Toen onze kinderen nog naar de PSZ gingen, betaalden we 90 euro per maand. Dan ging het om twee keer 2,5 uur. Daarbij moest je dan ook een keer per maand een ochtend helpen.
Maar het moet ergens van betaald worden? Kinderopvang betaal je toch ook zelf? Clubjes, peutergym e.d. Toch ook? Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen een paar tientjes veel geld vinden voor de psz.
Waar betaal je dan voor wanneer hij naar de kleuterschool gaat? Ik denk dat mensen hier wel aan denken maar vooral nu met de veranderingen er wel een hoop wisselt bij de psz'en. Zo betaalde we bij mijn dochter ruim de helft minder dan nu bij mijn zoontje.
Heb ik geen problemen mee hoor, maar de prijzen kloppen gewoon niet helemaal meer. Ik zou ook niet weten waarom 2 verdieners opeens terug geld moeten krijgen van de belastingdienst voor de psz? En dat ouders die toevallig hun kind 2 talig opvoeden een fikse korting krijgen etc. Mijn zoontje praat nog niet fantastisch maar het cb is niet heel vrijgevig wat betreft vve-indicaties en dan zijn wij als enige een 1 verdieners gezin wat zoveel moet betalen op de psz. Er zijn 2 verdieners die minder betalen dan wuj ivm de teruggave, een 1 verdiener die een enorm goed lopende zaak heeft en veel meer binnen krijgt qua inkomsten en toch 50 euro pm minder hoeft te betalen omdat ze hun kind 2 talig opvoeden. Ik vind het krom.
Wij betalen 40 euro per maand voor 2 dagdelen per week. Dit is van 13:15-15:15 en 08:30-11:30. We zitten in de middelste schaal, dus vind het best meevallen als ik hier die prijzen zo lees!
Wij betaalden 40 euro pm voor 2 dagdelen in de week. Dit word nu net geen 15 euro omdat ze 4 keer gaat ( word vergoed vanuit gemeente)
Dochter gaat na de meivakantie, we betalen dan 22,50 per maand voor een ochtend en een middag per week. 's Ochtends 3 uur, 's middags 2 uur.
Ik krijg ook niks van de belasting en ik moet maar liefst 10 euro betalen!! Snap er nog niks van zo goedkoop.. tientje per maand voor 4 dagdelen in de week.. Schijnt hier gebruikelijk te zijn dat ze zo vaak gaan... *vind ik niet leuk*
jeetje nooit gedacht dat de verschillen zo groot waren... maar goed nog een jaartje volhouden dus en dan lekker de kleuterschool in... duh dat kinderen duurder worden, daar hebben we spaargeld voor maar ik vroeg me de verschillen af aangezien het bedrag bij ons ineens zo fors is gestegen...
Het gaat mij niet om de centen. Die 120 euro in de maand voor 2 dagdelen is voor ernst veen mensen on betaabaar. Mensen die het niet breed hebben zullen hun kind niet op gym doen of op zwem les omdat het te duur is.
inderdaad en dat vind ik erg jammer!!! Bij ons zijn sinds de nieuwe regeling er ook kindjes afgegaan en is het al even een rustig clubje...
oudste zit nu op een voorschool/psz dat is 20 per mnd maar de jongste zal naar de psz gaan die bij de basischool hoor en die is inkomensafhankelijk..pfff voor 1 ochtend is het al 66 en 2 dus 130...en dat dus vor 20 uuur ...
Het idee van en doel achter kinderopvang is in mijn ogen iets heel anders dan een psz.... Psz is voorschoolse educatie wat de overheid zegt te stimuleren. Dan is het toch raar dat de basisschool nagenoeg niks kost (of helemaal niks) en de psz in sommige gevallen bijna onbetaalbaar is. Ik vind dat voorschoolse educatie onder eenzelfde regeling zou moeten vallen als de basisschool.
jeetje. staan beste hoge prijzen bij. L gaat volgende week voor rt eerst naar de psz. Voor 2,5 uur. dan betaal ik 25 e pmd, en voor 2 halve dagen 45 e.pmd...
Hier valt het niet onder opvang. Ik betaal bijna 90 euro voor twee ochtenden per week (845-1115 ongeveer). Wat een verschillen he?