Hoi dames even een vraagje. Mijn dochter heb een verwijzing gekregen voor VVE omdat ze heel gebrekkig en half praat en als ze een verhaaltje verteld aan je versta je het niet omdat ze brabbelt. Nu heb het cb een verwijzing gegeven voor VVE naar het peuterspeelzaaltje waar ze nu zon 3-4 weken zit. Nou kwam ik vanmorgen op school aan en vroegen ze me waarop we basseerde dat mijn dochtertje een taalachterstand heb. Waarop ik antwoorde dat ze een kleine dreigende achterstand heb wegens het feit dat ze een hele poos niet heb kunnen horen door vocht in der oren en ze is pas gaan praten met 2,5 en nu stagneerde het na 3 maanden al. Ken de psz een VVE weigeren? Ik hoop het niet want ik weet zeker dat dit haar erg zal helpen! Graag jullie ervaring of iets haha
Ik dacht dat als het CB een vve indicatie heeft gegeven dat de peuterspeelzaal daar in mee moet gaan. Zij zullen toch ook wel zien dat ze een achterstand heeft of dreigt te krijgen?
Nee volgens mij kan dat niet. Vroeger gaf de psz de indicatie maar dat mogen ze tegenwoordig niet meer, gaat allemaal via het cb.
Als je kindje eenmaal in het VVE traject zit blijft ze er ook zitten, totdat ze naar groep 1 gaat. Dat is mij verteld bij CB. Wij beginnen deze week met 4 dagen psz...en ZL begint nu eindelijk een beetje goed te praten. Maar de papieren zijn getekend en het contract bij psz is aangepast...😁
Klopt dat je kindje dan VVE indicatie blijft houden meestal. IK ben kleuterjuf in groep 1 en krijg veel kinderen binnen met VVE indicatie. Wij zijn ook een VVE school dus gaan zelf ook in de klas hiermee door.
Mja hun vinden dat mijn dochter geen dreigende achterstand heb en vinden dat ze volledige zinnen praat. Maar dat doet ze dus niet, ze zegt alles in 2 woorden meestal, Schoenen uit, liene drinken, liene snoep, liene moe, ga zo maar verder. En soms komt er een soort van zinnetje uit maar dst is meestal gecombineerd met brabbels.. Maar ik heb inderdaad de papieren getekend en ze zijn verstuurd!