leuk te maken voor zo een kind grrr, t is in hun ogen eten is een moeten en geen leuk aan tafel moment. Zelfde verhaal met brood, de kids aan tafel, hup broodje voor hun neus en eten maar, gooien ze een keer ermee of niert eten/luisteren hup die is klaar met eten! MAakt gezellig denk ik dan!!

-niet goed opletten en dan gebeurd er iets met het kindomdat leidsters te druk zijn met kleppen met elkaar( bloedneus etc) en dan ja hij is gevallen, kan gebeuren zijn kinderen he!

-als ze huilen tijdens t slapen na 10min er al uithalen, want ja hij/zij maakt de andere kinderen wakker!

Wat ik ook vaak meemaakte was, dan hielden ze een kind wakker of vergeten dat die ook nog moet slapen in de middag en dan doodleuk tegen ouders vertellen: ja hoor ze heeft heerlijk geslapen een uurtje ( of 2) gewoon liegen dus!!!

-De kinderen amper aandacht geven, vermaken en zodra ouders in aantocht zijn hun kids op te halen snel t kindje pakken en doen alsof ze de hele dag met je kind bezig waren en dan ooo hij/zij is zooo lief, zo leuk gespeeld etc etc( klopt geen hol van)

Zoals jij Maddi dus zag kijken zo leeg voor zich uit starenheb ik meerdere kindjes gezien helaas, ik deed echt mijn best om die kids alsnog de nodige aandacht te geven al waren ze niet eens van mijn groep.

Het kan ook anders hoor!!! Niet alle kdv zijn zo, en t is niet zozeer t kdv, maar de leidsters!!! Er bestaan ook goede kdv's en leidsters, en die heb ik ook gezien en meegemaakt!

Volgende keer idd wat van zeggen, en nog ff wachten met wurgen hihi, kan me je frustratie heeel goed begrijpen, je kindje is thuis doodop en slaapt aan tafel al. Ze doen jou er geen plezier mee je kindje wakker te houden

5. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    owja, van harte met je zwangerschap meid!! WAt leukkkk :)

Geniet ervan ;)

6. adi

adi Niet meer actief

Snoopy82, ik word nu helemaal huiverig van jouw verhaal :)... Nu ga ik naar alle verhalen van de leidsters met achterdocht luisteren... lult ze nu alles uit haar nek? ;)

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

snoopy ik vind jouw stukje nou niet echt handig.....niet overal zijn ze zo, hier niks te klagen over het kdv. Overal waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt maar om nu zo over je eigen collega's te praten......

lennylenn.....je wil niet weten hoe vaak ik op het kdv ouders oor klagen dat hun kleintje 's middags nog laat geslapen heeft en dus thuis niet meer wil. Zo rond de 11 maanden gaan ze ook wel een beetje naar 1 slaapje toe dus een erg vreemde gedachte van het kdv is het niet. Heb je het zelf meteen bespreekbaar gemaakt zodat het de volgende keer niet meer gebeurd? Lastig blijft altijd dat ze ook aan een bapaald ritme op de dag vast zitten en je kleintje hier toch een beetje in mee moet gaan. Misschien was hij de hele middag al lekker aan het spelen en wilde ze hem daarom niet naar bed doen. Was het alleen het moment dat je hem ophaalde dat hij instortte....

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik werk in de kinderopvang en zie het vaak andersom: ouders die vragen of wij de kinderen willen ophouden zodat ze savonds goed slapen. wij weigeren dit altijd.

maar kan me voorstellen dat je hier boos om wordt!! jeetje zeg, wat een rotmens!!

