zindelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ruby1987, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Hey,

Mijn zoontje is van 26 juni 2010 nou zijn we bezig met het zindelijk worden en doet ie elke dag wel een paar plasjes op de toilet/het potje.

Nou zei mijn schoonmoeder laatst heel krities dat ze vind dat hij achter loopt in zijn ontwikkeling omdat hij nog niet zindelijk is en maar 2 plasjes per dag doet.

Ik vraag me af of ze hierin gelijk heeft. Of hij echt achter loopt dat ie nu maar een paar plasjes doet per dag op het potje of de toilet.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ach kom op hij is nog geen 3 waar gaat het hier over!

3. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Ik vind het niet leuk dat ze zo een kritiek op me heeft en wil gewoon weten of ze gelijk heeft en ik wil het echt weten begrijp alsjeblieft mijn onzekerheid ook

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon is van 10juni 2010 en hij is sinds twee weken zindelijk :)

Maar bedoel je met twee plasjes op de wc/potje dat de rest in zn broek gaat of dat hij niet zoveel moet plassen?

Pfff ik zou je schoonmoeder laten kletsen. Niet elk kindje is meteen de eerste dag zo zindelijk dat hij/zij nooit meer een ongelukje heeft! Onze zoon is sinds twee weken zindelijk maar de eerste twee dagen moest ik een paar keer wat plasjes (en 2x een drolletje) opruimen. En vandaag was hij zoooo druk aan het spelen dat hij even vergeten was te gaan plassen. Tja kan gebeuren,hoort er allemaal bij.

5. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Als ik mn zoontje op het potje zet of vraag of hij moet plassen doet hij dat wel, veegt zichzelf af, spoelt door en wast zijn handjes maar als ik er niks over zeg dan denkt hij er 9 van de 10 keer niet aan. Ik denk nu dat ze bedoelt dat ik hier activer mee moet zijn bijv hem zonder luier moet laten lopen en het potje in de kamer moet zetten.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ach zo bedoelde ik het niet!

Mijn reactie.was dus.tegen je schoonmoeder.
    Ze heeft absoluut geen gelijk en al.duurt het nog een jaar. Zo worden zindelijk als ze er aan toe zijn. Geen zorgen maken meid

7. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Ohw ok sorry dank je:)

8. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloe is van 10-02-2010 en nog niet zinnelijk!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier eentje van eind april 2010 die absoluut niet op het potje of de wc wil en dus gewoon nog met luiers aan loopt....We hebben nog even hoor, ik ga niet pushen, dat werkt alleen maar averechts. En je niet zoveel aantrekken van wat anderen zeggen ;)

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    over zoiets kan je moeder niet gelijk hebben vind ik. het is iets voor jou en je kindje. en het gaat om zoiets als plassen poepen. lekker belangrijk...kon ze geen ander onderwerp vinden om kritisch te zijn?
    het beste is dat je zelf met je eigen kind praat en vraagt wat hij nou wilt? heeft hij zin in zonder luier rond lopen? alle plasjes op po te doen etc. als je kind klaar er voor is zou hij vaker nr wc willen. en ja op de een of andere manier worden ze wel zindelijk. (als ze geen gezondheids problemen hebben) hoe minder gestresst dat worden hoe beter.mijn eigen moeder praatte ook zo voor mijn zoontje 2 werd.tja. ik nam haar niet serieus. en zei dat ook tegen haar, dat zoontje zelf het regelt!!!!zo gaat het tegenwoordig met de kinderen enzovoort.hihihi...erg he van me?nee dus.

11. knap

knap Niet meer actief

Denk dat je sm het waarschijnlijk wel goed bedoeld.

Als hij wel gaat als jij het zegt en en verder. En het alleen nog een kwestie is van die luier uit houden overdag omdat hij ergens wel al zindelijkheid.s gedrag vertoont.

Denk dat je wel actiever er mee bezig kan zijn.

Hier dochter zindelijk 2.5 jaar. Zoon met 3.5 en met die laatste geef ik grif toe dat ik eerder daar mee had moeten beginnen. Omdat hij ook al eerder aangaf wel zindelijk te kunnen zijn.

Maar jij bent de moeder. Vaak helpt het wel als je als moeder er achter staat dat werkt vaak wel in het voordeel van zo wel moeder en kind.
    Maar zou nu nog lekker als excuus gebruiken dat het nu nog koud is en dat je in mei juni juli verder gaat als het wat warmer buiten is. Zo snoei je haar de mond.;)

12. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Mn vriend is van een andere afkomst en in de andere cultuur ga je niet tegen je moeder/schoonmoeder in. Ik loop altijd op mijn tenen ook al heb ik 3 jaar daar in huis gewoond. Normaal doe ik het ook niet maar dit keer zei ik wel: ik had laatst op de opvang gevraagd en op de opvang zeiden ze dat hij met niets achterloopt in zijn ontwikkeling. Want ze beweerde dat hij ook achter loopt in zijn ontwikkeling met knutselen terwijl hij 4 dagen naar de opvang gaat en zo vaak met een tekening thuiskomt en minstens 2 keer per week knutselt. Anders hadden ze het op de opvang wel gezegd. Ben een jonge moeder maar vind dit gewoon echt niet leuk dat ze zo praat over mijn kind en mij het gevoel geeft dat ik niet helemaal een goede moeder ben en mij daarin wil bemoederen. Op het cb zeiden ze dat hij altijd meer voorloopt en nooit achter. Zij zorgt voor mijn jongste zoontje wegens omstandigheden maar hij is een stukje vlotter dan zijn broertje maar gaat al vanaf 6 weken naar de opvang en mijn oudste vanaf 2 jaar ongeveer. Hij is ook vlotter maar of dat door haar en mij komt? Ik wil niet dat het een strijd word.

