het ligt denk ook heel erg aan je kindje en aan hoe jij er vervolgens thuis mee omgaat. Mijn dochter is tot haar derde verjaardag naar het kdv geweest waar ik werkte. Ik ben vorig jaar oktober gestopt daar en mijn dochter stopte toen dus ook. Ik heb haar wel opgegeven voor de psz, maar er zou pas in feb. plek zijn. In de tussentijd ons huis verkocht en 2 keer zwanger geweest. Voor mij niet de meest ideale omstandigheden om onze dochter ook nog opnieuw op de psz laten wennen, met alle vakanties ertussen en in oktober weer op de basisschool. Ze is dus een heel jaar (tussen 3e en 4e verjaardag) full time thuis geweest. Nu moet ik erbij zeggen (en ik bedoel het niet zo opschepperig als het overkomt) dat ik wel weet wat je kindjes in die leeftijd moet aanbieden omdat ik zelf pedagogisch medewerkster ben. Ik ben daar dus wel bewust mee bezig geweest, dingen in thema's aangeboden en bepaalde activiteiten zoals ze dat op kdv en psz ook doen. (ben nu gastouder)
Ik weet mijn kind ook wel een verantwoord pedagogisch pakketje voor te schotelen, maar ik vind die omgang met kinderen van diverse pluimage, het functioneren in een groep, etc. juist heel belangrijk. Dat functioneren in een groep heb je op een kdv ook, maar psz is schoolser: we gaan nu in de kring, vertellen over het weekend, zingen een liedje, luisteren naar een verhaaltje etc. En er wordt lekker geknutseld, daar is op ons kdv ook minder tijd voor. Op het kdv wel het groepsgebeuren als samen plassen, samen eten, samen klaar maken voor de middagdut. Dat is dus meer gericht op de verzorging.
Ja, hij zit nu nog op de psz, maar over een paar maanden verhuizen we naar een andere plaats en dan laat ik hem niet weer wennen op een nieuwe psz, want 4 maanden later mag hij al naar school. Ik vind het heel nuttig, net als hierboven al gezegd, vooral de omgang met andere kinderen in een groep, in de kring zitten, samen dingen leren en doen, op je beurt wachten, naar de juf luisteren, nou ja, gewoon toch schoolse dingen die de overgang volgens mij wel kleiner maken. En het is best een gevoelig jochie, dus ik denk dat dat toch scheelt straks. Mijn dochtertje is ook naar de psz geweest. Gelukkig vindt hij het zelf ook erg leuk op de psz, hij vraagt zowat elke dag of hij weer mag (gaat een ochtend en een middag in de week). Hij heeft het echt nodig.
Knutselen doen ze helemaal niet zo vaak, dat vind me dochter wel jammer. Het misschien meer het luisteren naar een juf en de kring wat ze straks mist. Met andere kinderen gaat ze veel om, ook buiten de speelzaal. Mijn man is er al uit (wat hem betreft blijft ze gewoon lekker thuis) ik twijfel nog. Lastig hoor.
Voor PSZ? of handeling van leidster? PSZ; nee niet op de dagen die ik wil.. zit alles op vol. Leidster; ik vond van wel.. mja..
oeh wat hebben die van mij het slecht dan! Zou haast gaan denken dat ik ze sociaal mishandel Daniel gaat waarschijnlijk pas naar school als hij 6is en afhankelijk van of ik dan aan de wal ga wonen lydia gelijk als ze 4 is of als ik aan boord blijf ook met 6. Gaan dus nauwelijks naar een psz, daniel is 4x geweest nu tijdens een reparatieperiode. Andere kindjes zien ze maar zelden... Als daniel 3 is kan ik wel beginnen met een lespakket, die is inmiddels aangevraagt
Je mishandelt ze zeker niet! Maar jij hebt niet de mogelijkheid om je kids naar een psz te doen en je geeft zelf aan dat als je wel aan wal bent, Daniel wel naar een psz gaat. Dus je voorkeur ligt er om het wel te doen, maar door het werk van je man is het niet mogelijk
Niet alle peuterspeelzalen in Amsterdam vallen onder die organistatie. Ik woon in een gemiddeld grote stad en hier heb je al 4 verschillende organisaties.
maar zeg zelf, wat is nu 4x op de 10 maanden dat hij nu mag Maar inderdaad, als we aan de wal woonde (en het financieel kon) had hij wel vaker gegaan