@Snoopy, jouw punten herken ik niet direct, wij liegen echt nooit tegen ouders en proberen het wel degelijk echt gezellig voor de kinderen te maken. maar dat er zulke leidsters zijn weet ik helaas ook.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb dit altijd om de 1 of andere reden met invalleidsters... De vaste leidsters van mijn zoontje vind ik ontzettend fijn (1 meisje is wat passief, maar gelukkig compenseren de andere 2 dat en bovendien is ze wel lief). Maar als er dan zo'n nieuwe muts op de groep komt... Om de 1 of andere reden wantrouw ik die altijd. Laatst had een invalkracht zoonlief in de stoel aan tafel gezet, was ze opgestaan om een kind te verschonen en had hij dus haar schaar in zijn hand die ze had laten liggen. Grrr!

Nee, geef maar gewoon die vaste krachten. Ik ben blij dat een hele fijne kracht volgende week weer terug is van vakantie. De andere 2 zijn al weg geweest dus de rest van de zomer zijn de vertrouwde dames er weer :) Vindt zoonlief ook leuker.

10. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ben ook invalleidster (tenminste tot morgen ;) ) maar ik vind het niet fijn om te horen wat bv yukl zegt... zo'n nieuwe muts op de groep probeert het ook allemaal op de rit te houden in die groep! Hoewel een schaar natuurlijk niet kan, maar goed daar hoef je echt geen INVAL leidster voor te zijn hoor. Vind het wel behoorlijk denigrerend overkomen allemaal.. En liegen.. daar doen we hier niet aan.. we proberen juist een leuk moment te vertellen en als jouw kindje toevallig de hele dag huilt, zeggen we bijv dat ie zijn dag niet had vandaag. Dus we proberen het zo 'aardig' mogelijk te vertellen.

11. cookiediva

cookiediva Actief lid

Mar 6, 2009
    309
    1
    16
    Jeetje wat een verhalen! Mijn zoontje is twee dagen op een KDV, en ook daar gebeuren wel eens dingen waarvan ik denk 'moet dat nou' maar ik geef direct aan hoe ik het dan wél wil en over het algemeen gaat dat goed. Laatst kwam ik bijvoorbeeld om hem op te halen om 4 uur, en toen haalden ze hem net uit bed. Hij had toen om allerlei redenen geen fruit gehad en was twee keer twee uur later gaan slapen dan gewoonlijk. Dat is voor mij niet acceptabel, omdat dan zijn hele ritme verstoord is. Ik heb dus duidelijk gezegd dat ze hem uiterlijk om 3 uur uit bed moeten halen (reactie: 'ja, maar toen moest ik een ander kindje de fles geven', waarop ik heb gezegd dat ze hem dan om 5 voor drie maar eruit haalt :x). En ik wil ook geen ingehaalde fruithap om 4 uur als hij om 5 uur warm moet eten.
    En ik heb ook nog gezegd dat als een dag zo afwijkend is en ze twijfelen over wel/niet naar bed dat ze gewoon even moeten bellen.
    Tot nu toe pakken ze dat goed op, en ik zeg het ook altijd op een vriendelijke manier en leg uit waarom ik het graag zo wil. Als dat niet helpt word ik duidelijker/minder vriendelijk :)

12. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

Jun 22, 2009
    847
    1
    18
    Tsja, wel vervelend dat je zoon niet geslapen had en dus instortte, maar ik denk dat het misschien wel aankomt als je het nogmaals zegt dat dat niet de bedoeling is. Nu gaat mijn dochter niet naar een kdv, maar ik heb wel eens meegelopen op een kdv en daarvan weet ik dat het echt anders kan. Ik liep toen mee, eerst voor een examenopdracht en later ook, omdat ik de oppas was van de kinderen van de eigenaresse van dat kdv. Haar dochter had haar been gebroken en ik was daar dus, zodat haar dochter toch gezellig mee kon draaien op het kdv. Het is ook een kdv dat een prijs heeft gewonnen als beste kinderopvang van nederland. Maar daar zag ik dus dat er echt aandacht was voor de kinderen.

13. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    TS, ik zou dit juist benoemen bij de leidster. Ze was er heel eerlijk over, ze heeft dit niet expres gedaan. Dus aangeven dat je kindje dus wel moet slapen dan. Zulke dingen moet je niet opkroppen, kans is groot dat je je dan steeds meer gaat ergeren aan andere (kleine) dingetjes.

