Groeipijn aan 1 beentje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Estha, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Hi!

Onze dochter van 3 jaar en 8 maanden heeft regelmatig dat ze 's nachts roept omdat ze zo'n pijn heeft aan haar been. Ze moet er echt van huilen terwijl ze normaal wel een bikkel is.
    Nu is deze pijn maar aan 1 kant, onderin het been. Terwijl ik dus dacht dat groeipijn altijd aan beide kanten is en boven in de benen.

Nu heeft ze een tijdje terug ook wat gek gelopen en we hebben toen foto's laten maken van haar heupjes, dit was allemaal ok. Wel heeft ze soms weer wat dagen dat ze overdag wat last heeft met het lopen, meestal aan het einde van de dag.Wat ik na de foto's wijt aan overbelasting?!?

Iemand ervaring met dezelfde pijn in een beentje??

Groetjes,
    Estha

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Hier ook regelmatig maar in één been en het verschilt waar precies, soms in haar kuit, soms in haar knie, soms in haar voet. Toch denk ik dat het wel groeipijn is, omdat ze er maar af en toe last van heeft en dan echt huilend wakker wordt van de pijn ed, normaal slaapt ze prima.

Als het echt heel regelmatig voorkomt zou ik toch nog eens langs de huisarts of fysio gaan om het na te laten kijken...?

3. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Onze dochter heeft het ook meestal aan 1 been...meestal ook midden in de nacht, heel soms 's avonds. Na een half uurtje wrijven en masseren trekt het weg en valt ze gelukkig meestal weer in slaap. Navraag bij de huisarts komt uit op groeipijn.

4. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn dochter heeft het ook, heel verschillend in welk been en op welke plek, weet bijna zeker dat het groeipijn is, vooral omdat het telkens anders is.

5. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi,

Onze zoon heeft er ontzettend veel last van ik blijkbaar ook als kind zijnde.
    Wat helpt is het te masseren als ze pijn heeft en ik geef hem dan vaker een paracetamol.

Hij heeft het ook vaak aan 1 been laatst in Ijn kuit. Hij wilde ook echt niet lopen maar we hebben ( hoe hard het ook klinkt ) gezegd dat hij wel moest lopen en eerst liep hij mank en later kon hij erop lopen.
    Ikzelf denk dat het wel belangrijk is dat ze er op
    Blijven lopen...

Het is heeel vervelend en naar om te zien.

Sterkte

6. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Zielig he die groeipijn. En je kunt er nauwelijks iets aan doen. Mijn zoon heeft het heel erg gehad in zijn knieholtes. Dan lag hij tussen ons in in het grote bed te huilen en wij moesten dan zijn knieholte wrijven (en blijven wrijven,wat heel lang kon duren) tot hij in slaap viel.

De laatste tijd heeft hij het regelmatig over pijn aan de binnenkant van zijn elleboog. Maar dan overdag:( Zou dat ook groeipijn zijn? Het is niet zo heftig als die pijn aan zijn been. Meestal is hij het na 5 minuten alweer vergeten.

7. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wij hebben afgelopen week de jongste tussen ons in gehad. Dan ligt ze lekker te slapen. Ze gaat trekken met haar beentje en begint dan hard te huilen. Enige wat helpt is masseren. Daarom lag ze tussen ons in, want we bleven lopen. Gelukkig gaat het nu weer.

Deel Deze Pagina