En kwa zindelijkheid wist ik het dus echt niet.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Denk dat je schoonmoeder even een stapje terug moet doen hoor.
    Zij mag het natuurlijk vinden maar dat betekend niet dat het dan ook zo is. Zo te horen geven de opvang en het cb geen signalen af dat ze haar menin delen dus probeer haar mening ook naast je neer te leggen.

Hier was mijn zoon vlak voor zijn 4de verjaardag zindelijk, stress natuurlijk (ook bij het cb) want dit was toch wel laat. Kortom we gingen trainen met als resultaat dat we bij de huisarts belanden omdat hij alles probeerde op te houden. Daar kregen we medicatie om zijn ontlasting (obstipati) los te krijgen en het advies hem weer een luier om te doen en er geen aandacht meer aan te besteden.
    4 Weken later wilde hij in eens geen luier meer om, maar moest ik hem wel meenemen voor als hij moest plassen. Binnen een week was hij dag en nacht zindelijk.

Dus bij mijn dochter hebben we helemaal niets gedaan en vorige maand wilde ze in eens geen luier meer om (3,5 jaar) ze was meteen overdag zindelijk (hoefde haar niet naar de wc te sturen voelde alles prima aan) en een week later ook ´snachts.

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Achterlopen vind ik een groot woord, maar je zou er wel actiever mee bezig kunnen zijn.
    Als je zelf hem zindelijk wilt hebben.
    De interesse is er nu blijkbaar wel dus ik zou er zelf wel wat mee doen, want als de interesse weer
    verdwijnt kun je lang wachten en willen ze vaak ook niet meer.
    De mijne is van augustus en al meer dan een half jaar zindelijk, hij had de interesse en ik heb hem erbij geholpen.....
    Beetje sturen naar de wc is in het begin ook wel handig, ik stuurde ze altijd even naar de wc voordat we ergens heen
    gingen en op de vaste momenten van opstaan, fruit, lunch, 3 uurtje, avondeten, bed.
    Toen hij het zelf begon aan te geven en op kon houden heb ik zijn luier meteen uit gedaan.

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik "stuur" onze zoon ook regelmatig of geef hem even een reminder,dan zeg ik tegen hem terwijk hij aan het spelen is dat hij er wel aan moet denken dat als hij moet plassen hij dit ook moet gaan doen.

En indd op vaste tijden erop zetten doe ik ook wel. Voordat we weggaan gaat onze zoon ook even plassen en als wer ergens weggaan (als het kan natuurlijk). En als het dan gebeurd dat hij toch in zn broek plast zeg ik ook tegen hem dat het helemaal niet erg is. Kan gebeuren. Je hebt zelf vast ook weleens van die momenten dat je voelt dat je moet en dat je denkt nog even dit of dat en dat je nog maar net op tijd bent (of heb alleen ik dat ;))

16. susy26

susy26 Niet meer actief

Onze man is van 18 juni, en doet nu ook regelmatig ineens zn pamper uit..oeps, gelukkig nog niet met een drolleke erin, en adners maar wel hihi.. maar krijgt ook meer interesse voor de wc en het potje, dan zeg ik ook gaa maar zitten , maar dan toch wer niet... ach komt vanzelf wel..en idd pushen werkt averechts! Ze geven t zelf aan wanneer ze er aan toe zijn.

17. adi

adi Niet meer actief

maar was het niet zo dat jouw oudste bij je schoonmoeder woont wegens prive omstandigheden? Dat las ik een paar weken geleden in een andere topic iig.

misschien is zo'n onduidelijke situatie voor hem te veel en gedraagt hij zich bij je schoonmoeder anders als op psz. Dat komt wel vaker voor.

qua zindelijkheid zou ik zijn luier uit laten overdag, ern stapel kleren neerleggen in de woonkamer, en hem vaak op de wc zetten.

18. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Ik weet niet hoe die verwarring erin is gekomen maar ik heb nooit gezegd dat de oudste maar de jongste bij mijn schoonmoeder woont.

Ik ga er aankomend weekend denk ik mee beginnen wat activer er in te zijn.

19. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ach mijn zoontje is van 20-8-2009 en ook nog niet zindelijk.
    Plassen doet hij wel overdag op de wc, poepen vraagt hij om een luier. Maar las hij smiddags en savonds gaat slapen gaat er een luier om, en als we die niet direct uit doen plast hij gewoon in zijn luier ;)

Deel Deze Pagina