Overbrugging KDV en basisschool

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Nicolientje, 4 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Het is nog niet zover maar vraag het me wel af.... onze zoon wordt in juli 4 jaar en zal dan na de zomervakantie naar de basisschool gaan. Hoe zit dan met de periode ertussenin? Kan hij dan nog gewoon naar het KDV? En de kinderopvangtoeslag?

2. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ja,mijn zoon is uit juli en ging ook na de zomervakantie naar de basisschool en die tijd heeft hij op het kdv mogen blijven,was hier geen probleem en je kinderopvangtoeslag loopt tot wanneer jij m afmeld

3. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Maar je hebt toch geen recht meer op toeslag als je kind 4 wordt?

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Je hebt recht op toeslag zolang je dagopvang afneemt, officieel zijn kinderenpaz met 5 jaar leerplichtig en mogen ze tot die tijd dus op een kdv blijven met behoud van toeslag. Wel even met het kdv overleggen, eant die gaan er vaak van uit dat het stopt met 4 jaar. Andere optie als je kind straksnaar de bso gaat is het al op de bso te laten starten, die zijn in de zomervakantie natuurlijk ook hele dagen open en vaak is daar wat meer uitdaging voor vierjarigen.

5. adi

adi Niet meer actief

Jawel, onze kinderen zijn van 23 juli en zijn tot 23aug op kdv gebleven, met behoud van kot. Deze blijft doorlopen totdat je kind op basisschool start.

6. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Super!! Dank jullie wel dames:)

7. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Dit is in veel gevallen ook nog een goedkopere oplossing dan op het Kdv laten ;)

8. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Vaak kan je het overbruggen met de creche,of evt bso.

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    het is weliswaar goedkoper om je kind in de zomervakantie al naar de bso te sturen, maar overleg even goed of je dat wilt.
    Bij ons was de zomer-bso op een andere locatie met kindjes van andere scholen erbij en ook andere leidsters.
    Mijn zoontje ging er "wennen" omdat hij na de grote vakantie 4 werd, maar het was alleen maar druk en verwarrend.

10. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Bij ons is de Bso (uurprijs) duurder dan het kdv. Wij zijn wel mi van de vakantie overgestapt, omdat de oudste al op de BSO zat .

Maar inderdaad ook de BSO op een andere locatie en uitstapjes die ik eigenlijk te wild vond voor nét 4 jarigen.

Deel Deze Pagina