Wij lopen ook wel tegen dingen aan. Maar proberen het wel zoveel mogelijk bespreekbaar te maken. En andere dingen los te laten want het zal nooit helemaal gaan zoals je het zou willen..
    Ook wij zijn wisselend tevreden over de leidsters. Maar er is gelukkig altijd wel 1 op de groep waar we vertrouwen in hebben.

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het spijt me dat je je aangesproken voelt, maar het is nou eenmaal zoals ik het ervaar. Iedere keer als er een invalleidster op de groep komt, gebeurt er weer wat. Dat heeft er toe bijgedragen dat ik steeds minder enthousiast werd als er een nieuwe leidster op de groep kwam. En inmiddels sta ik dus niet meer te springen.

15. lennylenn

hallo allemaal
    bedankt voor de reacties, ik ga het maandag met de leidster bespreken.

over de inval leidtsters..tjah ik snap dat ze hun best doen maar ik ben er ook niet weg van. laatst was er ook eentje..kwam thuis met maddi had ie een pamper maar MINI aan. hij draagt maxi 4!! de striemen zaten zo diep in zn billetje dat er een riviertje onstond toen hij in bad zat. tjsah dat moest ik er dan wel metteen uitgooien zn billen en dijen waren helemaal rood. heo kun je in hemelsnaam een kind van bijna 1 jaar in een MINI pamper proppen? dan ben je toch ook niet goed in je bolletje?

16. lennylenn

dus ik begrijp best wat yukl zegt over de invallers. ik ben er ook absoluut niet weg van. en dat komt niet door deze ene keer hoor dat ie een verkeerde maat pamper aan had. op zijn vorige kdv toen hij 6 bijna 7 maanden was hebben ze hem over 1 hele dag op 1 flesje laten teren. nou toen was ik echt woest!!! en dat heb ik ze toen laten weten ook

17. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Lennylen, wel kdv zit je kindje dan? (volgens mij mag je dit niet in het topic zetten, wil je het PB'en?) Ik werk zelf op een kdv als vaste leidster (en heb gelukkig nog nooit klachten gehad, maar wel veel complimenten) op een groep. Dus ben even benieuwd of ik het kdv misschien ken.

Wel heel erg vervelend trouwens! Ik word zelf altijd een beetje pissig (in mezelf) als ouders zeggen dat een kind niet meer mag slapen, omdat hij anders 's avonds niet meer slaapt (dat is tot daar aan toe), maar het kind valt dan wel om 3 uur doodmoe met zijn hoofd op tafel *zucht*.....

18. moonlight159

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    ik vind het trouwens ook niet leuk om te lezen van Snoopy zegt, een pagina terug! Voel me wel aangevallen zo :(. Je zet een kinderdagverblijf nu neer alsof het de ergste plek van de wereld is, waar kinderen echt niet naar toe moeten. Jammer......

Wat betreft de invallers, wij zijn heel kieskeurig naar invallers. Wij kunnen gelukkig zelf nog een beetje sturen wie we willen hebben of niet. Maar meiden.....de vakantie tijd komt er weer aan en echt! wij willen ook graag vakantie.....dus wees een beetje schappelijk naar onze lieftallige invallers ;)

19. moonlight159

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    ehh....waarom staat kieskeurig ineens als link? En linkt hij naar de website??

20. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt, maar ik heb net zulke ervaringen. Onze leidsters logen gewoon over andere kinderen waar je bijstaat!!!! :$ Een meisje zat al heel lang te huilen, toen de moeder binnenkwam was ze net even stil. Dan begint het meisje weer te huilen, zegt de leidster: "Ach...begin je nu te huilen? Je bent de hele tijd zo lief en rustig geweest!"

Nou kwader kun je me niet krijgen!!!!!:x

Share This Page