Peuterspeelzaal kosten...

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door thewiz, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    ja hier ook € 7,= voor 4 dagdelen eerst was dat €42 voor 3 dagdelen, maar het was veranderd door de gemeente.

2. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Dat is wel extreem weinig zeg! Echt heel fijn (voor jullie). Mag wel in heel Nederland. ;)

3. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hoi,
    wij betalen voor 3 dagdelen €78 per maand en zitten dan wel in hoogste categorie! Best grote verschillen zeg!! Maar ja hij vindt het wel helemaal fantastisch!

groet Nina

4. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Wij zouden ook iets van 80 euro moeten betalen.
    Hierdoor gaat sander niet naar de psz.

Hij gaat naar de kinderopvang en gaat als hij 2 is naar een groep bij de opvang die meer voorbereidend is voor school. En ik heb zoiets dat vind ik voldoende.

Als de psz goedkoper was geweest, had ik hem ook daar naar toe gedaan. Maar vind 80 euro teveel voor die paar uurtjes per week.

.

5. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Ja, mijn vriend verdient net ietsjes meer dan het minimumloon (12 euro meer). Hij werkt bij een sociale werkplaats. Hij is geboren met zijn navelstreng om zijn nek en heeft hierbij zuurstoftekort gehad en heeft dus een afwijking in zijn hersenen.
    Ik krijg dus geen uitkering omdat mijn vriend net teveel verdiend. Maar dat is niet erg want we komen wel rond!
    Maar dan met zo"n grote uitgave voor een peuterspeelzaal erbij dan word het wel heel erg krapjes...
    Ik heb contact gehad met de gemeente en die hebben me formulieren toegestuurd voor korting op de kosten.
    Dus ik moet nog even afwachten wat hier uit komt. Duurt nog een paar weken....

6. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    hier gaat het naar je inkomen...
    wij zitten in de hoogste groep, wij betalen rond de 65 euro voor 1 ochtend en 1 middag ....

maar zie dat er ENORME VERSCHILLEN zijn per regio/gemeente !!!

maar vindt het wel absurd hoog hoor ! ze zouden het gratis of de kosten flink lager maken !!!

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Wij zitten in de hoogste groep qua betalen en we hebben echt geen topinkomen. Maar bij ons zit je vrij snel in de duurste groep. (dus bijna 80 euro voor 2x 2,25 pw)
    Hierdoor gaan veel niet naar de peuterspeelzaal zie ik in mijn omgeving. We wonen ook in een best dure omgeving. Dus mensen hebben al best veel geld nodig voor woonlasten en andere kosten. Sander gaat naar de kinderopvang en ik heb hem nu opgegeven voor een groep die meer gericht is om naar de kleuterschool te gaan (denk dat die groep niet voor niks is opgezet).
    Jammer hoor, als het goedkoper was, had ik sander zeker weggebracht.
    gr brenda

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wij betalen €69,= voor een ochtend en een middag à 2,25 uur..Ze hebben na de zomervakantie nog een verhoging doorgevoerd, vorig jaar was het nog €65,=. Eerlijk gezegd vind ik het gewoon veel te duur, zeker als je ziet wat ze ervoor krijgen (een beker melk en een droge cracker en ze gebruikt wat knutselspulletjes), alleen kan ik het tegenover m'n dochter niet maken om haar eraf te halen, ze vindt het daar hartstikke leuk. Gelukkig nog een krap half jaartje en dan mag ze naar groep 1, dus nog ff doorbijten....

9. p1982

p1982 Niet meer actief

we zouden 70 euro meoten betalen voor een ochtend en middag, 2 uurtjes per keer
    ze gaat er niet heen omdat ze ook 1 dag per week naar kdv gaat ben dan voor hele daf kdv goedkoper uit

Deel Deze Pagina