Hoi meiden, Onze dochter (3,5) is al de hele week hangerig. Ze is niet ziek of huilerig o.i.d. maar ze hangt de hele dag op de bank met haar knuffel en haar duim in de mond. Aan tafel gaat ook steeds de duim erin en leunt ze steeds met haar hand onder haar hoofd. Vanmiddag heeft ze even buiten gespeeld en nu zit ze met rode wangen op de bank met slaperige ogen, terwijl ze normaal op dit tijdstip nog rond stuitert . Omdat het de hele week al zo is ga ik me toch zomaar wat zorgen maken, omdat ze normaal gesproken veel drukker is en lekker speelt. Omdat ze geen koorts heeft en verder ook niet ziek overkomt vraag ik me af wat het kan zijn dat ze zo moe is. Ze slaapt 's nachts prima en is niet extreem vroeg wakker 's ochtends.
Onz dochter heeft dit afgelopen winter ook gehad. Vaak en veel moe, hangerig... Ben ermee naar de huisarts geweest, maar die wilde niet gelijk bloed prikken. Eerst een maand aan de roosvicee forte en extra vitaminen. Nou werd dat pertinent geweigerd door mevrouw want ze wist drommelsgoed dat dat 'van de dokter' moest, grrr Maar ik moet zeggen dat het momenteel veel beter is nu ze weer veel buiten speelt. Ze heeft nog wel haar hangmomenten en aan het einde van de dag is ze echt op (maar wat wil je als je dag rond 6 uur begint). Dus misschien volgende winter maar preventief aan de roosvicee forte, appelstroop en multivitamines... Het kan overigens natuurlijk ook een griepje oid zijn...
Dank je voor je reactie. Extra vitamines zal ik morgen eerst voor haar kopen... in de vorm van tabletjes gaat het met haar nog het beste want ze is geen fan van fruit. Probeer het wel iedere dag, maar veel krijgt ze niet binnen. Groente gaat de laatste tijd wel goed. Misschien als het mooie weer idd wat meer doorzet en ze meer buiten speelt, ze wel lekker op gaat knappen. Als je kind normaal gesproken altijd lekker bezig is voelt het toch niet goed als ze ineens zoveel moe is...
Voor buiten spelen heb je wel extra energie nodig en die lijkt ze niet te hebben. Je zou de huisartsenpraktijk kunnen bellen voor advies. Verder appelstroop op brood en smoothies vinden veel kinderen lekker. Wij maken het heel simpel van een banaan, aardbeien(diepvries) scheut yoghurt en beetje melk en in de blender. Wil je het stevig meer als ijs. Gooi je de banaan in stukken in de diepvries. ( of ander fruit)
Hier nu precies hetzelfde sinds een week. Erg moe, huilerig en wallen onder haar ogen. Ze heeft dit weekend zelfs lang geslapen tussen de middag, dat doet ze al een paar maanden niet meer. En na het slapen was ze met een uurtje weer erg moe. Ik vermoed zelf dat het een groeispurtje is, iets anders kan ik niet verzinnen. Ze slaapt 's nachts prima en is een uitstekende eter, veel groente en fruit.
Ook hier hetzelfde "probleem" alleen speelt het al een maand of twee drie. Steeds neem ik me voor om langs de huisarts te gaan,maar dan gaat het weer even beter en doe ik het niet. Nu ik het hier zo lees lijkt het wel bij de leeftijd te horen. Wil eigenlijk niet dat hij geprikt wordt voor bloed tenzij het uuteraard niet anders is. Mmmmm morgen misschien toch maar bellen
Misschien even laten prikken op suiker? Kan ook zijn dat ze ijzer tekort komt, dan helpt indd appelstroop, spinazie etc.. wat extra vitamientjes kan nooit kwaad, hier helpen de tabletvormpjes indd ook hrt beste.