Hier betaal je ook naar inkomen. Ik geloof dat de minima iets van 20 euro moeten betalen. Wij betalen 90 euro. Idd veel!
Dat is dan veel geld voor jullie ja. Maar hoe kunnen jullie op bijstandsniveau zitten als je man 40 u werkt? Als je gehuwd bent is bijstand 100% van het minimumloon, verdient je man dan minimumloon? Dan wordt hij slecht betaald want dat zie je niet gauw. En heb jij geen uitkering in verband met je ziekte?
Tjee zeg, dat het per gemeente verschillend is snap ik, maar dit zijn wel hele uiteenlopende bedragen wat ik hier voorbij zie komen.... Hier is het ook inkomstenafhankelijk, het minimale bedrag is iets van 4 euro nogwat tot aan 79 euro per maand. Wij betalen straks iets van 67 euro voor 2 dagdelen.
Mijn zoon zit niet op de peuterspeelzaal (heb uiteindelijk voor het kdv gekozen) maar hier is het 53,- per maand voor 2 halve dagen. Dit is voor iedereen hetzelfde en staat dus los van je inkomen..
Wat een grote verschillen zeg! Ik vind sommige bedragen echt absurd! Hier betaalt iedereen hetzelfde bedrag, iets van 40,00 per maand,voor 2 dagdelen per week. Dit is gesubsideerd door de gemeente. Er komen eenmalig inschrijfkosten bij, 12.50. Je hebt hier ook een particuliere psz. Daar betaal je voor dezelfde uren zowat het dubbele! Maar een voordeel: Je betaalt alleen als je kind gaat. Dus bij ziekte geen kosten! Bij de gesubsideerde psz betaal je een vast bedrag, 11 maanden per jaar. Dus ook aantal vakantiedagen!! Ik vind het trouwens wel goed dat iedereen hetzelfde moet betalen. Wij worden al zovaak gestraft omdat we allebei werken en goed ons best doen.. Natuurlijk vind ik een regeling voor 'de echt bijzondere gevallen' wel goed.
Hier is het ook achterlijk duur, ruim 80 Euro voor 2 dagdelen. Nu zitten ze op het kdv, was in onze situatie nog voordeliger. Ze gaven aan duurder te zijn, omdat ze met 2 gediplomeerde krachten en een stagiaire werken en meestal is het maar 1 gediplomeerde en een stagiaire/hulpje. In ieder geval merkten ze wel dat behoorlijk wat mensen afhaakten of voor het kdv kozen vanwege de kosten. Niet zo vreemd.
Bij ons kijken ze ook naar inkomsten, maar ik geloof dat wij volle pond betalen. Ook wordt er gesubsidieerd geloof ik, want las laatst nog een stukje in de plaatselijke krant dat ze meer geld zouden krijgen dit jaar. Maar wat een verschillen idd, ik sta er echt van te kijken hoor. En dan te bedenken dat een basisschool voor ene jaar een euro of 13 kost ofzo. Dat is toch belachelijk eigenlijk
Wij betalen 50 euro voor 2 dagdelen en 75 voor 3 dagdelen. vind het wel heel erg duur maar oké. Basisschool kost 52,50 per jaar en dan hebben ze ook nog eens schoolrijsje daarbij. Peuterspeelzaal is maar 2,5 uur per keer en Basisschool school 23 uur per week Iedereen betaald hier hetzelfde wat ook raar is want als je meer verdiend dan kan je meer missen als dat je het minimum hebt
Ik vind het hier echt meevallen, wij betalen 30,= in de maand voor 4 dagdelen. Vind het absurd hoge bedragen die ik hier voorbij zie gaan De hoogste tarief is hier 64,= en de laagste is 25,=
Waarom zou je ook psz als je kindje al op het kdv zit?Dan wordt het idd allemaal erg duur.Ik heb geen idee wat hier de psz kost want onze meiden gaan naar het kdv.Ik zie de psz absoluut niet als aanvulling van het kdv.Op een psz zijn ze maar 2,5 uur,en leren ze verder erg weinig.
Mijn dochter gaat 1 dag naar het kdv, wat ze erg leuk vind. Van die ene dag zijn wij afhankelijk wegens werk en het kdv zit op mijn werk. Wij hebben gekozen voor een psz, omdat mijn dochter daar lekker haar ei kwijt kan, met andere kindjes kan spelen ed. want ze vliegt na een paar dagen thuis tegen de muren op. En het psz ziet hier om de hoek en als ik haar bijv nog een extra dag naar het kdv zou doen, denk ik dat dat duurder is en ik moet er speciaal voor gaan rijden. Vandaar die keuze voor ons.
Haha duidelijk.Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze meer dan 1 dag op het kdv zou zitten.Daarom vond ik het ook zoveel.
Hier was het niet naar inkomen... 35 euro voor 2d per week dacht ik en wat meer voor 3. Dat was ook het max. aantal dagen. Lage inkomens kunnen via de gemeente een tgemoedkoming oid aanvragen. Ligt dus net aan waar je woont, misschien de gemeente bellen en gewoon informeren bij de psz zelf... zullen dit wel vaker tegenkomen
Ja maar de basischool is verplicht (leerplicht vanaf 5jaar) en een psz is niet verplicht, daarom zal er, denk ik, een groot verschil in kosten zijn van psz t.ov. basisschool. Maar de verschillen lopen per psz wel erg veel uiteen idd.
Wat een bedragen allemaal!! Toen Mijn oudstse naar de peuterspeelzaal ging hoefde we helemaal niet te laten zien wat we verdienden.. Hier is het tarief 8 euro nog wat per maand voor 4 dagdelen!! moet er wel bij zeggen dat het hier werd gesubsideerd word door de gemeente.oja en 7 euro inschrijfgeld.