Het is nog niet zover maar vraag het me wel af.... onze zoon wordt in juli 4 jaar en zal dan na de zomervakantie naar de basisschool gaan. Hoe zit dan met de periode ertussenin? Kan hij dan nog gewoon naar het KDV? En de kinderopvangtoeslag?
Ja,mijn zoon is uit juli en ging ook na de zomervakantie naar de basisschool en die tijd heeft hij op het kdv mogen blijven,was hier geen probleem en je kinderopvangtoeslag loopt tot wanneer jij m afmeld
Je hebt recht op toeslag zolang je dagopvang afneemt, officieel zijn kinderenpaz met 5 jaar leerplichtig en mogen ze tot die tijd dus op een kdv blijven met behoud van toeslag. Wel even met het kdv overleggen, eant die gaan er vaak van uit dat het stopt met 4 jaar. Andere optie als je kind straksnaar de bso gaat is het al op de bso te laten starten, die zijn in de zomervakantie natuurlijk ook hele dagen open en vaak is daar wat meer uitdaging voor vierjarigen.
Jawel, onze kinderen zijn van 23 juli en zijn tot 23aug op kdv gebleven, met behoud van kot. Deze blijft doorlopen totdat je kind op basisschool start.
het is weliswaar goedkoper om je kind in de zomervakantie al naar de bso te sturen, maar overleg even goed of je dat wilt. Bij ons was de zomer-bso op een andere locatie met kindjes van andere scholen erbij en ook andere leidsters. Mijn zoontje ging er "wennen" omdat hij na de grote vakantie 4 werd, maar het was alleen maar druk en verwarrend.
Bij ons is de Bso (uurprijs) duurder dan het kdv. Wij zijn wel mi van de vakantie overgestapt, omdat de oudste al op de BSO zat . Maar inderdaad ook de BSO op een andere locatie en uitstapjes die ik eigenlijk te wild vond voor nét 4 jarigen.